Gjest Ts Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hei. Jeg har vært ute på middag med en type og vi mailer og ringes hver dag. Vi bor et stykke unna hverandre så vi får ikke se hverandre så ofte. I går fortalte han meg at eksens far var død og eksen var helt fortvilet og hun lurte på om han (daten) min kunne komme å være hos henne noen noen dager da det var vist bare han som kunne trøste henne. Han sa ja til det og har brukt tusenvis av kroner på flybiletter for å reise til henne. Da vi begynte å "henge sammen" sa jeg klart fra at det for meg er uaktuelt å ha en ny kjæreste som har "uoppgjorte" forhold bak seg og som har ekser som hele tiden skal mase og tjase. Han har ikke barn med henne og dei var sammen vel et år. Så nå lurer jeg litt på hva deres meninger om dette er. Er det helt ok? Jeg vet ikke om han har fortalt henne at han har noe på gang med meg engang og jeg er veldig usikker på hvordan og hva jeg skal føle opp i dette. Ja, ok,- litt rart kjennes det ut. Jeg er ikke helt komfortabel med situasjonen og vurderer å trekke meg bort fra dette. Jeg synes det er litt rart at det "kun" er eksen som kan trøste henne. Er det noen som har tips og råd til meg? Synspunkter?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Når ble det slutt med eksen? Hvordan endte det? Hvor lenge har dere holdt på? Hvis de er venner, og det er en stund siden bruddet, så syns jeg det får være opp til han om det er greit å reise til henne nå etter at hun mistet faren sin. Det er tross alt ikke bare en bagatell. Jenta har det sikkert ganske vondt og hvis de hadde et godt vennskap før og etter bruddet, så forstår jeg at hun trenger hans trøst. Hva det betyr for deg, er noe annet. Jeg vet ikke helt hvordan ting er mellom dere. Er dere snart et par? Langt unna? Det spørs helt på hvor dere befinner dere, men jeg syns det er litt vel dramatisk å trekke seg helt ut av det. Se heller på det positivt; dette er en god egenskap han har. Du trenger ikke å like det. Jeg hadde sikkert følt meg ukomfortabel med det, men jeg tror ikke jeg hadde følt at jeg måtte trekke meg ut av den grunn. Det spørs litt om du mener han er til å stole på, og er virkelig ferdig med henne som kjæreste. Hvis han er det, så må du tenke på henne som en hvilken som helst venninne som trenger hjelp.
MonicaR Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Jeg hadde ikke godtatt det.... Penger på flybillett?? Overnatte noen dager?? BAAAARE han som kan være der...?? Nei, dette hadde jeg virkelig ikke synes noe om... Dersom han VIL noe seriøst med deg så burde han tenke lenger enn som så.... Og dersom han IKKE har gode nok antenner til å skjønne at dette ikke er ok.. Vel... Da hadde jeg ikke satset så veeeeeldig mye på forholdet. (eller daten)...
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Dette virket veldig spesielt. Jeg hadde aldri vurdert å fortsette å treffe han etter det der.
Gjest Pet Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville ikke hatt en kjæreste som var den nærmeste fortrolige/pårørende/venn/trøster for eksen sin. Er det slutt så er det slutt!
Jade Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Stakkar jente! Godt at hun har en slik god venn. For det er det han er. En tversigjennom god venn som reiser opp for å støtte henne. Ikke for å komme i buksene på henne. Hvorfor skal han la være å støtte henne, bare fordi ei som han har spist noen middager med, kan finne på å bli sjalu? Joda, kanskje de finner tilbake til hverandre igjen. Men kanskje de ment for hverandre? Hvem vet...? Du får vente å se.
Gjest brent barn Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 hadde gitt han en advarsel, ble den ikke tatt til følge, hadde jeg kutta han ut kjenner lusa på gangen... stikkord: tar ikke hensyn til dine følelser
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Vet han om at du føler det slik? Sa han bare "hadet, nå reiser jeg", uten å si noe mer om den saken? Har han gitt deg inntrykk av at han ikke er ferdig med eksen sin? Jeg tror de fleste hadde syntes at det hadde vært ubehagelig, bekymret seg litt og diverse, men det betyr nødvendigvis ikke at det ligger noe mer bak det enn at de er venner og that's it. Jeg kan pent innrømme at jeg ikke hadde likt det, men jeg tror jeg ville snakket om det. Det er tingen. Å snakke om ting og tang. Lykke til.
Gjest ts Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Vi er ikke sammen bare for å gjøre det helt klart.. men det jeg tenker er som en annen her sa, skal min eventuelle kjæreste være eksens nærmeste? Og jeg tenker spesielt på fremtidige hendelser. Ha spurte ikke meg om det var ok han sa bare at han skulle dit, ferdig med det. Jeg rives mellom at dette kan være en veldig god egenskap hos ham, at han stiller opp som god venn osv Men jeg vet ikke hva hun er ute etter. Det ble slutt mellom dem for 7-8 måneder siden fordi han ikke vil ha barn, da han har flere fra før. Vanskelig.
Gjest Ts Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Takk for gode innfallsvinkler iallefall:-)
Gjest Gurimeia Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten eksen min når mammaen min døde jeg... Han kom og lagde mat til meg, lot meg snakke og snakke, gråte og gråte var med i begravelsen og var i grunnen den som fikk meg best igjennom det.. Han har kjærste.. Ikke jeg.. Hun vet ikke at han har støttet meg... Mulig det er feil, men han var den første jeg ville ringe da det skjedde, .. han kjente jo tross alt mamma og dessuten er han den som har sett meg trist og lei mest.. Han er trygg liksom.. Ikke noen jeg må gjøre meg til for.. Han har jo sett meg i alle slags former. Nå har du fått den siden av saken.. Skjønner jo på en måte at det er rart og litt vondt for deg og, men klarer du å legge dine følelser til side, og bare tenke at hun har det veldig veldig vondt, og ikke minst hvor snill denne gutten er som støtter henne? Fra min side er det ingen ingen seksuelle følelser, ingen tanker eller ønsker om noe mer. Sorgen tar mest plass og han var den nærmeste.. selv om det er slutt.. Jeg kjenner jo ikke deg og din evnt kjærste og ikke hans forhold til henne heller.. Men vil de sammen igjen, så gjør de jo det.. Men de har jo allerede prøvd å være sammen uten at det har gått, så kanskje ikke det er så farlig.. Hva tenker du nå?
Gjest Ts Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten eksen min når mammaen min døde jeg... Han kom og lagde mat til meg, lot meg snakke og snakke, gråte og gråte var med i begravelsen og var i grunnen den som fikk meg best igjennom det.. Han har kjærste.. Ikke jeg.. Hun vet ikke at han har støttet meg... Mulig det er feil, men han var den første jeg ville ringe da det skjedde, .. han kjente jo tross alt mamma og dessuten er han den som har sett meg trist og lei mest.. Han er trygg liksom.. Ikke noen jeg må gjøre meg til for.. Han har jo sett meg i alle slags former. Nå har du fått den siden av saken.. Skjønner jo på en måte at det er rart og litt vondt for deg og, men klarer du å legge dine følelser til side, og bare tenke at hun har det veldig veldig vondt, og ikke minst hvor snill denne gutten er som støtter henne? Fra min side er det ingen ingen seksuelle følelser, ingen tanker eller ønsker om noe mer. Sorgen tar mest plass og han var den nærmeste.. selv om det er slutt.. Jeg kjenner jo ikke deg og din evnt kjærste og ikke hans forhold til henne heller.. Men vil de sammen igjen, så gjør de jo det.. Men de har jo allerede prøvd å være sammen uten at det har gått, så kanskje ikke det er så farlig.. Hva tenker du nå? Det var leit å høre om din mamma. Jeg synes ikke det var riktig av dere å ikke fortelle om dette til din eks kjæreste. Hadde det vært meg å jeg hadde fått vite det i ettertid hadde det vært et svik jeg ikke kunne leve med(sammen med han)- ikke at han hadde vært hos deg i denne vanskelige tiden men at han ikke hadde fortalt det til meg. Det som gjerne er litt sårt er at jeg har en litt vanskelig periode selv noen han vet veldig veldig godt og jeg kunne kanskje trenge litt ekstra oppmerksomhet selv men så velger han å betale i dyre dommer for å reise til eksen. Vi er på en måte kommet så langt med at dette at jeg føler vi har litt forpliktelser overfor hverandre. Det er nok usikkerheten min som slår ut. Vi kjenner hverandre ikke godt nok til at jeg føler meg trygg på dette.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Det var leit å høre om din mamma. Jeg synes ikke det var riktig av dere å ikke fortelle om dette til din eks kjæreste. Hadde det vært meg å jeg hadde fått vite det i ettertid hadde det vært et svik jeg ikke kunne leve med(sammen med han)- ikke at han hadde vært hos deg i denne vanskelige tiden men at han ikke hadde fortalt det til meg. Det som gjerne er litt sårt er at jeg har en litt vanskelig periode selv noen han vet veldig veldig godt og jeg kunne kanskje trenge litt ekstra oppmerksomhet selv men så velger han å betale i dyre dommer for å reise til eksen. Vi er på en måte kommet så langt med at dette at jeg føler vi har litt forpliktelser overfor hverandre. Det er nok usikkerheten min som slår ut. Vi kjenner hverandre ikke godt nok til at jeg føler meg trygg på dette. ex er og burde forbli ex, hadde aldri kommet på å ringe/ trøste ex.
Kamikatze Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Rart med det. Er det slutt så er det slutt. Vil du ha eksens støtte, så får du unngå at han blir eks, eventuelt skaffe deg venner. Men når det er sagt, så ville jeg heller aldri spurt noen jeg bare hadde vært ute sammen med noen ganger om lov til noe som helst, som ikke involverte henne. Det er vel først NÅR noen er sammen, at der oppstår en rett til å ha et ord med i laget. Er jo ikke sikkert han hadde dratt hvis dere hadde vært sammen. Så det er ingen grunn til å straffe deg selv, ved å tenke som om dere skulle vært sammen, for det er dere ikke. I verste fall vet du nå at du kan være heldig å regne med at han stiller opp for deg, selv om dere prøver, og finner ut at dere likevel ikke passet ihop. Hvis du behandler ham rimelig anstendig, da
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 Nei, ikke OK. Greit at hun er i en vond situasjon, men likevel...hele settingen her gjør at jeg hadde trukket meg unna ja. Ingen barn i bildet, og et forhold som har vart i et år ser ikke jeg på som så "stort" at han er den eneste som kan trøste henne.. Sikkert hun som gjorde det slutt, nå trenger hun trøst og kos, og han har ventet lenge på det, og løper...
aline Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Vi er ikke sammen bare for å gjøre det helt klart.. men det jeg tenker er som en annen her sa, skal min eventuelle kjæreste være eksens nærmeste? Og jeg tenker spesielt på fremtidige hendelser. Ha spurte ikke meg om det var ok han sa bare at han skulle dit, ferdig med det. Jeg rives mellom at dette kan være en veldig god egenskap hos ham, at han stiller opp som god venn osv Men jeg vet ikke hva hun er ute etter. Det ble slutt mellom dem for 7-8 måneder siden fordi han ikke vil ha barn, da han har flere fra før. Vanskelig. Jeg skjønner at det er vanskelig, men for det første, det ble slutt fordi han ikke ville ha barn! Det er altså han som har valgt at dette forholdet ikke kunne fortsette som ett forhold. Ingenting har vel endret seg der, så dersom han for litt over ett halvt år siden, mente at forholdet ikke kunne fortsette pga forskjellige ønsker, så mener han vel det enda. Eller har han plutselig lyst på flere barn likevel? Du sier han ikke spurte deg om det var ok, at han bare tok avgjørelsen og ferdig med det. Like før, spesifiserer du at dere IKKE er sammen, du gjør det helt klart, det er kun dating og dere kjenner hverandre ikke godt nok til å være ett par enda. Så lenge det er slik ting er, så er det for meg helt unaturlig at han skal måtte spørre deg om lov til å dra å støtte en han antagelig ser på som en god venn som han er glad i. For selv om hun er en eks, så er det faktisk ikke alle som bare kaster hverandre på dør, så lenge bruddet har vært noe begge har vært enige om, så kan de godt ha tatt vare på vennskapet. Jeg har fremdeles kontakt med noen ekser jeg, og kunne nok fint bedt dem om hjelp om jeg trengte det. Vi er på en måte kommet så langt med at dette at jeg føler vi har litt forpliktelser overfor hverandre. Så selv om dere definitivt ikke er sammen, så føler du at dere har forpliktet dere, selv om dere ikke kjenner hverandre så godt? Vet han om at dere har forpliktet dere? Sikkert hun som gjorde det slutt, nå trenger hun trøst og kos, og han har ventet lenge på det, og løper... Slik TS skriver, virker det da virkelig ikke som om dette er saken. Det ble slutt fordi HAN ikke ønsket flere barn, mens hun ønsket det. Tviler på at han bare har sittet på vent, siden han VET at de vil forskjellige ting, og han ikke ønsker å jenke seg eller endre sine ønsker. Når det ikke var det han ville for 7-8 mnd siden, hvorfor skulle det være det nå?
Gjest tinn Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 Ærlig talt, nå får du skjerpe deg! De har vært sammen, sikkert vært bestevenner på et tidspunkt, og kjenner hverandre på en måte som venner aldri kan. Jeg skjønner godt at han er den hun tyr til, og synes dettte er en meget god egenskap hos ham. Synes dette burde være greit også om dere var kjærester. Har man en venn som trenger hjelp, så hjelper man selvsagt, uavhengig av om denne er eks eller ikke. Skjønner at du føler deg litt usikker ettersom dere enda ikke kjenner hverandre så godt, men da får du prate med ham om usikkerheten din og hva han tenker og føler. Gi ham for all del ikke skyldfølelse for å stille opp for folk som trenger det. Da er DU førstemann ut døra hos ham, med god grunn!
Gjest Ts Skrevet 15. januar 2009 #18 Skrevet 15. januar 2009 Takker for alle innfallsvinkler selv om noen er bedre/dårligere enn andre;-) Klart jeg ikke sørger for å gi han dårlig samvittighet slik situasjonen er nå..Men jeg har spurt han om hun ikke har venner som også stiller opp, men ja jeg har spurt på en slik måte at han ikke skal føle seg fornærmet på noen måte. Jeg har ikke fått svar på det enda og mye vil nok bli avgjørende i forhold til det svaret jeg får. Jeg orker ikke å gå inn i et forhold der det er ekser eller barn som ikke er tilfreds med situasjonen og som har en potensiell fare for å lage trøbbel. Jeg er rett og slett ferdig med det!
Gjest Gurimeia Skrevet 15. januar 2009 #19 Skrevet 15. januar 2009 Jeg skjønner godt at du er usikker. Der er lov og det er naturlig når ting er helt på starten. Det er trist å høre at du også har en tøff tid, og jeg skjønner at du ønsker at han prioriterer deg. Men nå er det sånn da at denne eksen sikkert har stått han nær og hun har det sikkert ikke noe bra nå som faren er død. SKjønner veldig godt at det er ekstra "surt" for deg å tenke på at han har brukt masse penger på å reise til henne. Men nå har han gjort det da.. Og da skulle jeg ønske at du var trygg nok i deg selv til å gi han den friheten og faktisk se at dette er en god egenskap. Det kan jo faktisk hende at han tenker : "Hvis hun nye lager bråk for meg pga dette , og er en sjalu type, så er hun ikke noe for meg" Jeg tror det er mer tiltrekkene for han å se en selvsikker jente som sier; så utrolig snill du er!! Når/hvis dere blir sammen så har du jo tydeligvis en gutt som du kan regne med. Og han kommer jo sikkert ikke til å trå døra til denne eksen ned siden, iom at hun bor så langt unna. Og det er jo nå sorgen er som værst.. Når det gjelder min eks, så er jeg egentlig enig med deg. Jeg synes han skulle sagt det til sin kjærste. Men ham mener at han ikke er interessert i en krangel om noe som hun ikke ville likt og han hadde gjort uansett. Jeg velger å ikke blande meg inn i det. Lykke til videre og se på deg selv som en sterk jente som ikke ser konkurranse i en han faktisk har avsluttet med .
Gjest Naria Skrevet 15. januar 2009 #20 Skrevet 15. januar 2009 Jeg skjønner godt at du reagerer, selv om du ikke har noen "rett" til å mene noe om det siden dere ikke er sammen. Personlig hadde jeg nok trekt meg unna. Jeg hadde ikke vært interessert i å ha et forhold til en person som fremdeles pleier nære vennskap med ekser. Men det er meg. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå