Gjest Gjest_Afrodite_* Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Min tilkommende mann har sett brudekjolen min, men ikke på meg. Hva mener dere? Er det krise om mannen deres ser dere i brudekjole før vielsen?
Store My Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Jeg holdt brudekjolen min hemmelig for mannen, men det var fordi jeg hadde vist han ALT annet. Noe hemmeligheter ville jeg jo ha, så han kunne gjøre store øyne på bryllupsdagen. Men om han hadde sett den hadde det ikke vært krise, for han hadde jo ikke sett den PÅ meg, og det er noe helt annet.
^^Belle^^ Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg hadde nok blitt litt skuffet for det er liksom i kirken på vei opp gulvet at han skal synes jeg er såååå fin og bli positivt overrasket. Men jeg hadde aldri gått til innkjøpt av en ny kjole uansett, det er grenser for hvor gammeldags det går an å bli. Og jeg er enig i at det er stor forskjell på bare å se selve kjolen og å se den på deg.
Anglofil Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Forloveden min og jeg har blitt enige om at han ikke skal få se den før den store dagen, vi begge ønsker den overraskelsen det innebærer kan man si. Det er ikke krise om han ser meg i kjolen før dagen, men jeg føler det blir ekstra spesielt om han ikke gjør det, noe han er enig i. Han vil heller ikke se noe av de andre greiene som hører til (tilbehør osv), og det er helt greit for meg. Mvh Yvonne
Malama Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Min mann så meg i kjolen før vielsen. Vi hadde vielse klokken tre, så vi tok fotograferingen før vielsen. Et litt lite flatterende første syn, ettersom det første som skjer i det jeg gårut av bilen er at jeg tråkker på underskjørtet, for det er fr stort og glir ned, da strikken svikta... Så kjolen opp, pappa (min sjåfør for dagen) under kjolen for å trekke opp underskjørtet, og min elskede kommer gående mot oss for å se sin brud...¨ Jaja, gift ble vi likevel, og for meg å komme inn i kirka og se ham stå der fremme, og for ham å stå der fremme og se pappa føre meg frem til ham, var helt spesielt, selv om vi så hverandre et par timer tidligere, ferdig pyntet. Men han så ikke kjolen før den dagen da.
Strix Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Nope, ingen krise, han var med meg da jeg prøvde. Men så gifta vi oss utenlands alene også.
Møffi Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Får dere se det mannen deres skal ha på seg da?? For meg er det ikke så veldig farlig, og hvis mannen ytrer ønsker om å se den eller bli med på prøving skal han da få lov til det
Store My Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Får dere se det mannen deres skal ha på seg da?? Nei, jeg fikk ikke se hva mannen min skulle ha på seg. Jeg visste hva han skulle ha på, men hadde ikke sett det.
Solstrålejenta Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes ikke det er krise om han hadde sett kjolen min før bryllupet, men slik som mange andre her så synes jeg det er mer stas om han ikke ser den før jeg kommer opp kirkegulvet... Om han har sett selve kjolen bryr jeg meg ikke om, men mer det om han har sett den på meg. Hos oss har han ikke direkte sett kjolen, men han har sett den i deler ettersom han var med meg til Sverige da jeg kjøpte den og den var i bilen hele veien hjem :)Jeg tror uansett at man ikke helt klarer å forestille seg helhetsintrykket -når man er pyntet til den store dagen blir det nok noe helt annet uansett
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Det hadde ikke vært krise om han så kjolen før bryllupet, men det var litt koselig at han ikke hadde sett den før jeg kom gående opp kirkegulvet Jeg hadde sett hans antrekk, men det var fordi han helst ville at jeg skulle være med på å velge det ut.
latte Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 Min tilkommende skal ikke se kjolen. jeg syns det er litt koselig at man venter til man kommer opp kirkegulvet... så han kan se hvor vakker jeg er Det er ikke krise om mannen ser kjolen, men vi vil ikke at kjolen vises før bryllupet.. Artig, for han har ikke peiling på hvordan type kjole det er engang
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke litt gammeldags at mannen ikke får se brudekjolen? Har dere tilsvarende opplegg for dressen hans? Hvis ikke virker det litt ensporet og selvopptatt på meg... Mener ikke å fornærme noen, men det virker som om en del bruder tenker vel mye på seg selv, og mindre på sin tilkommende ektemann i forhold til selve bryllupsdagen.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 ja, det er krise! har lagret kjolen hjemme hos mamma og han får ikke se den før jeg kommer gående opp kirkegulvet
Møffi Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke litt gammeldags at mannen ikke får se brudekjolen? Har dere tilsvarende opplegg for dressen hans? Hvis ikke virker det litt ensporet og selvopptatt på meg... Mener ikke å fornærme noen, men det virker som om en del bruder tenker vel mye på seg selv, og mindre på sin tilkommende ektemann i forhold til selve bryllupsdagen. Det er noe som heter "Det betyr ulykke at mannen ser kjolen før bryllupet", men mamma og pappa gikk opp kirkegulvet sammen (ergo: han så kjolen) og de har vært gift i 30 år
