EmmaW Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Mine søte små begynner å bli store, og har av og til behov for privatliv. I tillegg er det tilløp til tredje verdenskrig med jevne mellomrom, og da tenker jeg at det hadde vært godt å hatt hvert sitt rom å sende dem inn på. Men siden min økonomi ikke rekker til et hus med rom til hvert barn, må vi finne noen lure løsninger på trangboddheten. De to eldste guttene er 7 og 9 år gamle, jeg har tenkt at når jeg til sommeren kjøper større leilighet skal de få hvert sitt rom. Lillebror på 2 får sove hos en av dem, evt. i sovealkove e.l. med meg (han sover med meg i dobbeltsengen per idag). Hvordan løser dere behovet for privatliv for barna, et sted de kan være litt for seg selv? Og hvilke metoder bruker dere for å løse konflikter/slåsskamper når man bor oppå hverandre? Her blir som regel én sendt på rommet, jeg prøver å holde styr på hvem som ble sendt inn dit sist slik at det ikke stadig er en som blir sendt bort mens den andre blir sittende igjen i stuen/kjøkkenet. Det hender hodet mitt holder på å eksplodere noen ganger.... Endret 14. januar 2009 av EmmaW
Phaedra Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Venninnen min og lillebroren hennes delte soverom fram til midten av barneskolen. Så ble det krig der også. Foreldrene delte først rommet i to ved å kjøpe hyller (mener å huske på IKEA) til å dele rommet i to med. Deretter delte de rommet i to med en lettvegg. Hvis rommet er lite: hva med skillevegg? Sånne som vi brukte på skolen når jeg var liten, og man kunne feste plakater på og sånt? I hvert fall til du får deg større leilighet med flere rom Det er det eneste forslaget jeg har. Lykke til =)
Donpedro Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Kanskje gutta selv har noen ideer? Evt kan du sjekke ut ulike bokhyller/foreheng du synes passer og la dem velge den de liker best (evt loddtrekning hvis de er uenige).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå