Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ny telefon i posten imorgen, men skal reise bort. Derfor lurer jeg på om jeg bare kan begynne å bruke den med en gang, eller er det sånn at jeg må vente til den har ladet i ett viss antall timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier å stå i manualen som følger med telefonen.

De nye mobilene er uansett utstyrt med Li-Ion batterier (som regel) og de kan egentlig lades slik du vil uten å ta noen skade av det. Det var de gamle batteriene som *måtte* lades og utlades for å bevare levetiden.

Ta en titt på http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117 hvis du er nysgjerrig ;) Der står det hva som er best for ditt batteri.

Skrevet

Hvis du går inn på mobilmakerens nettsted på service eller supportdelen, og laster ned bruksanvisningen til din telefon, kan du lett sjekke om de anbefaler å fullade batteriet før første gangs bruk.

Det dreier seg vanligvis ikke om lange stunden. Kan du ikke bare ta laderen/usb-kabelen i lomma, og så stappe den inn i de strømkildene du finner, da? - Til den har fått lade lenge nok tilsammen? Flyplasser, ferger, og sikkert enkelte tog har jo strømuttak. Og det er vel bare et tidsspørsmål før bussene også får -jaffall de som kjører lengre distanser i distriktene.

Skrevet

okei, tusen takk for svar :) da skal jeg sjekke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...