Gå til innhold

Bra lege/ legesenter i Asker-Bærum området?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Må bytte fastlege da han holder til i Oslo og det er litt for lang vei og knotete med parkering osv.. Men mest av alt er jeg drit misfornøyd med ham, har man time kl 10 kommer man gjerne ikke inn før 1130, 2-3 timers venting er heller ikke uvanlig. I tillegg gjør han absolutt ingenting for å komme til bunns i mine plager, føler jeg ikke blir tatt på alvor. Ikke har han lest journalen min fra forrige lege som jeg har bedt ham om, og hvor alle resultater av prøver viser mye rart og "galt".. Neida, her skulle vi starte med "blanke ark" som han sa. Når han tar prøver som også viser seg å være for høye eller for lave, så gjør han likevel ingenting videre.

Så nå gidder jeg ikke kaste bort mer tid på ham, og vil gjerne bytte til en lege som tar en seriøst og som gjerne bruker litt tid på å sette seg inn i situasjonen.

Altså at de ikke fremstår som om de sitter med stoppeklokka men faktisk lytter og engasjerer seg.. Akkurat det tror jeg ikke de lærer på medisinstudiet nemlig.. ? :)

Håper noen har en anbefaling??

Takknemlig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen jeg desverre.

Byttet fastlege i desember i fjord og har bare vært hos henne 1 gang.

Ble så for@£ på den "gamle".

* ALTID 1\2 til 1 1\2 t venting etter timen en har fått uansett når på døgnet en har time.

* Satt kun med pc`n og "knottet" og viste ikke store interesse for å komme "til buns" med noe. Som oftest når en gikk fikk en en følelse av å "ikke kommet noe lengre"

* Skjønte han ikke selv hva som var probleme, ble jeg ikke sendt videre til spessialist.

* Måtte helst selv stille diagnosen før jeg kom. Helst ha listen klar på hva undersøkelser\ prøver jeg ønsket å ta eller hvilke spessialist\ undersøkelser jeg trodde var best å gå til for å få resultater av ting. Jeg er jo ikke lege og hvet hvem\hvor jeg burde ha av prøver\spessialister.

Gikk med en skade i flere år før jeg var på NIMI. Det viste seg at jeg hadde rett hele tiden. Det var endel mer skade en hva som var funnet fra før og at det ga store smerter.

På NIMI kunne de ikke skjønne hvorfor legen ikke hadde sendt meg til spessialist få mnd etter skaden (altså nesten 2 år tidligere).

Kunne spart meg for mange problemer og svært mye smerte.

Da jeg byttet lege fikk jeg oversendt sjonalen. Viste seg at legen ikke engang hadde trodd på at jeg hadde hatt vondt engang, selv om jeg ved flere annledninger ble båret inn til undersøkelsen.

(Ofte utrykk som "tilsynelatende vondt")

Nå er skaden så overbelastet at jeg har ennå minst 1\2 år med trening. I tillegg til at jeg muligens blir plaget med smerter resten av livet og ikke kan jobbe i mitt opprinnelige yrke.

Værst er det at hadde jeg blidt undersøkt godt helt i starten, hadde jeg mest sansynlig vært 100% bra og i full jobb (i mitt yrke) etter kun noen få mnd.

Jeg kunne godt ønsket meg tips om gode leger i Akershus. (ikke Oslo)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Vet ikke om noen jeg desverre.

* Skjønte han ikke selv hva som var probleme, ble jeg ikke sendt videre til spessialist.

* Måtte helst selv stille diagnosen før jeg kom. Helst ha listen klar på hva undersøkelser\ prøver jeg ønsket å ta eller hvilke spessialist\ undersøkelser jeg trodde var best å gå til for å få resultater av ting. Jeg er jo ikke lege og hvet hvem\hvor jeg burde ha av prøver\spessialister.

Uffda. Høres jo akkurat som min forrige fastlege, ikke han jeg vil bytte nå men han før det igjen.. Jeg ble sendt til MR av hodetfor å sjekke hypofysen, hadde vært plaget med for høy kroppstemperatur i lang lang tid.. Da fastlegen min fikk svaret derfra sa han bare at hypofysen fremsto som noe hoven, uten at jeg fikk noe mer svar på det..

