Gå til innhold

Plutselig uren hud som 34 åring!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesteguri
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg her - blir jo så frustrert!

Kan telle alle kvisene jeg har hatt frem til jeg ble 34 på ei hånd. Har aldri vært plaget med uren hud tidligere, vært heldig sånn. MEN, nå derimot så har ett eller annet "eksplodert" i ansiktet mitt, og haka, rundt nesa og panna er invadert.

Var innom ett parfymeri og snakket med ei jeg vet er utdannet hudpleier, og hun sa det var hormoner som gjorde det. Jeg har ikke typisk uren hud men har nok tørr hud som har lett for å bli blank i panna og haka utover dagen. Hudpleieren mente ihvertfall at vi måtte få kontroll over de tørre partiene og da ville resten ordne seg også.

Etter anbefaling fra henne så kjøpte jeg produkter fra Christian Dior, Magique Energizing Toner, "såpe" i samme, HydraAction Creme Riche også har jeg en fuktighetsmaske som heter noe sånt som Masque Intensive i tillegg som jeg bruker innemellom, på natt f.eks.

Synes jeg ble mye bedre de første ukene men nå synes jeg at det har gått andre veien igjen :( Fortsatt urenheter i panna og på haka, og jeg ser at jeg har både hudormer og endel talgproduksjon, spesielt rundt munnen og på haka.

Er det noen produkter dere vil anbefale? Bør jeg dra innom ett hudpleiesenter?

Har kikket litt på MD Formulations men er litt skeptisk til å prøve det da jeg hører folk har litt forskjellige erfaringer med det.

Hva tror du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestguri
Skrevet

Gjesteguri igjen her - hva med Decleor og Dermalogica? Kan det være noe for meg?

Skrevet

Du bør først og fremst komme deg til hudlege og få hjelp, for det ER hormoner som har skylden, og da hjelper det ikke med hudpleie i første omgang.

Skrevet

Gjesteguri :

Maila mig några bilder av rent ansikte utan make up så ska du få hjälp. Hudvårdssalonger erbjuder tyvärr bara sina egna märken, oftast behövs RÄTT kombinationer av flera preparat. Även Läkemdel är ibland nödvändigt. Du kan ha råkat ut för ex hormonrubbning, talgkörtelinflammation, eksemsjukdom, Rosacea etc.

Min mail ser du om du går in på min blogg:

Beskriv även om huden är kall, varm, rodnad, ev sjukdomar i släkten.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Jeg tror ihvertfall at du bør glemme merker som Dior...... Jeg ville først og fremst tatt en hormonprøve hos en lege og deretter gått til en hudpleiesalong for å få de til å hjelpe deg med å finne riktige produkter.

Har veldig god erfaring med MD Formulations selv, men smak og behag :)

Gjest Gjestguri
Skrevet

Tusen takk for svar til dere alle! At det er hormoner som er årsaken er det ingen tvil om, jeg burde nok ta meg en tur til legen å få sjekket det opp ja.

Er ikke så ille nå, men har hele tiden urenheter i panne og hake. Det gir seg liksom ikke. Har sikkert lite i andres øyne, men NOK i mine egne.

Jean: Så snill du er! Skal se om jeg får gjort det før helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...