Lisemor Skrevet 25. juni 2003 #1 Del Skrevet 25. juni 2003 Hvem betaler brullupet deres? Hvor stor andel betaler dere selv.? Jeg og min samboer må ut med 60-80000,- (mye penger),men sparer på det som går. Andre som betaler selv,og hva kommer det på? LYKKE TIL ALLE SAMMEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 25. juni 2003 #2 Del Skrevet 25. juni 2003 Vi betalte alt selv,og det er jeg stolt av! Bryllupet kom på ca 100.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. juni 2003 #3 Del Skrevet 25. juni 2003 Min tilkommende og jeg betalter det meste selv men min far insisterte på betale for middagen- men etter endel diskusjoner kom vi frem til at han heller kunne få betale kjolen min hvis han aboslutt måtte betale for noe. Så alt utenom min kjole er betalt av oss to alene. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avenodite Skrevet 25. juni 2003 #4 Del Skrevet 25. juni 2003 Foreldrene mine betaler bryllupsmiddagen, toastmasteren, musikerene, all drikke, bryllupskakene, ja stort sett hele festen. Vi betaler blomster, fotograf, klær og de andre småtingene.Vi hadde ikke regnet med at de skulle betale, men da hadde vi tenkt å ha et bitte lite bryllup. Mine foreldre hadde lyst å betale slik at vi kunne invitere flere slektninger og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 25. juni 2003 #5 Del Skrevet 25. juni 2003 Bortsett fra et par småting (brudebukett, noen kaker etc.); så betaler vi alt selv... ! Er stolt over at vi får det til, siden jeg akkurat har avsluttet utdanning og ikke har begynt å arbeide ennå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 25. juni 2003 #6 Del Skrevet 25. juni 2003 Bortsett fra et par småting (brudebukett, noen kaker etc.); så betaler vi alt selv... ! Er stolt over at vi får det til, siden jeg akkurat har avsluttet utdanning og ikke har begynt å arbeide ennå!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #7 Del Skrevet 25. juni 2003 Foreldrene våre delte på kostnadene til bryllupet...... Jeg var student og mannen min lærling da vi giftet oss.....etter som jeg kan huske så betalte vi klærne våre selv.... Det skjer faktisk ennå...men sjeldent....at brudens foreldre betaler for bryllupet her vi bor...etter gammel tradisjon.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 25. juni 2003 #8 Del Skrevet 25. juni 2003 Merkelig jeg har ikke logget ut.... ...innlegget over er mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brud i midnattsol Skrevet 25. juni 2003 #9 Del Skrevet 25. juni 2003 Vi betaler selv; rundt 100.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 25. juni 2003 #10 Del Skrevet 25. juni 2003 Betalte alt selv - ca. 80 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 25. juni 2003 #11 Del Skrevet 25. juni 2003 Vi er så heldige å ha foreldre som hjelper til, hvis ikke hadde det blitt stusselig.... Har allikevel betalt noe selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 26. juni 2003 #12 Del Skrevet 26. juni 2003 Dette betalte vi selv: Våre egne klær, ringene, brudebuketten, champagne, pluss noen småting her og der. Resten deler foreldrene våre på. Jeg er nyutdannet, arbeidsledig og hjemme med baby, og gubben er student fortsatt. Tror foreldrene våre syntes det var fint å få bidra til at barnebarnet blir "ekte" :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 26. juni 2003 #13 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi betalte mesteparte selv. Moren min betalte maten for oss + småtteri og dette ble nok ca 10000 til sammen. Dette var en del av bryllupsgaven fra henne. I tillegg fikk vi det meste av spriten fra henne, for hun har samlet opp igjennom mange,mange år hjemme og får aldri ”brukt” det opp. Vårt bryllup kom på ca 45000, så vi betalte 35000 selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 26. juni 2003 #14 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi betaler alt selv. Har vært samboere såpass lenge at alt annet ville blitt rart. Totalt ca 190 000,-. (inkl bryllupsreisen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 26. juni 2003 #15 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi kommer ganske sansynlig til å dele på tre vi. Mamma sitt forslag. (Hvis ikke svigermor og svigerfar vil betale så mye skal de selvfølgelig få slippe :D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 26. juni 2003 #16 Del Skrevet 26. juni 2003 Finansene er ikke avklart. Vi vil spytte i en del selv, men mamma og pappa vil også være med litt. Svigermor kommer nok til å bidra mest på den kreative siden, mens svigerfar har litt mer å gå på. Har ikke noe behov for å måtte betale alt selv, men forventer heller ikke at foreldrene skal ut med masse. Vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 26. juni 2003 #17 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi er fast bestemt på å betale selv! Selv om vi vet at vi kommer til å få tilbud om 15-20 000 fra svigers fordi det var det de betalte for broren til sambo når han giftet seg. Vi har bodd sammen i 6 år, har begge fast jobb og har leilighet, så hvorfor i all verden skulle vi belaste foreldrene våre med bryllupet? Blir for dumt! Vi tjener bedre enn dem også, selv om de kanskje har bedre råd enn oss pga mindre gjeld. Vi har ventet med bryllupet til vi så at vi kunne ha råd til å dekke det selv, og det syns jeg faktisk alle burde gjøre! Evt. får folk velge et bryllup som de har råd til!! Hvis vi får tilbud om pengehjelp så tar vi det som en "bryllupspresang". Vi kommer ikke til å regne med sånt i budsjettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbruden Skrevet 26. juni 2003 #18 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi har fått 30000 av foreldrene mine som vi kan bruke, i tillegg spytter nok hannes i litt her og der. Resten betaler vi selv. Har et budsjett på ca 50000 pluss bryllupsreisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 26. juni 2003 #19 Del Skrevet 26. juni 2003 Vi har bodd sammen i 6 år, har begge fast jobb og har leilighet, så hvorfor i all verden skulle vi belaste foreldrene våre med bryllupet? Blir for dumt! Vi tjener bedre enn dem også, selv om de kanskje har bedre råd enn oss pga mindre gjeld. Vi har ventet med bryllupet til vi så at vi kunne ha råd til å dekke det selv, og det syns jeg faktisk alle burde gjøre! Evt. får folk velge et bryllup som de har råd til!! Hvis vi får tilbud om pengehjelp så tar vi det som en "bryllupspresang". Vi kommer ikke til å regne med sånt i budsjettet. Kunne ikke sagt det bedre selv :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #20 Del Skrevet 26. juni 2003 kjempeflott å se at så mange betaler selv.. synes det er tragisk å få hjelp av foreldre til noe som man absolutt bør være voksen og selvstendig før man gjennomfører i første omgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå