Gå til innhold

Hva slags forhold har dere til svigerforeldrene?

Anbefalte innlegg

Gjest KristinK
Skrevet

Vi er alle her veldig opptatte av det at vi skal gifte oss med verdens herligste person og vi gleder oss over alt i verden til dette. Men når man gifter seg med en person vil man jo også få et nærere forhold til personens familie. det jeg da lurer på er, hva slags forhold har du til svigerforeldrene dine og vil dette forholdet endre seg etter at dere er gift?

Selv føler jeg at jeg har et veldig godt forhold til hans foreldre. De er kjempehyggeligs, og da vi bodde i samme hus som dem i nesten 1 år fikk vi kjempegod kontakt. Jeg er veldig glad for at de er så koselige og jeg gleder meg til de også på en måte blir en del av mine familie.

Desverre er det vel ikke alle som er så heldig som meg, og så vidt jeg har forstått her inne på KG er det en del som allerede nå har uoverenstemmelser med svigerforeldrene sine. Tror dere dette vil endre seg etter at dere er gift og hva slags forhold tror dere at dere kommer til å få til hans foreldre?

Bare litt nysgjerrig jeg....

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-16 09:15 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har verdens greieste kommende svigerforeldre. De betyr masse for meg og jeg føler også at jeg har blitt tatt veldig godt i mot av de og av resten av tanter/onkler, kusiner og fettere.

Jeg kunne ikke vært heldigere! icon_smile.gif

Skrevet

Heisann, KristinK!

Jeg er også en av de som har et helt supert forhold til mine svigerforeldre, og kanskje spesielt svigermor icon_smile.gif

Vi driver og bygger et hus 20 meter fra svigers sitt hus, så jeg håper virkelig det gode forholdet varer. Til de som er bekymret for et slikt tiltak, må jeg si at vi har gått mange runder i tenkeboksen fordi jeg veit at det er større sjanser for gnissninger når man bor så tett.

Uansett -all honnør til svigers!12

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er også så heldig å ha et godt forhold til mine svigerforeldre, enda jeg har 4 stk.!!!(regner med "ste-svigerforeldre" som svigerforeldre).svigermor er alle tiders!!!hun er som ei mor, og hun tar meg som en like så stor selvfølge i familien som sin egen datter!!hun er gal, men god!!ellers har jeg lite å klage på der, takk og lov!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har et ganske dårlig forhold til foreldrene hans... det samme har han.. det har bare vært problemer med dem fra 1 dag. Alt han gjør er galt, og siden det er jeg som er sammen med ham så er ikke jeg noe bedre. De sa engang for ett år siden at han burde slå opp med meg pga jeg kom ikke til å bli noen god husmor, hørt noe slik??? De er ganske syke!!! har sagt at inntil vi gifter oss så er jeg ikke med i deres familie! Det gjør jo ganske vondt for ham, og meg. men,men.. de har heller aldri sagt at de er glad i ham..stakkars! Misunner dere fryktelig!!! Heldigvis har mine foreldre tatt i mot ham med åpne armer.

Skrevet

Har ikke så godt forhold til mine svigers. De er greie nok, men jeg orker ikke engasjere meg så masse, da min tilkommende ikke har så nært forhold til foreldrene. Han liker mine foreldre bedre enn sine egne. Tror ikke jeg kommer til å ha masse kontakt med dem selvom vi kommer til å bo i samme by.

Margrethe!

Skrevet

Jeg har helt fantastisk flotte svigerforeldre! De er kjempesnille og koselige. Svigermor har blitt en skikkelig "venninne". Var ute på shopping sammen senest for et par uker siden, skikkelig kos!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er så heldig å være nr to i alt og ett - å bli kone nr to er ikke alltid så morsomt. Første gang vi inviterte hans mor og stefar hjem på middag fikk jeg ettertrykkelig vite at min kommende manns første kone var som en datter for hans mor. Ikke spesielt morsomt! Har hatt veldig godt forhold til foreldre og søsken til kjærester før, men dette er en ny situasjon. Jeg føler at det er vanskelig å bli godtatt, og har ikke inntrykk av at min kjæres familie gleder seg noe spesielt over at vi skal gifte oss. Men jeg har begynt å bry meg mindre over det - selv om det er trist at vi ikke kan få noe godt forhold.

Skrevet

Jeg har alltid hatt et kjempegodt forhold til mine svigerforeldre og har det fortsatt... Helt til emnet "bryllup" dukker opp.... det er da helst svigermor som er problemet..... Ikke noe vondt i henne altså, men hun er hva man kan kalle en PERFEKSJONIST!!! Ingenting av det jeg gjør i forhold til forberedelsene av bryllupet er godt nok.

Jeg kan nevne i fleng:

*Innbydelsene:

Helt "feil" å skrive klokkeslett for mottakelsen! sånn var ikke hun vant med.....

*Brudekjolen:

Nakne skuldre i kirka!!! Huffamei!!!

*brudepikekjolene:

Kjedelige og for lite "babyete2(ikke noe blonder og dill dall) har ei datter på 6år og ei på 10mndr. Vil at de skal være like, vil ikke at 6-åringen skal se ut som en baby!

*Buketten:

de jeg har falt for er ikke fine nok....

*temafarger: er blått, kremhvitt og sølv, men helst skulle det vært helt hvitt ifølge henne... Det er nemlig sånn bryllup skal være!!! icon_frown.gif

*Lokalet:

for stort og lite intimt...., men så skal det jo romme 70 stk. da!!

Brugdomsklærne:

Han skal ha jaquette, men hun vil han skal ha smoking....

Servitørene:

Jeg får hjelp av venninner m.m, men de er ikke erfarne nok...og litt for unge... Fra 25-30 år er de... og 2 av dem er faktisk utdannet kokk- og servitører....

m.m......

Det virker for meg som om det er hun som skal gifte seg, ikke vi....

Men utenom dette har vi faktisk et godt og nært forhold... Jeg er bare redd for at hvis hun fortsetter sånn, så kan det ødelegge for resten av forholdet også....

Min kommende har pratet med henne om det, og i det siste har jeg ikke hørt et pip fra henne.... kanskje hun har skjønt hvor nedlatende hun har vært???

12

Skrevet

har et helt fantastisk forhold til svigers. bor 50 meter fra dem nå (kan se inn i stua dems fra kjøkkenet)og skal flytte til et hus som er ca 100 meter andre vei!

har absolutt ikke hatt noe problem med å bo så nærme dem! Vi kan ha uoverenstemmelser, men det har alle foreldre og barn, og de har virkelig blitt som mine andre foreldre (svigerfar er mer enn far enn min egen for han snakker jeg aldri med!!)

syns det er helt topp å ha dem som svigerforeldre og vet det ikke kommer til å forandre seg selv om vi gifter oss ( har et barn sammen så det blir ikke store forskjellen)

Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg ennå, men har jo "svigerforeldre" likevel ettersom jeg er samboer.

Har et middels godt forhold til dem, men sliter litt med svigerfar. Vi er så forskjellige at det fort blir gnisninger eller total stillhet når vi er alene.

Svigermor er grei nok og vi har bare de vanlige diskusjonene (stakkars gutten min som må lage mat selv).

Har ingen store problemer utenom dette og tror ikke at det vil bli verre (eller bedre) om vi gifter oss.

Skrevet

Jeg har verdens beste foreldre - og får nå de beste svigerforeldre. De vil både sin sønn og meg det alt godt.

Føler at jeg har fått et ekstra sett foreldre jeg!

Gleder meg til vi blir familie!!

icon_wink.gif

Skrevet

Jeg har et noe anspent forhold til mine svigerforeldre. Det var (som en annen nevnte tidligere) helt greit til bryllup kom inn i bildet. Da kom sannheten for en dag følte jeg. Ikke var det riktig type bryllup (kirke, da jeg er kristen og han respekterer det selv om han er humanetiker), ikke var det lite(!) nok, for dyrt og så videre.

Vi har snakket veldig lite om det for de tar ikke initiativ til å si noe. Min kjære har prøvd å snakke med sin mor, men kommer ingen vei. Tungt.

Mine foreldre er også spessielle, men vi har ikke noen problemer med dem.

Jeg føler det er slitsomt å ikke vite hvordan jeg kan gå frem overfor svigermor. Jeg har full respekt for henne og hennes meninger, men jeg skulle gjerne ha kunne snakke litt om dem så jeg viste mer.

Tror det meste vi kan håpe på fra den siden er at de kommer og at det ikke blir noen problemer den dagen.

Hvis noen har noen forslag taes de imot med takk.

Klem12

Skrevet

Eg har eit flott forhold til mine fire kommande svigerforeldre. Dei bur ganske langt unna, så vi har berre kontakt i jula o.l. Ste-svigerfar kan vere litt vanskelig og bastant, men eg har forsona meg med at eg aldri kjem til å komme tett innpå han eller bli perlevenner. Så lenge vi gå sånn nokonlunde overens er det greit for meg.

Aller best likar eg at eg har fått fire søsken! Forloveden min har fire mindre halvsøsken, og dei er eg veldig glade i, eg er nemlig einebarn sjølv og har savna søsken. Men no kan eg jo "låne" hans litt!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et veldig greit forhold til min svigerfar og han samboer. Veldig trivelige begge to selv om vi ikke har så mye kontakt med dem så er vi stadig på middag hos dem.

Har også greit forhold til hennes to døtre som er ganske jevnaldrende med meg icon_smile.gif12

Skrevet

Kan ikke annet enn å lovprise mine svigerforeldre. Fra dag 1 har de behandlet meg som sin egen datter. De er kjempesnille og glade på våre vegne. De er kjempeglad for at vi skal gifte oss og hjelper oss med masse uten å blande seg i hvordan det skal være..12

Skrevet

Både godt og dårlig vil jeg si.

Samboeren min sa her om dagen at moren hans var et perfekt eksempel på en svigermor...

Hun kan være skikkelig sær til tider.

Blant annet når broren hans/barnebarna hennes er tilstede, er de mye kjekkere å snakke med enn oss. Vi kommer liksom i bakleksa ettersom vi ikke har barn enda.

Og hvis en prøver å snakke med henne, må det fenge henne fra første ord, ellers kobler hun helt ut...

Hun kan også virke ganske streng til tider.

Og når det gjelder bryllupet så har hun bestemte meninger om hvordan ting og tang skal gjøres. Og er ikke redd for å gi beskjed om det.

Men på den andre siden, de har hjulpet oss masse med penger til bryllupet, og bryr seg virkelig om hvordan deg går med oss etc.

Og hun skal ha det at i det siste så har hun bitt i seg mye når vi har snakket om bryllupsforberedelsene.

Har et mye bedre forhold til svigerfar, han er mye kjekkere enn svigermor.

Til og med min tilkommende synes at min mor er kjekkere enn hans egen...

Bare så synd at det er svigerforeldrene mine vi har i nærheten, og ikke mamma...12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...