Corrazy Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Dette skulle kanskje stå på kropp og helse, men jeg skriver her fordi det er et problem under trening. Jeg spiller volleyball, noe jeg har gjort i noen år nå. Jeg blir veldig fort varm når jeg trener og begynner snart å svette. Greit nok. MEN det blir bare verre. Det minner nesten litt om feber. Huden blir kald og klam, mens jeg holder på å brenne opp. Jeg blir skjelven, og fordi jeg har det for varmt blir jeg ufokusert og presterer dårligere. Dette er ikke noe som oppstår fordi hallen er for varm. Problemet følger meg uansett hvor jeg trener. Noen gode råd?
Corrazy Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2009 Yupp. Spiser og litt under trening hvis jeg trener dobbelt (vi har flere lag og når jeg kan trener jeg med to av dem).
Annikken Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Tynt blod kanskje? Da øker blodgjennomstrømningen veldig når du først setter kroppen i bevegelse, og du blir veldig varm. Har ei venninne med dette problemet. Hun tar medisiner.
Chanel.No5 Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Er du sliten? Er kroppen din sliten kanskje? Om du trener veldig mye kan kroppen være mer utslitt en du tror og trenger kanskje hvile... Vet at jeg fortere svetter og svetter betydelig mer når jeg er sliten i hodet og kroppen min..
Corrazy Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 Trener ikke så mye og ofte at jeg kan være overtrent.... Har nevnt problemet for et par venninner. Den ene foreslo væskebalanse, hun andre studerer medisin og skal se om hun finner noe. Har veldig lite lyst å gå til legen, så prøver å unngå det så langt det er mulig. Kan være at kroppen er sliten, men syns det virker litt merkelig etter to uker juleferie. Anniken, venninnen din, blir hun veldig rød i ansiktet og kanskje huden ellers óg når hun trener?
Chanel.No5 Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Trener ikke så mye og ofte at jeg kan være overtrent.... Har nevnt problemet for et par venninner. Den ene foreslo væskebalanse, hun andre studerer medisin og skal se om hun finner noe. Har veldig lite lyst å gå til legen, så prøver å unngå det så langt det er mulig. Kan være at kroppen er sliten, men syns det virker litt merkelig etter to uker juleferie. Anniken, venninnen din, blir hun veldig rød i ansiktet og kanskje huden ellers óg når hun trener? Hvorfor ønsker du ikke gå til legen? Det er hva vi har en fastlege til, om vi føler kroppen ikke spiller på samme lag som oss så forhører vi oss med fagpersoner og det skal du ikke være noe redd for. Det er bare positivt at du vil finne ut av problemet på den måten. Men kanskje du kjørte kroppen din for hardt etter ferien? Men jeg ville faktisk hørt med en lege jeg. Kenskje du får svaret på ditt spørsmål etter bare en konsultasjon..=)
Corrazy Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har få gode erfaringer med leger. Som regel kan de ikke svare på hva som er galt, og de gangene det har skjedd har jeg som oftest vært ganske sikker på hva som var galt og og ville vite hvordan det skulle behandles.
Annikken Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Anniken, venninnen din, blir hun veldig rød i ansiktet og kanskje huden ellers óg når hun trener? Det er jeg usikker på, men hun svetter og blir varm av bare en liten anstrengelse om hun ikke tar medisinene. Hun fryser veldig når hun først blir kald.
Gjest Svett&frossen Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Det er jeg usikker på, men hun svetter og blir varm av bare en liten anstrengelse om hun ikke tar medisinene. Hun fryser veldig når hun først blir kald. Oi, denne kjenner jeg meg også veldig igjen i (bortsett fra det med medisiner). Noen mulighet for å få høre mer om dette? mvh svett og frossen gjest
Annikken Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har lett litt på nettet, men ikke funnet så mye fornuftig. Jeg foreslår at du tar en prat med legen og får tatt noen prøver. Dersom du har "tynt blod" koagulerer jo blodet mindre lett og det er en viss sjanse for kraftig blodtap ved skader og lignende. Da kan det jo være aktuelt med medisiner?
Gjest *Mim* Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 Jeg blig også fort varm og rødsprengt når jeg trener. Kan nesten få litt klaus av å være så varm, må bare få av meg klærne.
Corrazy Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har lett litt på nettet, men ikke funnet så mye fornuftig. Jeg foreslår at du tar en prat med legen og får tatt noen prøver. Dersom du har "tynt blod" koagulerer jo blodet mindre lett og det er en viss sjanse for kraftig blodtap ved skader og lignende. Da kan det jo være aktuelt med medisiner? Har tenkt litt på at det ville være logisk om jeg blødde mye når jeg får sår óg, hvis "tynt blod" var tilfellet, men.... Huff.... Dra til legen... blodprøver.... *grøss*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå