Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva hvis mannen har rh- og kvinnen har + har det noe å si? Eller er det bare når kvinnen har - det har noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare viss kvinnen er rh negativ.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er rhesus negativ og min samboer er positiv.

i fjor mistet jeg i en ma. dette var min første graviditet, og jeg fikk vite mye om at dt kunne være disse antistoffene osv. den gangen var jeg 12 uker på vei da jeg begynte å blø, men det viste seg at fosteret ikke var lengre enn 6 uker.

nå i dag er jeg gravid på nytt, og er i dag 13 uker på vei, men jeg tør enda ikke fortelle noe til familie osv. fordi jeg fortsatt er redd for dette med antistoffene og at sjansen visstnok skal være større for æ miste i denne +/- situasjonen.

Skrevet

Jeg har Rh. - og Kjære er Rh. +.

Jeg har hatt en SA rett før jeg ble gravid med lillegutt. Ble ikke sjekket for antistoffer da så vidt jeg vet. Men nå mistet jeg veldig tidlig da. Vet ikke om det har noe å si. Det var uansett ikke i mine tanker da...

Tok i hvert fall 3 blodprøver og hadde et problemfritt svangerskap med lillegutt. Jeg fikk ikke sprøyte siden han var Rh.-.

Foreløpig har jeg bare hatt blodprøven i uke 12 denne gangen, var heller ingen antistoffer da. Dette svangerskapet er også veldig problemfritt så langt.

Jeg stresset litt med det med Rh.- med en gang jeg ble gravid med lillegutt. Men etterhvert som jeg hørte mer om det har jeg ikke ofret det mange tankene.

Skrevet

Jeg er Rhesus negativ mens samboer er Rhesus positiv.

Jeg fikk sprøyte etter fødselen for å ikke danne antistoffer.

Men vår datter fikk gulsott når hun ble født, og jeg leste etterpå at det er vanligere at skjer med barn hvor mor er rhesus negativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...