Gjest GuestOnAQuest Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hallo! Håper noen kan svare meg på dette. Jeg har tenkt å få frostet noen vinduer og lage noen effekter i det, og etter diverse søk har jeg kommet over at å froste vindu eller glass med kulturmelk gir pen effekt. Bl.a. her så det jo bra ut: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=261977 Men jeg lurer da på om noen av dere her har prøvd det? Holder det bra? Vil det skade glasset på noen måte, altså vil den sure melka "etse" på vinduet, eller kan det vaskes bort igjen etter 1 års tid og ikke etterlate noen spor..? Takknemlig for svar!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Vil det skade glasset på noen måte, altså vil den sure melka "etse" på vinduet Øh, nei. En glassflaske med surmelk blir ikke plutselig en frostet glassflaske. Det ligger selvfølgelig bare på overflaten. Men har du ikke tenkt til å vaske vinduene på ett år?
Gjest guest on a Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Øh, nei. En glassflaske med surmelk blir ikke plutselig en frostet glassflaske. Det ligger selvfølgelig bare på overflaten. Men har du ikke tenkt til å vaske vinduene på ett år? Det var det jeg regnet med selvfølgelig, men siden det ikke er mine vinduer jeg skal utføre eksperimentet på så ønsket jeg å være helt sikker... Så nei, innsiden av vinduene kommer ikke til å bli vasket på en god stund, bare utsiden..
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Det høres ut som en surtluktende affære... Er det ikke bedre å kjøpe frostingfilm fra f.eks Ikea som klistres på vinduet, og som kan fjernes igjen?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Frostfilmen til Ikea er litt vanskelig å legge synes vi, den er så tynn og strekker seg slik at det er vanskelig å få nøyaktig riktig mål på den. Jeg kjøpte isteden en rull på Jernia som var litt tykkere og denne fungerer kjempefint og den var lett å sette på! Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå