Gjest Jamila Skrevet 3. juli 2003 #21 Skrevet 3. juli 2003 5 års prøving er over: nå lager jeg den ultimate italienske pizzaen!!!!!!!!!! :D :D :D Altså, tynn bunn, supersprø utenpå, myk inni. Fyllet ble akkurat passe stekt, og alt dette på bare 4 minutter. Jeg bruker forresten den samme bunn-mixen som deg, Kalas. Durum-hveten gjør deigen veldig lett å jobbe med. Dette er ikke NESTEN som i Italia, dette ER Italia! Tips til deg, maiaa, ha på ganske mye mel på trespadene før du har på deigen. Da er det lettere å flytte den inn i ovnen uten at bunnen sprekker. Hurra!!! Og takk for erfaringer fra dere som har prøvd ovnen før!
maiaa Skrevet 3. juli 2003 #22 Skrevet 3. juli 2003 He he... vi skjønte det på pizza to... :oops: Men neste gang skal vi prøve hjemmelaget bunn også!
Fakse Skrevet 4. juli 2003 #23 Skrevet 4. juli 2003 Aaaargh! Får jo IKKE mindre lysst på den pissaovnen sånn som dere skryter da... Men jeg har ikke råd, og jeg har ikke plass Hva kosta den forresten...? :blunke:
maiaa Skrevet 4. juli 2003 #24 Skrevet 4. juli 2003 Vi betalte 1500,- for den... og den tar ikke så stor plass....
Lula Skrevet 4. juli 2003 #25 Skrevet 4. juli 2003 I min verden er dette et typisk unødvendig produkt (i klasse med elektrisk riskoker, aspargeskjele, toastjern etc.) 8) Jeg lager nyyydelig italiensk pizza i vanlig stekeovn. Bruker en blanding av vanlig hvetemel og finmalt durum (tipo 00). Jeg forsteker bunnen litt før jeg legger på fyllet, og steker ferdig (midt i ovnen). Dette funker best i vår stekeovn. Når jeg blir stor skal jeg ha en skikkelig vedfyrt ovn for pizza og brødbaking
Gjest Jamila Skrevet 5. juli 2003 #26 Skrevet 5. juli 2003 I min verden var dette også et typisk unødvendig produkt. Og elektrisk riskoker, aspargeskjele og toastjern har ikke funnet veien inn i mitt kjøkken. MEN jeg er nå helt hekta på Pizzaovnen min, og har gjester hver dag på pizzaverksted :oops: Slik er det bare! Min kosta også 1500. Kjøpte den på Smart Club.
ringblomst Skrevet 11. oktober 2003 #27 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har også denne pizzaovnen fra Smart Club, lagde faktisk pizza i dag og nå er både min kjære og jeg gode og mette . Det eneste som jeg synes er dumt er at det ryker litt fælt av den etter som vi har klart å søle litt på ovnen - faktisk ser den ganske svart-flekket ut. Vi fjerner jo det vi har sølt, men har blitt flekker for det. Noen som har noen råd mot dette?
Gjest Jamila Skrevet 13. oktober 2003 #28 Skrevet 13. oktober 2003 Vår har også blitt ganske svartflekkete etterhvert, jeg tar bare en deigskjærer (metall-sak med flat kant ) og skraper bort det som evt. har lagt seg på plata. Tørker over med en klut før jeg setter den bort. Det er en del svarte flekker som ikke går bort, men jeg tror ikke det gjør så mye!
Nitha Skrevet 13. oktober 2003 #29 Skrevet 13. oktober 2003 Da vi brukte ovnen de første gangene skjønte vi ikke at den ikke måtte stå på lenger enn noen minutter før den ble brukt. De første pizzaene våre ble helt kullsvarte! Men når vi fant ut at det ikke var særlig til termostat på den, så gikk det bedre. Nå er vi på leting etter flere leiver til å legge pizzaen på. Ble litt slit å bare kunne lage i stand en om gangen når en har sultne venner på besøk... Men det blir veldig veldig god pizza når en treffer! Nitha
Gjest Jamila Skrevet 13. oktober 2003 #30 Skrevet 13. oktober 2003 Forklar det en gang til Nitha... du skjønner, vi har også innimellom problemet med at den første pizzaen blir svidd under. Men det betyr altså at ovnen har stått på for lenge før jeg hadde i den første pizzaen? Hva har du "termostaten" på, 2,5? Jamila
blåveis Skrevet 14. oktober 2003 #31 Skrevet 14. oktober 2003 så bunnen blir sprø? jeg vil ikke ha sprø bunn.. jeg vil ha slik god "fluffig" napoli-pizza-bunn.. :stortsmil:
Gjest Jamila Skrevet 14. oktober 2003 #32 Skrevet 14. oktober 2003 Sprø utenpå ja, men myk og god inni. Kommer litt an på hvor tynn du liker å ha bunnen, jeg vil ha den ca 1/2 cm tykk, men mannen min vil ha den supertynn. Hans blir derfor sprøere enn min.
ringblomst Skrevet 14. oktober 2003 #33 Skrevet 14. oktober 2003 De svarte flekkene sjenerer meg egentlig ikke - "skraper de av" med skarp kniv. Men det er osingen/røyken - blir jo enormt mye av den. Opplever ikke dere dette?
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #34 Skrevet 15. oktober 2003 vil ha den supertynn og myk (ikke bare inni, men hele) sprø? det var aldri noen pizza jeg har spist i Italia (ok, kanskje nord for Roma.. men i sør-Italia kan de pizza der.. myyyyk! )
Nitha Skrevet 15. oktober 2003 #35 Skrevet 15. oktober 2003 Sorry, litt treg jeg da... Ja, vi innbiller oss at ovnen blir altfor varm hvis den står med lokket på i mer enn ni (eller var det ti?) minutter før den blir brukt. Med termostaten på 2,5. Vi har tenkt å eksperimentere litt med akkurat det tallet etter hvert. Vi mener å ha oppdaget dette etter å ha gjort forsøk med å følge klokka slavisk og å la ovnen stå på lenger før steking. I første tilfelle ble pizzaen helt perfekt. I andre tilfelle ble den kullsvart under. Ergo tror vi steinbunnen blir for varm om den står på lenger enn anbefalt. Men dersom den har stått på lenger enn disse minuttene før pizzaen legges på, så er det sikkert bare å ta opp lokket og la det stå oppe ei stund for å kjøle ned litt før steking. ?? Fru Nitha
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #36 Skrevet 9. oktober 2014 Dette er sikkert en gammel post, men hvilket merke er disse ovnene dere bruker? Ferrari? Obh? Vurderer å kjøpe meg en, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken. Anonymous poster hash: 2fb81...03e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå