Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal begynne å studere til høsten, og her derfor funnet ut at jeg skal investere i en bærbar PC. Jeg har max 10 000 kr til rådighet, aller helst under 8 000 kr. Det jeg ønsker fra en PC er:

- må tåle litt røff behandling (regner med å ha den med på skole hver dag altså mye opp og ned av sekken)

- akseptabel batterilevetid

- god å skrive på

- skjermen er klar og behagelig å jobbe med (burde jeg velge en matt skjerm?)

- god lagaringskapasitet

- trådløs Internett-tilkobling og helst DVD-brenner

- minst 3 USB-porter

- Windows Vista

- Intel prosessor

Ja, det er det jeg kommer på i farta;) Jeg har veldig liten peiling på PC'er, så håper det er noen av dere der ute som kan hjelpe meg! Trenger forslag til modeller;)

Jeg har flere venninner som har acer aspire og er godt fornøyd med de. Er disse gode kjøp? Hva med HP og Asus?

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en HP pavillion dv6000 widescreen. den kostet rundt 7000 for et år siden tar jeg ikke feil, så du får nok en bedre enn min til den prisen, men jeg er kjempe fornøyd=D

jeg kjøpte også idiotforsikring:P da spiller det ingen rolle om du mister den i bakken eller den blir ødelagt, da har du gratis reperasjon ubegrenset, uansett hva du gjør med den i tre år... hvis du ødelegger den helt (som søsteren min gjorde med den forje min da hun veltet en mugge med saft på tastaturet), får du ny:)

men da må du huske at du må kjøpe ny forsikring til den nye pcen hvis du får en helt ny en og ikke bare får den reparert:P

Skrevet

Eg kjøpte pc for 3800kr (Lenovo 3000 N200..er utgått nå) som funker ok (har spelt både Sims 2 og Counter Strike Source så funker til litt spill også). Ikkje beste batterikapasiteten. Harddisken er på 160 GB (veit ikkje kva du synes er god lagringskapasitet). Trenger eg meir kan eg alltids bruke ekstern harddisk...

Poenget er at viss du skal bruke den til skulearbeid så trenger du ikkje allverdens greier og heftig skjermkort. Ei heller trenger du å bruke allverdens med penger på det.

Vil i grunn anbefale deg å kjøpe ein rimelig pc som dekker behovene dine, og heller bytte om to år, enn å bruke mykje penger.

Kan vere du får betre svar på hardware.no forumet enn her.

Hugs at viss du skal køyre Vista så trenger du ein del RAM. Må iallfall ha meir enn 1 GB RAM (har 3 GB i min og det er ok), sjølv om enkelte maskiner leveres med 1 GB RAM og Vista...men da går det treigt.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvis du har lite peiling på pc'er, hvorfor er det viktig at det er Intel prosessor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...