Gå til innhold

Dårlig immunforsvar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i ca 15 år nå hatt store problemer med alt fra halsbetennelse til influensa. Har det minst en gang i mnd. Har tatt mandlene to ganger, mangler ingen vitaminer eller mineraler og det er ikke kyssesyken.

Det er ikke stort hjelp å få fra legen som bare sier at noen er mer uheldig enn andre. Er det virkelig ingenting å gjøre for å forbedre immunforsvaret? Kan også si at jeg har fjernet blindtarmen for noen år siden, noe de sa kunne gjøre at immunforsvaret dårligere, men har jo "alltid" vært slik.

Opplever det som at jeg har veldig lite energi, må sove 12 timer for å være uthvilt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du nøye nok med håndhygiene? (litt frekt spørsmål kanskje) :) Min erfaring er iallefall at etter at jeg begynte å vaske hendene oftere så er jeg mye mindre syk. Går ofte et år eller to mellom hver forkjølelse.

Skrevet

Synes selv jeg vasker hendene normalt mye da. Etter toalettbesøk, før og etter mat + litt ekstra når jeg føler meg ufresh.

Gjest kaffedama
Skrevet

Har du prøvd alternativ behandling? Jeg går selv til fotsoneterapi/akupunktur/homeopat (samme dama) og har hatt god hjelp av dette. Blir mindre syk når jeg er hos henne jevnlig.

Et annet spørsmål er om du trives psykisk. Jeg får merkbart dårligere immunforsvar i perioder hvor jeg f.eks. mistrives på jobben eller tenker unormalt mye på andre ting (f.eks. etter forelrene mine sin skilsmisse).

Skrevet

Jeg har også fått dårlig immunforsvar etter at jeg hadde kyssesyken for noen år siden..utrolig irriterende, spes. i jobbsammenheng..

Skrevet

Jeg trives veldig godt psykisk med unntak av immunforsvaret mitt og den elendige energien.

Skrevet

Kan det tenkes at du er stressa? Lever et stressende liv? Grunnen til at jeg spør er at stress setter immunforsvaret kraftig ned. Bare en tanke. :)

Skrevet

Jeg har gått en del på betaglukan (nbg:24), og har hatt veldig glede av det.

Men jeg tror den store forskjellen var en omveltning som skjedde i livet mitt. Jeg hadde det nok ikke så bra som jeg trodde.

Men det har jeg nå, og siden omveltningen (for ca åtte måneder siden) har jeg vært syk ÉN gang, og da fikk jeg streptokokker. Jeg som var sengeliggende i lange perioder, og var under utredning for ME!

Sier ikke at det samme gjelder deg, men jeg gikk altså rundt og trodde at jeg hadde det fint. Nå er det lett å se at det hadde jeg egentlig ikke.

Håper uansett du får formen tilbake! Anbefaler betaglukan jeg også :) God bedring :hug:

Skrevet

Tusen takk for alle råd og lykkeønskninger :)

Har nettopp bestilt NBG24:7 nå. Noen som vet om det er noe poeng i å bestille ansiktskremen også?

Skrevet
Noen som vet om det er noe poeng i å bestille ansiktskremen også?

I så fall, kun for å få finere hud. Ikke for å bedre immunforsvaret.

Skrevet

Dette virker

Har brukt det i 4 år. Jeg har aldri vært mye syk, men mannen min har alltid blitt smittet av alt mulig. Ikke de 4 siste årene. Les om det. Verdt et forsøk iallefall.

Skrevet

Hvordan spiser du da? Beveger du deg? Fester du mye?

Jeg har dessuten en venninne som påstår at hun ble mindre syk etter at hun begynte å vaske hendene etter at hun hadde kommet hjem når hun hadde vært ute.

Når det gjelder kyssesyken som noen andre her nevner, så husker jeg også at jeg var uvanlig mye syk i etterkant av det. Nå høres det ikke ut som om det har vært tilfelle for ts, men det er rart hvordan slike ting tydeligvis kan redusere immunforsvaret.

Skrevet

Oi da! Ikke bra.

Selv er jeg heldig og ser ikke ut til å bli syk særlig ofte kanskje forskjølet en gang i året eller hvert 2. år. Heller aldri hatt hull i tennene.

Men har hørt om et triks mot nese infeksjon ihvertfall. Snyt deg et par ganger i løpet av dagen for å rense nesen-sinusene. Da blir det vanskeligere for øre-nese-hals infeksjoner å sette seg i nesen og spre seg.

Som du kanskje vet ta mye C-vitaminer til vanlig. Hører at ingefær-te hjelper?

Pass på å få nok hvile slik at kroppen er uthvilt. Ikke stress!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...