Gå til innhold

Hva er dine fordommer mot ålesundere?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen formening om ålesundere, annet enn at jeg misliker dialekten sterkt etter å ha sett Ramsey i den første runden av Big Brother.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er slike plagsomme smådjevler som er overalt. Også har de med seg den oversminka mora si, som flasher seg i avisene hele tiden, mens en selv er opptatt av å sende SMS. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er slike plagsomme smådjevler som er overalt. Også har de med seg den oversminka mora si, som flasher seg i avisene hele tiden, mens en selv er opptatt av å sende SMS. ;)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gjerrige.

Er de?

Jeg er født og oppvokst i Ålesund, og jeg kjenner per dags dato ingen gjerrige ålesundere. Kjenner et par gjerrige sunnmøringer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de?

Jeg er født og oppvokst i Ålesund, og jeg kjenner per dags dato ingen gjerrige ålesundere. Kjenner et par gjerrige sunnmøringer da.

De fleste ålesundere jeg kjenner er sunnmøringer. Det kan jo være en sammenheng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ålesundere jeg kjenner er sunnmøringer. Det kan jo være en sammenheng der.

Alle ålesundere er sunnmøringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grusom dialekt og stappfulle av mindreverdighetskomplekser. :ler:

Haha!

De ålesunderne jeg kjenner lider heller av enorm lokalpatriotisme og stormannsgalskap.

Ålesund er verdens beste og fineste by, Ålesund FK er verdens beste fotballklubb osv.

Og de mener Molde er den verste byen i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Plager meg litt at dialekten deres ofte får dem til å høres så friske og sportye ut synes jeg :sjenert:

Hehe, veldig sant..

Ellers syns jeg dialekta er sexy, er noe barskt over den... Namnam :lur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Spør heller om Moldensere..

Er veldig nysgjerrig på hva det er med Molde? Kjenner ingen derfra og har aldri vært der, så jeg vet ikke, men har aldri hørt et positivt ord om byen eller folkene. :klø:

edit: leif

Endret av dalieo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...