2 år etterpå byttet jeg lege og fikk ut journalen min, og der kunne jeg lese i fra MR at det sto noe mer der enn det fastlegen hadde informert meg om, det viste seg at jeg hadde bihulebetennelse i de øvre bihulene. Jeg hadde dermed gått med bihulebetennelse siden den gang og som hadde utviklet seg til kronisk bihulebetennelse, og det var blitt så alvorlig at jeg måtte rett inn til operasjon hos ØreNeseHals.. Siden jeg gikk så lenge ubehandlet for den betennelsen, så setter det seg ny betennelse mye lettere der nå.. :( Men dette var ikke symptomene jeg egentlig gikk til ham for, det var mye annet med bla sterkt vekttap, fordøyelsesproblemer, dårlig næringsopptak osv.. Han var tilslutt så frekk at han insinuerte at jeg var "selvforskyldt" som han sa, med direkte hint om at jeg var jo "kvinne i rett alder".. underforstått at jeg drev med slanking! Forb@nna drittsekk.

Da byttet jeg lege. Da hadde jeg gått til ham i over 2 år for mine problemer, og alle mulige rare undersøkelser som ga mange rare utslag. 3 måneder etter hos den nye legen ringte han meg opp og sa at jeg hadde sterk positiv mononukleose (kyssesyken). Da var det altså det jeg hadde gått med i langt over 2 år, uten å blitt sykemeldt eller noe slik at kroppen kunne fått hvile og tatt hånd om sykdommen... Jeg ble sykemeldt i 9 mndr.

Men likevel, næringsopptaket fungerer fortsatt ikke, i det ene øyeblikket har jeg f.eks. for lite B-vitaminer, folsyre, og i neste for mye B12 men lite folsyre..

Alderen begynner å nærme seg ønske om barn, men slik tilstanden er nå så er det helt uaktuelt pga den ubalansen i næringsopptaket. Selv det vet legen jeg har nå men gir likevel ingen info om det. Men jeg vet jo at folsyre bl.a. er alfa omega for ikke få et barn med ryggmargsbrokk.. Jeg ønsker derfor å bytte til en lege som kan ta tak i dette og i det minste gjøre forsøk på å finne ut hva som feiler meg, uten å dømme meg som en "slanker" bare fordi jeg er "kvinne i rett alder og tynn"...

Grrr. Ok, dette var kanskje helt på sidelinja av det jeg opprinnelig spurte om, men føltes litt greit å få slippe ut litt frustrasjon her :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Da jeg byttet lege fikk jeg oversendt sjonalen. Viste seg at legen ikke engang hadde trodd på at jeg hadde hatt vondt engang, selv om jeg ved flere annledninger ble båret inn til undersøkelsen.

(Ofte utrykk som "tilsynelatende vondt")

Nå er skaden så overbelastet at jeg har ennå minst 1\2 år med trening. I tillegg til at jeg muligens blir plaget med smerter resten av livet og ikke kan jobbe i mitt opprinnelige yrke.

Værst er det at hadde jeg blidt undersøkt godt helt i starten, hadde jeg mest sansynlig vært 100% bra og i full jobb (i mitt yrke) etter kun noen få mnd.

Jeg kunne godt ønsket meg tips om gode leger i Akershus. (ikke Oslo)

Men forresten, har du vurdert Pasientombudet -Pasientskadeerstatning?

Kan du få det dokumentert det du sier her, f.eks. uttalelse fra NIMI, så ville jeg vurdert søksmål mot den legen som ikke gjorde jobben sin... Basert på at du ble sykemeldt i lang tid og lang opptrening i etterkant som kunne vært unngått..

Bare et tips altså, det er dessverre alt for mange av disse sjarlatan-legene som bare sitter og knoter på tastaturet og hever lønningen sin, mens pasientene blir neglisjert og ender opp i samme situasjon som både deg og meg...

Skrevet
Men forresten, har du vurdert Pasientombudet -Pasientskadeerstatning?

Kan du få det dokumentert det du sier her, f.eks. uttalelse fra NIMI, så ville jeg vurdert søksmål mot den legen som ikke gjorde jobben sin... Basert på at du ble sykemeldt i lang tid og lang opptrening i etterkant som kunne vært unngått..

Bare et tips altså, det er dessverre alt for mange av disse sjarlatan-legene som bare sitter og knoter på tastaturet og hever lønningen sin, mens pasientene blir neglisjert og ender opp i samme situasjon som både deg og meg...

Hmm.. Skulle jeg sendt søksmål til de som har behandlet meg "dorlig" gjennom åra er det blidt en lang liste

De 2 siste åra.

* legen som ikke gjorde jobben sin. Etter 2 år med yrkesskade, fremdeles plaget og i rehabelitering. Kan ennå gå mange mnd til før jeg er bra. Mest sansynlig må jeg bytte yrke pga.ekstraproblemer siden det har tatt så lang tid.

* 2 Arbeids leder som brøt\saboterte nermest alle regler (IA, tilrettelegging) + trakkasering,mobbing og utpressing. (sa selv opp jobben til slutt)

* 1 Ortoped som var så brutal og likegyldig at legen, 2 sykepleiere og 1 fysioterapaut kom å ba om undskyldning for oppførslen hans etterpå (de var tilstede på sykehuset under undersøkelsen)

* 3-4 år siden ble jeg sydd i munn\leppen uten bedøvelse pga. at legen turte ikke sette bedøvelsen (reagerer på adrealin, så de må bruke en annen bedøvelse)

* 4 år siden En tidliger Lege (dorlig lege nr 2) ga meg 3 pencelin kurer umiddelbart etter hværandre siden hun trodde det var bihulbetennelse. Viste seg senere at det var fra en overspenning i kjeven + at kjeven gikk halveis ut av ledd.

Etter hva jeg har forstått fra andre leger senere, er det antakelig det som er årsak til at jeg er blidt alergisk\ overfølsom for en mengde medisiner. Tar jeg en kur til med vanlig pencelin til eller annen medesin med stoffer som pencelin risikerer jeg å dø. Reagerte såpass kraftig sist.

* 5 år siden var det en fysioterapaut som feilbehandlet en strekkskade i nakken. "lekte" bla. kiropraktor og -knakk opp- nakken. Var dårlig i flere uker. Og har vært plaget med hodepine, ofte migrenelignende hodepine, helt frem til den fysioterapauten jeg har nå, klarte å få løst opp en del i nakken og ryggen.

(Nærmest alle leger og fysioterapauter viste hvem jeg mente uten at jeg sa navnet, da jeg nevnte problemen med nakken og feilbehadlingen i senere år.)

Kunne nok saksøkt en eller flere av disse. Men etter å ha gått med konstante smerter i 2 år nå, har en ikke like stor energi og pågangsmot. Har måtte stå på svært mye selv for å forsøke å komme videre hele veien. Naturlig nok har jeg også fått depresjon og andre problemer i tillegg pga.all motgang og problemene underveis har satt sine spor.

Men er heldigvis i god bedring nå på alle plan.

En kan vel trykt si at helsenorge er ikke det jeg har fått mest tiltro til.

Jeg håper bare indelig at slik hendelser og erfaringer jeg har fått ikke hører til normalen. Ønsker ikke engang min værste fiende å gå gjennom noe lignende.

Er det ikke noen som HAR flinke fastleger, eller har vært hos flinke spessialister ute der da ?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

ta kontakt med Vettre lege kontor i asker, der har de en flink lege som heter Wilmers. Hun kan jeg anbefalle.

hun tar problemer på alvor og tar seg tid til å sette seg inn i situasjonen.

• 3 år senere...
Skrevet

Kom over tilfeldigvis over denne saken og tenkte jeg kunne anbefale legelisten.no for hjelp til å finne ny lege. Masse leger i Asker og Bærum der, med brukere som har vurdert legen sin. Genialt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...