Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Har fått innkalling til tannlegen. Synes han er veldig dyr. Lurer på om jeg skal bestille time hos en tannpleier i stedet? Sjkal bare ha en årlig rutinesjekk. Noen som vet om det er penger å spare på å gå til tannpleier istedet for til tannlegen?
ringblomst Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Er noe rimeligere å gå til tannpleier enn tannlege, men er det noe mer som må gjøres annet enn rens, så må du tilbake på ny time til tannlegen.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 En tannpleier er vel ikke i stand til å se etter hull?? Tannpleiere er etter min erfaring som regel dem som assisterer tannlegen. Holder sugedingsen, tar røntgenbilder og sånn.
Saeria Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 De fjerner også tannstein og pusser og renser til tenner og tannkjøtt. Ettersom det er en treårig utdannelse, har de nok mer kompteanse enn å bare gi tannlegen instrumenter.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 En tannpleier er vel ikke i stand til å se etter hull?? Tannpleiere er etter min erfaring som regel dem som assisterer tannlegen. Holder sugedingsen, tar røntgenbilder og sånn. Det er tannlegeassistenter, tannpleier er noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er gravid og vurderer tannpleier i stedet for tannlege, siden jeg uansett ikke vil ta røntgen nå. Får bare håpe jeg ikke har noe hull da...
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 tannpleiere ser etter hull, legger midlertidige fyllinger, tar røngent, fjerner tannsten, pusser og polerer, behandler gingivitt og periodontitt..m. tannpleierens oppgave er hovedsaklig å forebygge, og hjelpe til å opprettholde en god tannhelse, tannlegen reparerer når skadene er skjedd. er rimeligere å gå til tannpleier enn tannlege, men om du har erfaring fra tidligere med mye hull ville jeg ha bestilt time direkte hos en tannlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå