Aftensol Skrevet 14. januar 2009 #1 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har fått bekkenløsning, og henvisning til fysioterapi.. Men det er jo fra 4 uker til 1år ventetid! Er det sånn alle steder? Jeg er jo kun sykemeldt i 2 uker til, kan fint gå hjemme, men etter f.eks en times tid på butikken så ligger jeg resten av dagen... Så 4 uker er leenge å vente.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mines_* Skrevet 14. januar 2009 #2 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har fått bekkenløsning, og henvisning til fysioterapi.. Men det er jo fra 4 uker til 1år ventetid! Er det sånn alle steder? Jeg er jo kun sykemeldt i 2 uker til, kan fint gå hjemme, men etter f.eks en times tid på butikken så ligger jeg resten av dagen... Så 4 uker er leenge å vente.. Hei Jeg ville forsøkt å få time hos en kiropraktor, du trenger ikke henvisning. Hvor bor du? Vet om en god klinikk i Oslo Alt for lenge å vente 4 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. januar 2009 #3 Del Skrevet 14. januar 2009 Er det ingen andre fysioterapeuter i nærheten? Det er samrt å ta de som har mye erfaring med gravide. Jeg kom i gang samme uke som jeg ringte til fysio jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2009 Bor i Ålesund... Har ringt alle i nærområdet, 4 forskjellige... Må jeg betale full pris hos kiropraktor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. januar 2009 #5 Del Skrevet 14. januar 2009 om du ikke har henvising må du betale fullt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mines_* Skrevet 14. januar 2009 #6 Del Skrevet 14. januar 2009 om du ikke har henvising må du betale fullt ja. Dette er ikke riktig. Kiropraktorer får refundert kr 50 fra NAV uansett om du har henvisning eller ikke. En time koster ca 300-350, første konsultasjon er nok litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. januar 2009 #7 Del Skrevet 14. januar 2009 Du må jo betale full pris. De får refundert 50kr, ja, men det gjør de jo på alle. Fysio er hvertfall gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 14. januar 2009 En av de jeg ringte til sa at jeg måtte betale egenandel så lenge det ikke sto i henvisningen at jeg hadde problemer med gangen.. Og det står det ikke i min.. Og jeg trodde at alt med svangerskapet var gratis, det sa legen min i såfall.. Men når jeg hentet sykemelding sist måtte jeg betale 160kr, og når jeg hentet ny sykemelding og henvisning måtte jeg betale 50kr... Skjønner ikke helt.. Ikke at det var mye penger, men hva er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. januar 2009 #9 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har ikke betalt noe, hverken for sykemelding eller henvising. På min henvising står det bekkenløsning med gangvansker. Få legen din til å endre rekvisisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karamella Skrevet 14. januar 2009 #10 Del Skrevet 14. januar 2009 ja, keg er plaget med samme problem, fikk bekkenløsning i uke 7, har enda ikke kommet til på fysio, men jeg må bare sykemelde meg til jeg blir bedre... ang betalingen av sykemelding ol, nevnte du at det var pga at du er gravid??? Ofte leser ikke den som gir de ut hva det gjelder... Og kansje de trodde sykemeldingen gjalt noe annet... De sa "det blir 180 kr " til meg, men da jeg sa at jeg var gravid, slapp jeg betale... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 15. januar 2009 Sa at jeg skulle hente sykemelding og henvisning til fysioterapeut for bekkenløsning... Men ikke spesifikt at jeg var gravid.. Muligens jeg skal gjøre det neste gang i såfall Men synes det var rart jeg slapp å betale for sykemelding, kun for henvisningen sist.. Hadde det ikke vært for at jeg er gravid måtte jeg jo ha betalt for begge deler regner jeg med... Selv om jeg har betalt for sykemelding før.. Lurer litt på å høre om jeg kan få en aktiv sykemelding i stedet for.. Sitte på kontoret i stedet for å være i butikk, gidder ikke å bare sitte hjemme hele tiden Men er det sånn at jeg kan bli kvitt bekkenløsningen kun ved hjelp av hvile? Eller må jeg til behandling for det? Legen undersøkte ikke meg når jeg var der sist og fikk sykemeldingen, hun spurte bare om jeg har gjort noe annet som kunne ha uløst det.. Så mamma har bestilt time til undersøkelse hos privat fysioterapeut til meg, sånn at han får sjekket at det er bekkenløsning og ikke feks en skiveutglidning... Synes det var vart å ikke bli undersøkt hos legen, er det normalt? Fikk bare en hastetime, men de burde jo undersøke før de sykemelder meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå