Gå til innhold

Telle kalorier= gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har vært litt inne på Grete Roede siden sider, og meldt meg inn i vektklubben. Der reg. man hva man spiser i løpet av en dag, og trim osv.

Det er antall kalorier som kommer opp! Er dette positivt med tanke på vektnedgang?

Hvor mange kalorier om dagen bør man spise hvis man vil ned i vekt?

Jeg begynte å trene på treningstudio får 6månder siden, og føler ikke jeg blir verken tynnere,lettere eller strammere(??).. Så vet jeg må gjøre noe med kostholdet også!

Er prat om at jeg vil ned ca 10 kilo, veier i dag ca 64 kg..

Noen som har noen tips,råd osv å komme med??

På fohånd takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Har vært litt inne på Grete Roede siden sider, og meldt meg inn i vektklubben. Der reg. man hva man spiser i løpet av en dag, og trim osv.

Det er antall kalorier som kommer opp! Er dette positivt med tanke på vektnedgang?

Hvor mange kalorier om dagen bør man spise hvis man vil ned i vekt?

Jeg begynte å trene på treningstudio får 6månder siden, og føler ikke jeg blir verken tynnere,lettere eller strammere(??).. Så vet jeg må gjøre noe med kostholdet også!

Er prat om at jeg vil ned ca 10 kilo, veier i dag ca 64 kg..

Noen som har noen tips,råd osv å komme med??

På fohånd takk...

Hvor høy er du egentlig? M.t.p. at du vil ned til 54 kilo..

Skrevet
Hvor høy er du egentlig? M.t.p. at du vil ned til 54 kilo..

Er vel ca 170.. Tror jeg!

Gjest Gjest sikk sakk
Skrevet

170 cm....54 kg....*rister på hodet* og går ut av denne tråden!

Skrevet
170 cm....54 kg....*rister på hodet* og går ut av denne tråden!

Javel? Er d så galt da? Jeg kjenner min kropp og vet at vekt på 55-56kg passer min kropp... Så bare rist på hodet du!!! ;)

Skrevet

Hvor mange kcal du bør få i deg hver dag avhenger av hvor aktiv du er i løpet av en dag. Kommer det ikke opp på vektklubben hva du bør ligge på for å gå ned i vekt? Tror det ligger en slik "kalkulator" på www.iform.no , hvor du kan regne ut hva du bør ligge på for å øke, opprettholde eller gå ned i vekt :)

Hvor positivt det er å telle kalorier i forbindelse med vektnedgang må du nesten finne ut selv. Noen lar seg påvirke veldig lett og blir fullstendig opphengt i å spise mindre og mindre kalorier for hver dag, mens andre bruker det som et verktøy for å kontrollere inntak og forbruk :) Jeg for min del synes det er positivt å følge med på hvor mye jeg "pakker" i meg i forhold til hva jeg forbrenner i løpet av en dag.

Selv om du ikke føler at du blir tynnere eller strammere kan virkeligheten være en helt annen. Vet mange tar bilder av seg selv regelmessig for å måle fremgang og se om treningen gir resultater. Vet ikke hvordan du trener eller noe, men små endringer i treningsprogrammet underveis vil være positivt. Anbefaler deg å spørre en av treningsveilederne på treningssenteret ditt til å få hjelp til å sette opp et treningsprogram hvis du har muligheten til det.

Skrevet
Javel? Er d så galt da? Jeg kjenner min kropp og vet at vekt på 55-56kg passer min kropp... Så bare rist på hodet du!!! ;)

Hei,

du må vel forstå at folk reagerer, 170 cm og 54 kilo tyder ikke på ett sunt bilde, men som du sier så kjenner du din kropp best. Men jeg ville ikke anbefalt deg å gå ned så mye.. Men om du absolutt vil fortsette med dette, så er 5-6 små måltider om dagen og regelmessig trening kombinert styrke og kondisjon det beste. Jeg håper du tar ett kilo av gangen og ser an etterhvert om du kanskje blir fornøyd med kroppen din før du når 54 kilo.

Skrevet
Hei,

du må vel forstå at folk reagerer, 170 cm og 54 kilo tyder ikke på ett sunt bilde, men som du sier så kjenner du din kropp best. Men jeg ville ikke anbefalt deg å gå ned så mye.. Men om du absolutt vil fortsette med dette, så er 5-6 små måltider om dagen og regelmessig trening kombinert styrke og kondisjon det beste. Jeg håper du tar ett kilo av gangen og ser an etterhvert om du kanskje blir fornøyd med kroppen din før du når 54 kilo.

Skjønner ikke hvorfor dere reagerer så innmarri på at hun vil gå ned til 54 når hun er 170 cm? Hun kjenner vel kroppen sin best.

Jeg har trent 2 ganger om dagen siden jeg var 14 og sluttet å trene når jeg var 18. ( spilte håndball ) Jeg er 165 og veide da 52. Og jeg var GODT trent, ikke tynn.

Når jeg sluttet å trene, så la jeg på meg til 58 og da så jeg BÆLtjukk ut, fordi alle var vant til å se meg MINDRE og BEDRE TRENT.

Nå trener jeg noen ganger i uken ( er 20 nå ) og har gått ned til 55, og har planer om å gå ned 3 kg til så jeg kommer tilbake der jeg var, og jeg ser ABSOLUTT ikke tynn ut da, men helt normal.

KOmmer så ann på kroppene, en anne jente på samme høyde og vekt ser kanskje SUPER tynn ut, har alt med fasong og beinbygning!

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor dere reagerer så innmarri på at hun vil gå ned til 54 når hun er 170 cm? Hun kjenner vel kroppen sin best.

Jeg har trent 2 ganger om dagen siden jeg var 14 og sluttet å trene når jeg var 18. ( spilte håndball ) Jeg er 165 og veide da 52. Og jeg var GODT trent, ikke tynn.

Når jeg sluttet å trene, så la jeg på meg til 58 og da så jeg BÆLtjukk ut, fordi alle var vant til å se meg MINDRE og BEDRE TRENT.

Nå trener jeg noen ganger i uken ( er 20 nå ) og har gått ned til 55, og har planer om å gå ned 3 kg til så jeg kommer tilbake der jeg var, og jeg ser ABSOLUTT ikke tynn ut da, men helt normal.

KOmmer så ann på kroppene, en anne jente på samme høyde og vekt ser kanskje SUPER tynn ut, har alt med fasong og beinbygning!

Nå er du endel lavere enn henne og grunnen til at folk reagerer er den at med en vekt på 54 kilo og 170 cm høy ikke er særlig mye. Men som du sier så kjenner en sin egen kropp best og det er klart at 54 kilo ser forskjellig ut på ulike mennesker. Det er gode tanker bak bekymringsmeldingene til de som skriver innlegg her og man må ta det som kommer når en frivillig skriver inn og ønsker tips, ikke alle svarene er de man ønsker!

Skrevet

da vil din bmi være 18,6 som i følge BMI indeksen er godt under skalaen for undervektig.

selvfølgelig er det veldig trist at noen her inne støtter at man skal slanke seg undervektig.

"Dette betyr din BMI-verdi

Under 20 Undervekt

20-24,9 "Normalvekt"

25-26,9 Lett overvekt

27-29,9 Overvekt

Over 30 Fedme "

Jeg skal respektere at du har et ønske om å være tynn - men jeg kan ikke respektere at andre oppfordrer til det.

Skrevet
da vil din bmi være 18,6 som i følge BMI indeksen er godt under skalaen for undervektig.

selvfølgelig er det veldig trist at noen her inne støtter at man skal slanke seg undervektig.

"Dette betyr din BMI-verdi

Under 20 Undervekt

20-24,9 "Normalvekt"

25-26,9 Lett overvekt

27-29,9 Overvekt

Over 30 Fedme "

Jeg skal respektere at du har et ønske om å være tynn - men jeg kan ikke respektere at andre oppfordrer til det.

Men da bær du jo kanskje også legge til det at ekspertene sier at bmi kalkulator kun er en PEKEPINN, ikke en fasit. Ærlig talt...

Gjest Sørlandspige
Skrevet

Oki, ble himla "oppstandelse" på min mening om min vekt versus høyden.

For det første har jeg skrevet ca vekt,ca høyde og ca nedgang i vekt! Ikke eksakte tall... (Og BMI er ikke korrekt på alle mann)

Min BMI blir ca 20 med vekt på 56kg.... Er d så ille da(om man skal følge BMI???)???

Og lurte jo bare på litt "info" ang kaloritelling. Og tips om treningsopplegg/kosthold!!

• 2 uker senere...
Gjest Bambolona
Skrevet

Hei!

Ville bare si at jeg er like høy som deg, og veier akkurat det samme! 170cm/64kg (21år). Jeg ønsker også å gå ned noen kilo. Satser å nå 58kg først så får vi se om jeg trenger et par til.

Problemet mitt er at alt fettet ligger på magen og rumpa. Enkelte tider føler jeg meg rett og slett gravid da mine armer og bein er helt normale. 55-58 kg for en ung jente på 170 = en helt normal, slank jente.

Har sett bilder av min mor på 172 da hun var på min alder og veide 55 kg. Det så helt normalt ut!

Skrevet

Hei igjen..

Klart du kan se normal ut med den vekten til din høyde, kommer selvfølgelig an på hvordan kiloene er fordelt på kroppen osv. Håper du oppi all kritikken fikk litt info som var brukanes også.

Om ikke så er den beste oppskriften at du spiser hyppige små måltider og får regelmessig mosjon, da styrke og kondosjon, om du orker 3 -4 treninger per uke så ville jeg fordelt det med 2 styrkeøkter og 1-2 rene kondisjonsøkter. Prøv å spis hver tredje time. Frokost, mellom, lunsj, mellom, middag og kvelds. Kommer selvfølgelig an på hvor mange timer du er våken i løpet av en dag =) Spis vanlig sunn mat, mye frukt og grønt er alltid vinnere samt rene produkter. Ha en jevn fordelig mellom proteiner, fett og karbohydrater til etthvert måltid.

Det er viktig å opprettholde ett jevnt blodsukker hele dagen samt at forbrenningen din får brennstoff å jobbe med. Prøv å ha en aktiv hverdag i tillegg med å gå istedenfor korte buss/kjøreturer, trapper istedenfor heis osv...

Masse lykke til =)

Skrevet

Hvis man er veldig ung, er det ikke så urimelig at man veien "lite". Jenter på 16-18 år en ofte normale men tynne og har lite kvinnelige former, veldig tynne bein osv.

Selv veide jeg ca 55 da jeg var rundt 20, og jeg er 170 cm høy. Jeg var slank, men ikke velidg tynn. Nå, mange år senere, vil jeg følt meg prefekt hvis jeg veide 58, men dessverre veier jeg litt mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...