charlotte87 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Får ny telefon i posten imorgen, men skal reise bort. Derfor lurer jeg på om jeg bare kan begynne å bruke den med en gang, eller er det sånn at jeg må vente til den har ladet i ett viss antall timer?
Phaedra Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Det pleier å stå i manualen som følger med telefonen. De nye mobilene er uansett utstyrt med Li-Ion batterier (som regel) og de kan egentlig lades slik du vil uten å ta noen skade av det. Det var de gamle batteriene som *måtte* lades og utlades for å bevare levetiden. Ta en titt på http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117 hvis du er nysgjerrig Der står det hva som er best for ditt batteri.
Kamikatze Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Hvis du går inn på mobilmakerens nettsted på service eller supportdelen, og laster ned bruksanvisningen til din telefon, kan du lett sjekke om de anbefaler å fullade batteriet før første gangs bruk. Det dreier seg vanligvis ikke om lange stunden. Kan du ikke bare ta laderen/usb-kabelen i lomma, og så stappe den inn i de strømkildene du finner, da? - Til den har fått lade lenge nok tilsammen? Flyplasser, ferger, og sikkert enkelte tog har jo strømuttak. Og det er vel bare et tidsspørsmål før bussene også får -jaffall de som kjører lengre distanser i distriktene.
charlotte87 Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2009 okei, tusen takk for svar da skal jeg sjekke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå