Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på ipod, men da jeg ikke er teknisk geni eller har hatt mp3 før, lurer jeg på om noen har noen anbefalinger - det er jo så mange typer... sukk...

hvorfor har du valgt akkurat den ipoden du bruker i dag?

please... håper noen har meninger, for jeg er bare forvirret *lol* :romeo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 3. generasjons iPod Nano nå og er kjempefornøyd med den. De som selges nå er 4. generasjon, så jeg vet ikke hvordan de er. Fordelen med Nano er at den er kjempeliten og kompakt.

iPod Touch er muligens det "heteste" Apple leverer for tiden. Den har touchscreen, mulighet for trådløst nettverk og mye annet fancy. Den koster noen hundrelapper ekstra og er litt større, men det _kan_ rettferdiggjøres.

Dersom min Nano ble ødelagt ville jeg mest sannsynlig gått for en ny Nano framfor Touch, men det er fordi jeg trives med å ha en pitteliten spiller.

Skrevet

Jeg har en iPod classic. Den er forholdsvis stor noe som til vanlig bruk er helt ok:) Fin skjerm å se på, og masse minne! Men dersom du vil høre på musikk når du trener (noe jeg har egynt å savne) så ville jeg valgt en mindre modell som du kan få "bånd" slik at du kan ha den rundt armen...:)

Skrevet

Tusen takk for fine svar, men jeg kom til å lure på en ting til... er det noen av dem som har radio? :)

Skrevet

Ipod pleier vel ikkje ha radio? Ønsker du radio må du vel enten kjøpe ekstra duppeditt til ipoden eller kjøpe mp3speler av anna merke.

Eg har snust på ein Sandisk Sansa Fuze. Den har radio og mulighet til å utvide minnet ved bruk av minnekorthttp://www.amobil.no/tester/?catId=20&...rating&sd=d.

Creative Zen har også radio og utvidbart minnehttp://www.amobil.no/artikler/creative_zen/47156.

Nyttig side: http://www.amobil.no/tester/?catId=20&...rating&sd=d

Skrevet

takk for svar :)

jeg har creative zen fra før, men den er ikke kompatibel med min mac, så jeg må brenne på cd fra itunes, overføre til samboers pc og slik overføre til mp3n. tungvint. Må ha noe så kan brukes på mac, og har hørt mye bra om ipod. Skal brukes til å høre musikk når jeg spaserer 1 time om gangen. Gjør ikke noe at det ikke er radio da jeg har radio på zen spilleren, men det hadde jo vert en fordel å slippe to da...

creative zen v spilleren er jeg veldig misfornøyd med. hatt den på reperasjon 2 ganger på 6 mnd, og batterikapasiteten er mildt sagt elendig...

Skrevet

Det finnes jo nokon slike greier som gjer at du får radio til ipod likevel.

Du har kanskje radio på mobilen? Da slepper du å dra med på to mp3spelere.

Det kan vere at du gjere mp3speleren din om til ein Rockbox ved å endre sofwaren. Har ikkje så godt peiling på det, men sambuaren min har gjort det med ipoden sin. Trur det finnes til andre spelere også. Kanskje det finnes til din?

Ser ut som Sandisk kan brukes med mac sidan den popper opp som usb disk på maskinen.

Ellers finnes jo ipod nano i mange spreke farger. Den er ikkje så stor og tung. Så lenge den skal brukes til musikk/lydbøker og ikkje til bilder/film så er det greit med berre ein liten skjerm. Stor skjerm krever ekstra batteri og spelaren vert større.

Ipod shuffle er vel ok om du ikkje skal leite i musikklista. Sjølv hadde eg foretrukket ein speler med liten skjerm framfor ipod shuffle.

Gjest Charming
Skrevet

Jeg har iPod Nano 4.generasjon (Den nyeste) og er veldig fornøyd med den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...