blåmeisa Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 (endret) noen som har sjekket markedet og vil gjøre prosessen min lettere?? Vi har ikke fasttelefon, så da skal ikke den summen som vi må betale ekstra være kjempehøy... Gjerne noen gode kampanjer er litt motstander av å betale montering siden jeg blir jo kunden deres... Endret 17. januar 2009 av blåmeisa
Kamikatze Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Nei. Du har det vesle mellombåndet som de kaller for mobilt bredbånd, men det er langt fra bredbånd. Netcom har til 99 kr måneden ubegrenset surfing mellom kl 1700-0800 tror jeg det er. Du må betale ekstra for bruk 0800-1700, men maks 20kr/dag. Eller du kan surfe ubegrenset av datamengde og tidsrom for 4-500 kr/mnd. Telenor har tilsvarende, men kan gi hastighetssperre om du laster ned mye, og da bortfaller litt av pointet med å betale for ubegrenset bruk. ICE har et litt annet system, men også med begrensninger. Vet at tele2 har begynt også, og der kan du surfe for samme pris fra Norge og Sverige. Men jeg har ellers ikke satt meg inn i deres tilbud. Uten kabeltv og telefonlinje gjenstår bare luftlinje, satelitt og strømkabelen. Tror det er få lysverk som leverer via strømnettet, de legger heller ned fiberoptisk kabel, og der blir fort tilknytningskostnaden høy, om de i det hele tatt tilbyr i nærheten av deg. Satelitt er avhengig av telefon eller mobiltelefon, for å bestille sider, og er mest egnet til å hente ned data/lese nettsider. Det var dyrt da jeg undersøkte det for noen år siden, men du kan kanskje finne noe jeg ikke vet. Luftlinje finns enkelte steder, prisene vet jeg lite om. Google det. Men du behøver ikke abbonere på telefon for å få bredbånd over telelinja. Men da koster det installasjon pluss 80 kr ekstra pr måned, tror jeg det er. Der kan du sjekke priser hos www.telepriser.no selv om de ikke dekker hele markedet. Du bør surfe innom alle teleoperatørene. De kan ha kampanjer og sånn. Hvis du har ledningen inn til huset da.
Gjest pastablasta Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Satelitt er avhengig av telefon eller mobiltelefon, for å bestille sider, og er mest egnet til å hente ned data/lese nettsider. Det var dyrt da jeg undersøkte det for noen år siden, men du kan kanskje finne noe jeg ikke vet. Det fins utstyr som tar kommunikasjonen via satellitt begge veier, som f.eks denne. Priser står ikke, man må nok kontakte nærmeste forhandler (Står under "dealers"). Siden disse produktene retter seg mot kringkastingsbruk (tvsendinger fra midtøsten, eller andre steder med dårlig datakommunikasjon) vil nok prisene være deretter. Ikke akkurat "billig bredbånd"..
blåmeisa Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2009 uttrykte meg litt dårlig ser jeg i ettertid! Jeg har ikke fasttlf og vil derfor betale ekstra for det! Min feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå