Gå til innhold

Ser dette treningsopplegget greit ut?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Jeg har ikke trent på mange år, men har kommet i gang nå. Jeg var i utgangspunktet veldig "redd" for treningssentere, og i alle fall gruppetimer, men har tatt mot til meg, og begynt på Elixia. Og til min store forskrekkelse viser det seg at det jo er skikkelig moro!

Siden hele Norge begynner å trene i januar hadde jeg tenkt til å vente litt med å bestille en personlig trener-time (man får to gratistimer), og har begynt litt på egenhånd. Har ikke turt å begynne med styrkeapparater, der trenger jeg litt veiledning, så her er den foreløpige planen:

Mandag: yoga - nybegynner 90 min, 30 min lett aerobic

Tirsdag: funktime 30 min, bozu styrke (styrketrening på halv ball) 30 min

Torsdag: Steptime 50 min

Fredag: Spinning 40 min, enkel styrketime 30 min

Målet med treningen er vektnedgang og generell bedre form. Har 10 kilo jeg gjerne skulle blitt kvitt. Hvordan ser det ut? Jeg er litt redd for veldig avanserte koreografitimer, og også redd for å melde meg på timer jeg rett og slett er i for dårlig form til, men alle nevnte timer har passet meg godt. Pleier å bruke ellipsemaskin i ca 15 minutter før hver treningsøkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har ikke trent på mange år, men har kommet i gang nå. Jeg var i utgangspunktet veldig "redd" for treningssentere, og i alle fall gruppetimer, men har tatt mot til meg, og begynt på Elixia. Og til min store forskrekkelse viser det seg at det jo er skikkelig moro!

Siden hele Norge begynner å trene i januar hadde jeg tenkt til å vente litt med å bestille en personlig trener-time (man får to gratistimer), og har begynt litt på egenhånd. Har ikke turt å begynne med styrkeapparater, der trenger jeg litt veiledning, så her er den foreløpige planen:

Mandag: yoga - nybegynner 90 min, 30 min lett aerobic

Tirsdag: funktime 30 min, bozu styrke (styrketrening på halv ball) 30 min

Torsdag: Steptime 50 min

Fredag: Spinning 40 min, enkel styrketime 30 min

Målet med treningen er vektnedgang og generell bedre form. Har 10 kilo jeg gjerne skulle blitt kvitt. Hvordan ser det ut? Jeg er litt redd for veldig avanserte koreografitimer, og også redd for å melde meg på timer jeg rett og slett er i for dårlig form til, men alle nevnte timer har passet meg godt. Pleier å bruke ellipsemaskin i ca 15 minutter før hver treningsøkt.

Ser greit ut dette, men jeg ville også ha lagt inn litt trening med apparater. Muskler øker fett forbrenningen.

Lykke til

Skrevet

anbefaler og at du prøver elixia power :) jeg synes det er kjempemoro, varer vel sån 45 min eller noe:)

ser du har skrevet opp noe styrke men vet ikke om det er den timen da...

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg synes dette ser veldig bra ut! Senere kan du få PT'en til å hjelpe deg med styrketreningsbiten: styrketrening med vekter er supert for vektnedgang. Men enn så lenge har du funnet en fin løsning synes jeg. Og det er viktig at man trener ting man synes er gøy selv. :)

Skrevet

Ser bra ut - det beste er å kombinere styrke og kondisjon. Bosu er en fin styrketime, men jeg sier som er sagt her - prøv Power eller Core / Styrketimene i tillegg. Det er hardt, men gir resultater veldig raskt. Jenter bygger sjeldent store muskler, så du trenger ikke bekymre deg for å bli "stor".

Flott tiltak å trene 4 ganger i uka. Men det viktigste er at du klarer å fortsette, så ikke bli deppa om du "bare" rekker 2 en uke. Fotsett! :)

Angående PT - mitt tips er å spare de timene til du har litt mer følelse for hva din egen kropp tåler og liker. Jo bedre du klarer å kjenne hvor dine egne muskler "er" i kroppen, jo mer har du igjen for en PT-time (du kan stille flere spørsmål, blant annet.)

Skrevet

Hei,

bra innlegg her, jeg må bare få understreket som nevnt mange ganger tidligere her at en kombineasjon av styrke og kondisjon er den beste for en fin vektnedgang. Bestill dine PT-timer når du er klar for det og gled deg til å se resultatene.

Flott plan sålangt er det ihvertfall. Dette er overkommelig trening og som nevnt, ikke legg noe big deal i om du ikke klarer alle planlagte treninger hver uke.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...