Store My Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke litt gammeldags at mannen ikke får se brudekjolen? Har dere tilsvarende opplegg for dressen hans? Hvis ikke virker det litt ensporet og selvopptatt på meg... Mener ikke å fornærme noen, men det virker som om en del bruder tenker vel mye på seg selv, og mindre på sin tilkommende ektemann i forhold til selve bryllupsdagen. I gamle dager trodde man at det betydde ulykke at mannen så kjolen før bryllupet, det er få som tror det nå. Men er det virkelig ensporet og selvopptatt å ville overraske mannen på bryllupsdagen? Det blir som å si at man er ensporet og selvopptatt hvis man kjøper nytt, sexy undertøy for å overraske mannen, og så vil man ikke at han skal se det før selve overraskelsen skal skje.. Dessuten tror jeg det er mange menn som også vil at det skal være en overraskelse. Og nei, jeg så ikke klærne mannen hadde på seg før jeg gikk oppover kirkegulvet.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke litt gammeldags at mannen ikke får se brudekjolen? Har dere tilsvarende opplegg for dressen hans? Hvis ikke virker det litt ensporet og selvopptatt på meg... Mener ikke å fornærme noen, men det virker som om en del bruder tenker vel mye på seg selv, og mindre på sin tilkommende ektemann i forhold til selve bryllupsdagen. Gammeldags eller ikke, hos oss syntes vi begge det var koselig at han ikke så kjolen før jeg kom gående opp kirkegulvet sammen med faren min. Jeg foreslo at han kunne kjøpe klærne sine selv, men han ville helst at jeg skulle være med. I hans øyne var det ikke så farlig at jeg så hans antrekk før dagen, og jeg hadde ikke noe i mot å hjelpe ham. Hvorvidt det betyr at jeg tenkte mindre på min tilkommende enn meg selv i forhold til selve dagen, får være opp til deg. For meg var det viktige å se fin ut for ham, og gi ham den gode opplevelsen jeg visste han gledet seg til.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 I gamle dager trodde man at det betydde ulykke at mannen så kjolen før bryllupet, det er få som tror det nå. Men er det virkelig ensporet og selvopptatt å ville overraske mannen på bryllupsdagen? Det blir som å si at man er ensporet og selvopptatt hvis man kjøper nytt, sexy undertøy for å overraske mannen, og så vil man ikke at han skal se det før selve overraskelsen skal skje.. Dessuten tror jeg det er mange menn som også vil at det skal være en overraskelse. Og nei, jeg så ikke klærne mannen hadde på seg før jeg gikk oppover kirkegulvet. Ja, jeg synes vel i grunnen det virker litt selvopptatt, men har selvfølgelig forståelse for at vi alle er forskjellige. Spesielt fordi en brudekjole ofte er en kostbar investering, og at mange stresser med at brudgommen må "matche" brudekjolen. Sexy undertøy for å overraske mannen din skiller seg vesentlig fra brudekjole som skal vise alle hvor vakker du er. Jeg har heller ikke forstått konseptet med at bruden skal se "ekstra vakker" ut. I mitt bryllup vil jeg ha fokus på oss som brudepar, ikke meg som brud.
Anglofil Skrevet 15. januar 2009 #18 Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke litt gammeldags at mannen ikke får se brudekjolen? Har dere tilsvarende opplegg for dressen hans? Hvis ikke virker det litt ensporet og selvopptatt på meg... Mener ikke å fornærme noen, men det virker som om en del bruder tenker vel mye på seg selv, og mindre på sin tilkommende ektemann i forhold til selve bryllupsdagen. For vår del handler det ikke om å ivareta gamle tradisjoner, men om overraskelsesmomentet. Min kjære gleder seg enormt til den store dagen, gleder seg veldig til å få den overraskelsen når han får se meg i kjolen første gang. Jeg må innrømme at det gleder jeg meg veldig til selv. Tror heller ikke at jeg kommer til å se hans dress. Mvh Yvonne
Store My Skrevet 15. januar 2009 #19 Skrevet 15. januar 2009 Ja, jeg synes vel i grunnen det virker litt selvopptatt, men har selvfølgelig forståelse for at vi alle er forskjellige. Spesielt fordi en brudekjole ofte er en kostbar investering, og at mange stresser med at brudgommen må "matche" brudekjolen. Sexy undertøy for å overraske mannen din skiller seg vesentlig fra brudekjole som skal vise alle hvor vakker du er. Jeg har heller ikke forstått konseptet med at bruden skal se "ekstra vakker" ut. I mitt bryllup vil jeg ha fokus på oss som brudepar, ikke meg som brud. Selvfølgelig er jeg enig i at brudekjole (som koster haugevis av penger og alle ser) er annerledes enn undertøy, men innstillingen kan jo være den samme. Og jeg har ikke problemer med å forstå argumentet ditt, men jeg vil ikke si at det er en automatikk i at man er selvopptatt bare fordi man ikke vil at mannen skal se brudekjole før bryllupet. Jeg synes egentlig at brudgommene pleier å se ekstra vakre ut i bryllupene sine også. Men jeg er enig i at fokuset har en tendens til å være på bruden. I mitt bryllup var det flere som kommenterte hvor fin jeg var, men nesten ingen som kommenterte min brudegom som jeg synes var minst like fin som jeg. Og klærne hans kostet mer enn mine.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #20 Skrevet 15. januar 2009 Min mann maste om og få se kjolene jeg hadde vært og prøvd og tatt bilder av. Men han får ikke vite hvilken jeg ender opp med til slutt Vi skal gå sammen og finne dress til han, fordi HAN vil det. Men jeg kunne aldri tenkt meg og vært hos fotografen FØR vigelsen, det syns jeg tar vekk mye av spenningen, så gameldags er jeg faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå