Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Borghild
Skrevet

Noen som har erfaring med denne? Ser de har den ganske billig på amentio. En av modellene har fått tewrningskast 6 i vg. Hvordan er denne i forhold til Dell Studio 15 som jeg også sikler på? Men som er nesten dobbelt så dyr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken modell?

Gjest Borghild
Skrevet

ASUS Eee PC 1000 10" WXGA Atom 1024MB 160GB

Skrevet

Fin til sitt bruk den. Litt liten skjerm for min del..

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg syns også den er litt liten. Hva med dell studio 15? Eller Lenovo Ts N500?

Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Jeg har lyst på denne!

Har den tidligere modellen med 8,9" skjerm og er kjempefornøyd med den, men 10" skjerm hadde vært enda bedre.

Dette er ikke maskinene for de helt tunge arbeidsoppgavene eller krevende spill, men suveren til surfing og skriving.

Løp og kjøp!

Skrevet

Eee og Studio 15 er helt forskjellige typer maskiner. På Eee er mye ofret for å få maskinen minst mulig, Studio 15 er en ordinær bærbar.

Skjerm:

Eee: 10" 1024x600

Studio: 15.4" 1280x800-1920x1200

Studio har altså en langt større skjerm om man bare regner areal, og hvis man oppgraderer til beste skjerm får man nær 4-dobling av antall pixler.

Vekt:

Eee: 1.45 kg (forøvrig latterlig mye for en så liten maskin)

Studio: 2.77 kg

Størrelse:

Eee: 26.6x19.1x2.85-3.8 cm

Studio: 35.6x26.2x2.53-3.3 cm

Jeg regner med Eee har et krympet tastatur, jeg tror grensen for når det er mulig å ha full størrelse går ved 12" wide skjerm. Eee leser ikke cder, Studio har dvd-brenner.

Gjest Borghild
Skrevet

Hvorfor lester den ikke cdr? Grønn... Jeg skal bruke den til å surfe, spille musikk og skrive litt samt lagre bilder og musikk.

Skrevet

Fordi den skal være minst mulig, og da har de valgt å droppe cd-stasjon. De minste maskinene jeg vet om med cd-stasjon er 11" IdeaPad, i Norge må man muligens opp i 12" Toshiba R500.

Skrevet

Ikke kjøp EEE bare fordi den er billig, du bør vite hva du går til. Jeg har en eee kjøpt i fjor sommer, den har ikke windows (jeg tror de som selges i norge har det). Den funker til å lese bøker (i pdf f.eks), skrive på og å surfe og høre på musikk (om du har høretelefoner).

Jeg trodde denne ville være perfekt, men det er rett og slett for liten for mye bruk. Det er nok en tilvenningssak om du gidder, og det er mulig å koble til ekstern cdspiller/brenner. Men jeg ville nok anbefalt en vanlig "billig"laptop til ditt bruk.

Gjest Borghild
Skrevet

Det ble Dell-en! Gleder meg! Rart den asusen fikk så god kritikk når den er så tungvin å bruke.

Skrevet
Det ble Dell-en! Gleder meg! Rart den asusen fikk så god kritikk når den er så tungvin å bruke.

Det er fordi den er god til akkurat det den er: å være en liten og veldig veldig enkel pc.

Er helt sikkert genial for skolebarn og slikt (med sitt opprinnelige operativsystem).

Gjest Gjest_trude_*
Skrevet

Gratulerer med ny bærbar!

Grunnen til at jeg valgte en Asus netbook er at den er så liten og grei å få med seg overalt. Skal du mest bruke den hjemme er jo ikke dette noe argument og da ville jeg valgt en større laptop (som jeg også har). Asus'n er en hendig maskin nummer to når jeg er på farten. :)

Gjest Borghild
Skrevet
Gratulerer med ny bærbar!

Grunnen til at jeg valgte en Asus netbook er at den er så liten og grei å få med seg overalt. Skal du mest bruke den hjemme er jo ikke dette noe argument og da ville jeg valgt en større laptop (som jeg også har). Asus'n er en hendig maskin nummer to når jeg er på farten. :)

Takk, takk! Jeg ble så overivrig av å se på pc at jeg overså¨en masse med den asusen! Hehe. Gleder meg nå ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...