Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må bare få lufte litt, er skikkelig oppgitt.

Det er snart 3år siden det ble slutt mellom meg og exen. Det ble slutt fordi han hadde 2 andre på siden. Jeg gjorde det slutt rimelig fort da jeg fikk vite dette.

Vi har kranglet så fillene har føket, men det har roet seg nå. Trodde jeg da.

Vi var bestevenner før vi ble sammen, derfor har jeg vært villig til å være venner, iallefall prøve.

I en samtale for 2kvelder siden nevnte jeg at den første gutten jeg var med hadde tatt opp kontakten med meg. Noe som jeg synes var koselig, det er ingenting vondt mellom oss. Han skal flytte tilbake til byen og lurte derfor på om vi kunne finne på noe. Noe som jeg synes er helt greit.

Da sa exen min at han bare var ute etter å lure meg. De to kjenner hverandre ikke.

Eneste grunnen til at han ville treffe meg igjen var fordi han skulle lure meg. Var bare ute etter en ting, i følge exen.

Jeg lurte da på hva det var som gikk av han og spurte, da sa han at jeg var "svak for oppmerksomhet".

Noe jeg reagerte veldig på. Vanlig oppmerksomhet vil jo alle ha, alle synes det er kjekt at noen kommenterer håret ditt eller det du har på deg. Men det var ikke det han mente.

Jeg spurte han hva han mente med dette og hva han baserte dette utsagnet på. Det kunne han ikke svare på. Hisset seg bare opp.

Hvis jeg var svak for oppmerksomhet, ville jeg da ha hatt mer enn bare 3 sexpartnere? Da hadde jeg spredd beina for hver mann som gav meg et kompliment. Og jeg roter heller aldri med noen ute på byen, rett og slett fordi jeg bare ikke har lyst til det. Da jeg var tenåring gjorde jeg det ja, men har bare mistet interessern for det.

Etter denne exen tok det meg 2 og et halvt år før jeg orket tanken på å være med en mann. Dvs, jeg var i totalt sølibat i 2 og et halvt år. Og ja, det skar seg med han jeg var med etter exen men gjør det meg svak etter oppmerksomhet?

Jeg er bare så oppgitt. Han kunne ikke svare på hva han baserte dette på. Han bare hisset seg opp og begynte med personangrep.

Så jeg spurte hvorfor fordi jeg var en hobbypsykolog og det igjen var bevis på at jeg er usikker på meg selv. Da svarte jeg at, Ja jeg er usikker på meg selv, og du vet også hvorfor, det er ikke noe nytt.

Altså, føler han seg stor tøff og barsk av dette?

Hvorfor skulle han reagere slik å si en sånn ting når jeg nevner at min første skal flytte tilbake og vi skal ta en kaffe sammen?

Jeg var heller aldri sammen med han som var min første, han såret meg aldri og jeg såret heller aldri han.

Hvor i all verden kommer dette fra?

Er det en eller annen form for sjalusi, fordi jeg var skikkelig forbanna på exen fordi han var utro med to stykker og ikke har noen grunn til å være sinna på den første gutten jeg var med?

Jeg forstår bare ikke.

Jeg vet jeg bare burde riste det av meg, men han har en evne til å føle meg så liten og så dum.

Hva gir han rett til å si noe sånn, uten begrunnelse for så å hisse seg opp og komme med personangrep?

Jeg er ikke svak for oppmerksomhet fra menn, jeg er veldig skeptisk til menn. Og det vet han. Er skeptisk pga en veldig dårlig far. Og derfor slipper jeg veldig få menn innpå meg. 3 stk har det vært i alt...

Jeg blir så trist, ting går lett innpå meg..... hvordan kunne han si noe slikt?

Endret av Avalon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi han har elendig selvbilde og rakker ned på deg for å heve seg.

Fordi han manipulerer deg.

Fordi han er ett dårlig menneske.

Ikke ha kontakt med ham.

Skrevet

Han har nok ikke klart å svelge at noen andre kanskje vil få deg.

Selv om han selv har vært utro, er det ikke sikkert at han har blitt vant med tanken på at du skal ha noen andre.

Er nok ikke noe dårlig menneske for det, er vel bare en teit reaksjon sikkert...og sånne får vi vel alle innimellom

Skrevet

Takker for svar.

Er ikke lei meg lenger, syns det bare blir for dumt. Har diskutert det med en venninne og min søster.

Det virker som han prøver å psyke meg ned, kontrollere meg på en eller annen måte. Nesten litt sånn "når jeg ikke kan ha deg skal ingen ha deg" opplegg, og det blir bare dumt! Som om han skal være den eneste.

Sendte han en laaaang mld igår natt og sa at til han kan skjerpe seg noe j*vlig vil jeg ikke ha noe mer med han å gjøre.

Overrasket meg veldig at han plutselig ble sånn, men er det sånn han skal være så synd for han! Tosk!

Skrevet

Han er tydeligvis sjalu og usikker på seg selv. Hev deg over det.

Skrevet

Du sa det selv: Tosk!!! :filer:

Gå å ta en kaffe med han andre du, og pass på å kos deg litt ekstra bare for å ta hevn!!! :kaffekopp::ler:

Skrevet
Du sa det selv: Tosk!!! :filer:

Gå å ta en kaffe med han andre du, og pass på å kos deg litt ekstra bare for å ta hevn!!! :kaffekopp::ler:

Gjett om jeg skal! Skal annonsere det skikklig også :lur:

Skrevet

OPPDATERING!!

Igår traff jeg min første igjen. Hadde det kjempe koslig! Var på kafe og så film hos meg. Pratet i timesvis.

Han viser interesse. Jeg syns ikke det gjør så mye. Vi skal treffes igjen. Og hva så om interessen skulle blomstre opp igjen?

Så, eksen han bare sitte der og være sjalu.

Så langt har bare min første lurt meg til å ha det koselig, haha :fnise:

Skrevet
OPPDATERING!!

Igår traff jeg min første igjen. Hadde det kjempe koslig! Var på kafe og så film hos meg. Pratet i timesvis.

Han viser interesse. Jeg syns ikke det gjør så mye. Vi skal treffes igjen. Og hva så om interessen skulle blomstre opp igjen?

Så, eksen han bare sitte der og være sjalu.

Så langt har bare min første lurt meg til å ha det koselig, haha :fnise:

Så koselig da! :)

Kanskje det blir noe mellom dere etter hvert ;)

Skrevet

Så bra at du kosa deg sammen med han første:) Hvis ikke eksen klarer å være glad for det på dine vegne tror jeg ikke et vennskap er noe for dere nå. Kos deg heller sammen med han første du.

Skrevet
Så bra at du kosa deg sammen med han første:) Hvis ikke eksen klarer å være glad for det på dine vegne tror jeg ikke et vennskap er noe for dere nå. Kos deg heller sammen med han første du.

Helt enig!

Jo mer jeg tenkte på det han sa, jo dummere ble det bare. Det er ikke verdt å ha et vennskap med en slik tosk. Bedre uten!

Vi koser oss vi, prater veldig mye sammen. Så får vi se om noe blomstrer i en eller annen form :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...