Gå til innhold

Er jeg i rute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal gifte meg 20 juni, og begynner å bli litt stressa! Vet ikke helt hva som burde være i boks nå egentlig!

Det som er fiksa er:

-lokaler

-vielsested og prest

-forlover

-begynt å tenke på hvordan invitasjon skal se ut!

Noe annet som burde vert klart?

Vet noen forresten hvor mye musserende som regnes på ca 50 pers?

Takker for alle svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal ha kjole fra brudesalong burde du kanskje begynne å tenke på det. Tar jo en god stund å bestille kjolen og så er det tilpassning o.s.v..

Skrevet

Frisør hvis du skal ha det, fotograf, bryllupskake. Kommer jo egentlig helt ann på om du MÅ ha den og den, er du ikke så nøye på det synes jeg du ligger godt ann. Vi skal gifte oss 30. mai og har bare lokaler, frisør, forlover(bare min)kake, dress, kjolen(ca) og kirke. Så nå ble jeg litt stressa.. Går sikkert bra for deg Anette :)

Skrevet

Syns ikke du ligger så innmari dårlig an :)

men ville nok ha booket fotograf.... de er gjerne booket ei stund i forveien..

og kjolen er det kanskje ok å ha i orden ettersom det kan være lang leveringstid :)

står veldig greit på www.dittbryllup.no - bryllupsplanleggeren hva som bør være gjort når det er 6 mnd igjen

Gjest frøkenfræken
Skrevet

Når du mener musserende, mener du type en velkomstdrink, eller til hele kvelden?

En enhet ligger vel på ca 1,5 dl, kommer litt an på glass, de skal jo ikke være fylt til randen. En vinflaske skal holde til 6-7 glass.

Lykke til, virker som dere er greit i rute. Kan være lurt å få ut invitasjonene i løpet av neste mnd, så dere får booka inn venner og familie til deres dag.

Skrevet

Fotograf tror jeg er veldig viktig. De er ofte booket laaang tid i forveien, og det kan hende du vil innom og se noen eksempler og snakke med fotografen før du bestemmer deg for hvilken du vil ha. Det er en del forskjellige "stiler" ute og går i forhold til bilder (og sjekk om du har *alle* rettigheter til bildene - noen har visst andre regler, hvor du f.eks. *må* lage koper gjennom deres butikk osv.)

Kjole tar ofte litt tid også ;)

Skrevet

Ja, vet at jeg burde hatt fotograf og frisør i orden!

Men frisør klarer jeg ikke bestemme meg for, he he. men det er målet for uka, få booket dette!

Fotograf har jeg sånn halveis i boks, en venninne er fotograf, tenkte å spør henne. men hun er gjest også, er dette litt dumt da?

Kjole, ja.... syns det er utrolig vanskelig! hadde egentlig tenkt å få sydd, men da jeg var hos henne (sammen med svigers) snakket ingen av oss samme språk, så det tør jeg ikke satse på! Har vert å prøvd på agape, men falt ikke 100% for noen der.

Så nå har jeg booket time hos 2 andre salonger i helga! Jeg har bare ikke lyst å bruke masssse penger på kjole! så kikker på finn.no også.

Men kake?? allerede.?? noen som har peiling hva en kake koster? 50 pers?

Prøver også å lage et skikkelig budsjett, men så mye du ikke vet pris på!

Takk for alle svar så langt:-)

Gjest Gjest_brudekjole_*
Skrevet

Om du skal kjøpe ny kjole så må du FORTE deg. Min skulle ta 6 måneder, men det tok 9 måneder. Heldigvis hadde vi flyttet bryllupet etter at kjolen var bestillt, ellers hadde det blitt katastrofe.

Skrevet

du ligger veldig godt ann! neste prosjekt ville jeg hatt: kjole :)

Skrevet

Ja tenker til velkomst og litt mingling etter vielsen!

Vi skal ha bryllup ute, så etter vielse blir det jordbær og musserende og mingling (vet ikke hvordan det skrives, he he) før vi frakter gjestene i buss til lokalet festen skal være...

Krysser fingrene for soool!!

Skrevet
Om du skal kjøpe ny kjole så må du FORTE deg. Min skulle ta 6 måneder, men det tok 9 måneder. Heldigvis hadde vi flyttet bryllupet etter at kjolen var bestillt, ellers hadde det blitt katastrofe.

Det tenkte jeg også, så for evigheter siden prøvde jeg kjolen, og ble temmelig overrasket da jeg måtte ta den med meg hjem samme dag.. :fnise:

Skrevet
Ja, vet at jeg burde hatt fotograf og frisør i orden!

Men frisør klarer jeg ikke bestemme meg for, he he. men det er målet for uka, få booket dette!

Fotograf har jeg sånn halveis i boks, en venninne er fotograf, tenkte å spør henne. men hun er gjest også, er dette litt dumt da?

Kjole, ja.... syns det er utrolig vanskelig! hadde egentlig tenkt å få sydd, men da jeg var hos henne (sammen med svigers) snakket ingen av oss samme språk, så det tør jeg ikke satse på! Har vert å prøvd på agape, men falt ikke 100% for noen der.

Så nå har jeg booket time hos 2 andre salonger i helga! Jeg har bare ikke lyst å bruke masssse penger på kjole! så kikker på finn.no også.

Men kake?? allerede.?? noen som har peiling hva en kake koster? 50 pers?

Prøver også å lage et skikkelig budsjett, men så mye du ikke vet pris på!

Takk for alle svar så langt:-)

Ja frisør er greit å booke...er frisør selv og allerede har vi noen helger frem til august booket!

Vi skal også ha en venn(hobbyfotograf) ta bildene...han er gjest men ble såå inmari glad at han fikk jobben at vi ikke trenger å betale en krone :)

Det er bare å spørre!

Eg skal ta målingene mine neste uke hos en skreder og så bestiller eg på ebay.com Kjole. Det er billig og så lenge du har riktig mål så skal det gå feilfritt...kjenner mange som har handlet der for kjole og vært kjempefornøyd! Selv handler eg masse på ebay fra før :fnise:

Kjolen min kommer på 1200kr. med frakt!

Ja budsjett er vanskeligt før du ringer rundt. Catering selskaper har ofte priser på nettet på kake..... men for å si det sånt...det meste ekstra koster 3000kr-4000kr. syns at alt eg har spurt om kommer på det...(bil, blomster, kake....)

Lykke til med planlegging

Skrevet
Vet noen forresten hvor mye musserende som regnes på ca 50 pers?

Jeg satt akkurat å regnet på dette og kom frem til at vi ville trenge 9 flasker musserende til velkomst til 50 stykker

Skrevet

9 flasker høres veldig lite ut. Det spørs hvor lenge minglingen skal vare. Jeg ville i hvertfall gått for 15 flasker slik at folk kan få påfyll hvis de vil. OG du kan levere tilbake uåpnede flasker på polet (forhør deg med ditt pol, men på mitt pol går det).

Skrevet

Bryllupskaker varierer veldig i pris ettersom det finnes mange ulike varianter å velge mellom. Skal du ha en typisk "hvit dame"-bryllupskake og andre kaker utenom fra et konditori etc, har du nok god tid på deg foreløpig og prisen for 50 personer er vel rundt 2-3000 kr.

Skal du som oss, bestille fra et choclaterie el.l. med mer begrenset kapasitet haster det nok litt. Vi var heldig å få bestille denne uken, men datoene røk fort for sommeren. Vi skal ha et kakeoppsett med 8 ulike kaker flettet sammen vha stativ og pynt (skal ikke ha andre kaker enn bryllupskaken siden den jo egentlig er mange ulike kaker) og betaler rundt 7000 kr for dette til 75 personer.

Ellers går det jo an å høre om du har noen beslektede med uante konditorkunster. En venn av meg fikk svigermor til å lage bryllupskaken i sitt bryllup, og den var aldelels nydelig - selv om hun var "amatør". Er definitivt det billigste! Men kommer jo an på hvordan du ønsker å ha det. :-)

Skrevet

Jeg skal også gifte meg 20 juni og har kun booket kirke og lokale.

Var å prøvde brudekjole nå på mandag og fikk beskjed om og bestemme meg fort får det var minst 4 mnd leveringstid, var hos en sydame/skredder, men vi ble ikke enige om verken pris eller utseende så dropper det.

Snakket med ei på en blomsterbutikk og hun sa at jeg ikke trengte bestille brudebukett før ca 3 uker før dagen.

Kake har jeg bestillt gjennom ei venninne som er konditor og svigerfar skal være vår fotograf denne dagen, han selv som spurte om og få lov til det.

Det jeg sliter med er og få tak musikk, enten DJ eller band.

Når hadde dere tenkt å sende ut invitasjonene og va setter dere som S.U?

Skrevet (endret)

Ja, du bør booke fotograf fort som fy. De som er flinke og "billige" blir fort booket, og du kan risikere å sitte igjen med de kjedelige, dyre, og som du i tillegg må bestille forstørrelse via (eller kjøpe CD til 10000). Veninne går nok fint, bare å spørre det. Husk å tilby betaling, og bli enige om at du skal ha bildene digitalt :)

Vi har nå sendt ut invitasjoner - 3 mnd før bryllupet. Ville egentlig være tidligere ute, men ville unngå julepost-kaoset (men det er jo ikke relevant for dere som gifter dere i juni). Har S.U. litt mer enn 1 mnd før bryllupet. 1 mnd er sikkert greitt, men trenger litt purretid, og tid til å få trykket opp festprogram, bordkort, lage bordkart osv.

Har du tenkt på:

* toastmaster (bekjent eller profesjonell)? Hvis du skal hyre en, går nok de flinke tidlig

* musikk? anlegg, eller levende musikk?

* angående frisør; du har ikke en favorittfrisør du pleier å gå til ellers?

Endret av Jade
Skrevet
Jeg skal også gifte meg 20 juni og har kun booket kirke og lokale.

Var å prøvde brudekjole nå på mandag og fikk beskjed om og bestemme meg fort får det var minst 4 mnd leveringstid, var hos en sydame/skredder, men vi ble ikke enige om verken pris eller utseende så dropper det.

Snakket med ei på en blomsterbutikk og hun sa at jeg ikke trengte bestille brudebukett før ca 3 uker før dagen.

Kake har jeg bestillt gjennom ei venninne som er konditor og svigerfar skal være vår fotograf denne dagen, han selv som spurte om og få lov til det.

Det jeg sliter med er og få tak musikk, enten DJ eller band.

Når hadde dere tenkt å sende ut invitasjonene og va setter dere som S.U?

Hei, takk for svar!

Tenkte å sende ut innvitasjoner i midten av februar! Så må begynne og lage dem nå! Som S.U. setter jeg vel midten av april kanskje? hvet ikke hva som er vanlig!

Vi kommer bare til å spøre en kammerat om han kan være dj ( han er det på utesreder til vanlig og har eget utstyr). Men vet ikke hvor mye vi må betale han??

Hvor mye vin regner dere per pers?

Skrevet
Ja, du bør booke fotograf fort som fy. De som er flinke og "billige" blir fort booket, og du kan risikere å sitte igjen med de kjedelige, dyre, og som du i tillegg må bestille forstørrelse via (eller kjøpe CD til 10000). Veninne går nok fint, bare å spørre det. Husk å tilby betaling, og bli enige om at du skal ha bildene digitalt :)

Vi har nå sendt ut invitasjoner - 3 mnd før bryllupet. Ville egentlig være tidligere ute, men ville unngå julepost-kaoset (men det er jo ikke relevant for dere som gifter dere i juni). Har S.U. litt mer enn 1 mnd før bryllupet. 1 mnd er sikkert greitt, men trenger litt purretid, og tid til å få trykket opp festprogram, bordkort, lage bordkart osv.

Har du tenkt på:

* toastmaster (bekjent eller profesjonell)? Hvis du skal hyre en, går nok de flinke tidlig

* musikk? anlegg, eller levende musikk?

* angående frisør; du har ikke en favorittfrisør du pleier å gå til ellers?

Takk for du minnet meg på toastmaster, den hadde gått i glemmeboka! he he, ikke lett å huske på alt! Har dere en dere kjenner fra før?

Har jo en frisør, men hun jobber ikke helger og har derfor ikke gjort mye bryllups oppsats og sminke.. men har en i kikkerten, må bare få fingen ut å ringe!

Gleder meg til å lage invitasjoner nå, lager de selv helt fra bunnen.. og får sendt den ut om ca 1 mnd tenkte eg:-)

Musikk blir en bekjent som er DJ og har utstyr!

Når det gjelder foto på festen, tenkte jeg gi 2-3 stk et lite ansvar for dette, i forskjellig alder ( en venninne og en onkel eks) slik at de fanger opp ulike situasjoner! og bare gi beskjed om at de skal trykke i vei av alt og ingenting også får vi alt digitalt og sorterer etterpå!

Har jo vert inne på tanken på engangskamera, men kvalitet blir så dårlig! så en annen ide er å se om eg får tak i super billige digital (ebay) og sette disse på bordet og gi beskjed i velkomst tale at alle må bruke dem:-)

Lykke til du også:-)

Skrevet
Hei, takk for svar!

Tenkte å sende ut innvitasjoner i midten av februar! Så må begynne og lage dem nå! Som S.U. setter jeg vel midten av april kanskje? hvet ikke hva som er vanlig!

Vi kommer bare til å spøre en kammerat om han kan være dj ( han er det på utesreder til vanlig og har eget utstyr). Men vet ikke hvor mye vi må betale han??

Hvor mye vin regner dere per pers?

Jeg tenkte også og sende ut en gang i februar, har slekt i nord så må reise ned her til rogaland så greit om de får litt tid på seg.

Jeg tenkte jeg skulle sette S.U 1 mai.

Vi har regnet ganske mye drikke til alle, er så synd om det skulle være for lite, det som blir til overs kan vi levere tilbake.

Muserende: 11 flasker (Velkommsdrink)

vin:65 flasker (rød og hvit)

Øl/cider: 15 kasser

Cognac: 3 liter

Baylis: 3 liter

Brus: 4 kasser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...