Gå til innhold

Kaffegjester

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg syntes absolutt ikke innlegget til Sol79 var noe stygt? :klø:

Hun sier at hun har hørt historier, og at hun ikke sorterer vennene sine slik. Det er da en ærlig sak!

I så fall synes jeg dessuten du kaster sten i glasshus, Lilly-L.

Jeg ville forsøkt etter beste evne å unngå kaffegjester i mitt bryllup. I et forsøk på unngå dette, hadde jeg vel kuttet ned på på antallet gjester totalt og kun bedt til middag.

Jeg ville dessuten synes det var kjipt å bli bedt som kaffegjest selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var stygt med mitt innlegg?

Synes det er leit at andre skal si at jeg "skiller vennene mine på den måten", når det overhodet ikke er det jeg gjør. Jeg tar det som nedsettende når folk kommenterer en annen persons valg på en slik måte uten å vite hva som ligger bak. Hvorfor ikke bare respektere mitt valg? Jeg har ikke kritisert noen for å ikke skille mellom middags- og kaffegjester.

Skrevet
Til Sol79:

Tenk deg litt om før du skriver så nedsettende kommentarer om andres valg.

Vårt lokale (som forøvrig er det eneste alternative for oss) tar kun 65 gjester til middag. Vi har ca. 100 stk som er nærmeste familie og venner, og vi ønsker å feire dagen med ALLE disse.

Hva foreslår du at vi gjør da, Sol79?

Om du ikke har fått det med deg er det vanlig at man kommer med meningene sine på et forum. Om du syns det jeg skrev er nedsettende så er det trist for deg, men det er altså min mening at det er nedsettende å dele opp venner som kaffevenner og middagsvenner. Jeg respekterer ditt valg, men jeg må få komme med min generelle mening om kaffegjester.

Jeg ville sett meg om etter et større lokale. Om ikke 100 personer kan spise middag i lokalet, hvordan kan 100 personer spise kake der? Det tar jo ikke akkurat noe mindre plass.

Skrevet
Om du ikke har fått det med deg er det vanlig at man kommer med meningene sine på et forum. Om du syns det jeg skrev er nedsettende så er det trist for deg, men det er altså min mening at det er nedsettende å dele opp venner som kaffevenner og middagsvenner. Jeg respekterer ditt valg, men jeg må få komme med min generelle mening om kaffegjester.

Jeg ville sett meg om etter et større lokale. Om ikke 100 personer kan spise middag i lokalet, hvordan kan 100 personer spise kake der? Det tar jo ikke akkurat noe mindre plass.

Selvfølgelig har man forskjellige meninger, men det blir litt feil når det nærmest blir konstatert at den eneste grunnen til at man deler opp i middags- og kaffegjester er at man er nedsettende mot vennene sine. Du kan jo ikke vite hva som er grunnen til at man deler opp - og at de som faktisk blir invitert til kaffe ikke synes dette er nedsettende i det hele tatt.

Som jeg skrev så finnes det ikke større lokale vi kan velge, sånn er det ofte på mindre steder... Og bare så det er sagt, når det gjelder kaffegjester så er det plass til 100 da de vil sette opp mindre bord i flere rom i lokalene.

Forøvrig, nå var ikke spørsmålet OM man synes kaffegjester er lurt, men NÅR hun skulle be de. Å komme med slike kommentarer om at kaffegjester er ufint blir bare teit spør du meg.. Tror jeg bare skal være den bedre part her jeg, og si lykke til til TS og ikke bry deg om slike sure kommentarer :)

Håper du får et flott bryllup :jepp:

Skrevet (endret)

...og hvor står det at hun har tenkt å be noen av vennene til kaffe og noen til middag?

Endret av Jade
  • 3 uker senere...
Gjest Gjest-brud
Skrevet

Hei! Vi skal også be noen til middag og noen til kaffe. Til middag blir det kun familie og forlovere, dette vil utgjøre 50 stk. Alle venner blir invitert til kaffe, dette blir over 30 stk. Synes dette er et greit skille, vi vil ikke skille mellom venner. Skulle vi invitert venner til middag også, ville dette kostet oss minst 20.000 kr mer, som er en betydelig sum. Vi har valgt å heller ha fri bar, og ha en skikkelig fest etterpå.

Så til saken i tråden. Vi har blitt anbefalt fra der vi skal ha bryllupsfeiringen å invitere kaffegjester til kl. 21.30, og tidligst 21.00. Da er vielsen kl. 14, etterfulgt av fotografering, og middag er da beregnet til å begynne kl. 17. Synes egentlig det er litt for sent tidspunkt til å invitere kaffegjestene, men vi inviterer til 21.30, slik at vi kan stå klar å ønske de velkommen da! :-)

Skrevet

Hei

Vi skal også ha kaffe gjester, og vi ber disse til kl 20.00.

Jeg synes det er for sent å be noen etter dette tidspunktet.

Vi har derfor valgt å ha vielsen kl 13. Slik at vi er ferdige med middagen, og har begynt å snu om på bordene og gjort det klart til kaffegjester kommer.

Vi inviterer forøvrig 85 til middag, og 60 til kaffe.

Vi har ikke mulighete til å ha alle til middag.

Vi prioriterer fri bar,nattmat og en skikkelig fest for alle.

Ingen i vår familie eller vennekrets som synes dette er noe rart fordi det er sånn stort sett alle gjør det.

Skrevet

Takk for alle svar :)

Vi blir ikke så mange til middag, 40 stk hvis alle kommer :) Oxo ber vi 15 til kaffe og fest etterpå.

Så etter tips og råd har vi bestemt oss for å be sistnevnte til kl 20.

Dagen nærmer seg nå! Tida går så utrolig fort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...