Gå til innhold

Gruer meg sånn...........

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Er det fler enn meg som ikke ser frem til sitt eget utdrikkningslag?

Jeg er ikke bekymret for hva mine veninner skal finne på, men mer det sjokket det kommer til å være når de overrasker meg.

Jeg er sterkt plaget med migrene, og får lett annfall v stressede situasjoner. Hvis jge først får migrene, varer det ofte noen dager, og da er liksom utdrikkningslager over............

Er mest redd for å få annfall, og skuffe mine venninner fordi jeg ikke klarer å utføre oppgavene de har valgt ut til meg siden de legger endel penger i det.

Er det noen som er i samme båt??

Vet ikke om jeg har lyst til å vite når det blir, selv om det kan minske muligheten til å bli dårlig - for jeg er egentlig ikke noen kontrollfriik, og har ikke lyst til å bli en kontroll-bridezilla ovenfor min forlover/ venninnner...

What to do???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har et helseproblem knyttet til det å bli stresset og du er redd for at utdr.laget kommer til å stresse deg ville jeg absolutt fortalt det til min forlover. Er hun en ekte venn så viser hun deg respekt og forståelse for situasjonen og vil kanskje gjøre en litt annen vri på det en den typiske overraskelsesavarianten. Kan du ikke, uten å legge for mye føringer, forslå for forloveren din at det kanskje vil hjelpe dersom du vet hvilken dag det vil bli og at du foretrekker en stille og rolig variant? Det kan jo bli like koselig (om ikke mer) med en ost- og vinkveld, som en tur i fallskjerm. Eller så finnes det jo en del avslappende aktiviteter som f.eks. SPA, keramikk-laging, vinsmaker-kurs, båttur, piknik ved sjøen, champagne-lunsj på restaurant, hyttetur, badeland etc.

Gjest Kashmir
Skrevet

Ville det ikke vært bedre om det ble tilrettelagt på en sånn måte at du faktisk kan ha glede av det? Ellers blir jo poenget litt borte.

Synes du burde ta en prat med forloveren din. Hun vet vel hvordan det ligger an?

Gjest Kråkaa
Skrevet

Enig med de andre her. festen er jo for DEG og ikke for de som arrangerer den så å ta hensyn til deg er bare en selvfølgelig. Som du sier selv så handler det ikke om hva de kommer til å finne på men mer om du kommer til å bli i dårlig form. Og om festens midtpunkt ikke klarer å være tilstede så er jo hele poenget borte.

Skrevet

Jeg skjønner litt hva du mener... Jer heller ikke veldig bekymret for hva venninnene mine skal finne på for jeg stoler på at de kjenner meg og finner på noe jeg vil sette pris på, men jeg som deg gruer meg litt til overraskelsesmomentet. Jeg kjenner også til det med migrene ettersom jeg sliter med det selv. Jeg får "heldigvis" ofte migrene etter stressede situasjoner og ikke midt oppi det. Mitt store mareritt er imidlertid å få migrene til selve bryllupet...

Som du nevner selv så kan en mullighet være at du får vite når utdrikningslaget er. Jeg tror sikkert at venninnene dine heller vil at du skal vite når det er enn at du ikke klarer å gjennomføre i det hele tatt. Du vil jo fortsatt ikke vite innholdet. Synes ikke det handler så mye om å være kontrollfreak akkurat, men mer om å legge kortene på bordet for hva man tror man klarer eller ikke. Alternativt synes jeg iallefall det er lurt å ta en prat med forloveren din om at du er redd for å få migrene og at de legger opp dagen slik at du har størst mulig sjanse til å komme deg gjennom den enten du vet hvilken dag eller ikke det er.

Men viktigst av alt, og det gjelder vel både for deg og med, er at man prøver å ikke stresse med det. Ikke tenk for mye på det eller gjør det til en større sak en det det faktisk er -en hyggelig kveld sammen med venninnene dine.

Håper du kommer deg migrenefri gjennom både utdrikningslag og bryllup! :klem1:

Skrevet

Har sagt til min forlover at hun må passe på at jeg pakker med meg masse migrene tabletter, men jeg vet ikke om jeg ønsker å vite når det er. Kanskje jeg bare må gutse på at endorfinene og adrenalinet tar litt over styringen den dagen......

Har foreslått helger som alle ligger på "rett sted" i menstrasjonssyklusen slik at ikke de hormonene også spiller inn.

Får ta meg en prat m mine venninnner, og forklare hvordan det er. Det er nemlig ikke noen som vet hvor plaget jeg egentlig er!

Håper også at jeg kommer meg migrenefritt gjennom dagen, og ikke minste bryllupet (fikset m p-piller sånn at bryllup kommer i "rett tid av månenden")

Takk for støtte!

Det var greit å spørre dere som ukjente hva dere synes - jeg gleder meg jo innert inne!! Er bare ikke så glad i "styr" på toppen av det hele, og blir flau bare noen synger bursdags sangen........

Skrevet

Jeg har sagt at hvis dt skal bli noe utdrikkingslag så skal jeg være med å bestemme selv (partycooper?) Vet det høres litt kjipt ut men er alltid kjempe full booka, så blir det ikke planlagt så jeg er klar over det kan jeg i all sannsynlighet ikke være med. Dessuten er jeg super sær :lur:

Skrevet

Håper forloveren din skjønner hvor viktig det er for deg at det blir en bra dag og at du er plaget med migrene. Jeg er sikker på at forloveren din og vennene dine kjenner deg godt og du kommer til å få en kjempebra dag!

Skrevet
Jeg har sagt at hvis dt skal bli noe utdrikkingslag så skal jeg være med å bestemme selv (partycooper?) Vet det høres litt kjipt ut men er alltid kjempe full booka, så blir det ikke planlagt så jeg er klar over det kan jeg i all sannsynlighet ikke være med. Dessuten er jeg super sær :lur:

Alright!Skikkelig artig å være din forlover... :gjeiper: Vitsen med et utdrikningslag e at det skal være overraskande. Være med å planlegge sitt eget utdrikningslag? Aldri hørt om før!

Skrevet

Jeg ser ingenting i veien med at du kan få vite hvilken dag det er, men ikke hva du skal gjøre. Det fikk jeg. Veldig glad for det... jeg er ikke spesielt glad i overraskelser, og det er fint å være litt forberedt. Det ble uansett en super uforglemmelig dag.

Skrevet

Jeg har en venninne som gruer seg til sitt eget utdrikninslag om to uker, fordi hun mener det vil bli så synlig at hun har få venner.. Tips? (sorry kupping av tråd, men tenkte det passet siden hun også gruer seg..

Skrevet

Du får fortelle henne at det er kvaliteten og ikke kvantiteten på vennene som gjelder!

Skrevet

Hvis jeg var forlover for ei som grudde seg til utdrikningslaget, så hadde jeg samarbeidet litt med henne når jeg planla det. Jeg hadde gått inn for at det skulle bli koselig fremfor pinlig. Om nødvendig, så hadde jeg opplyst henne om tidspunkt for utdrikningslaget, og i grove trekk hva som skulle skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...