Gå til innhold

Tilpasning av brudekjole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble akkurat oppringt fra brudesalongen min om at brudekjolen er kommet og klar for tilpasning! Egentlig noe å juble for, men jeg ble likevel litt bekymret. Jeg skal ikke gifte meg før i august, og tenker at fasongen min nok forandrer seg en del frem til dess. Nevnte dette for brudesalongen da de ringte, men de mente det ikke var noe problem å tilpasse kjolen nå, så kunne de heller gjøre små justeringer i juli ved behov.

Jeg er litt usikker. Kjolen har snøring, og burde sånn sett ha "litt å gå på" begge veier med behov. Men jeg holder egentlig på å ta av et par kg. Har alt gått ned 5 kg siden jeg bestilte kjolen, og planlegger en nedgang på 5 kg til før sommeren. Vil disse 5 kg'ene kunne snøres sammen uten at hele kjolen må syes inn, tror dere? Kjolen er i utgangspunktet (da jeg bestilte den for 5 kg siden) akkurat passe(litt liten), men fordi jeg sa at jeg planla en vektnedgang kjøpte vi den i den størrelsen. Det jeg egentlig er mest bekymret for er at den skal bli for stor rundt brystene, det kan jo ikke snøres inn som i livet...

Noen som har lignende erfaringer og råd?

Det virket ikke som om det var mulig å utsette hele innsyingsprosessen til sommeren, da de visst var veldig opptatt da og hun jeg snakket med var fast bestemt på at kjolen måtte tilpasses nå, og evt bare finjusteres før sommeren. MEn jeg tenker også at dersom den skulle være altfor stor og tydelig MÅ syes inn ytterligere i juli, så kan de vel ikke nekte å hjelpe meg med det, sett at jeg betaler for det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du fint kan sy inn kjolen nå i og med at det er snøreliv. Har nesten samme problemstilling, bortsett fra at jeg regner et litt større vekttap. Hos meg har jeg funnet ut at 10 kg tilsvarer cirka èn størrelse. Så hvis jeg klarer 10-15 kg før bryllupet i august, så er jeg den minste størrelsen på kjolen min som også har snøreliv. Den har jo tre størrelser å gå på når det er snøreliv. Det er bedre at størrelsen ikke er for stor på en snørekjole synes jeg. Ikke noe fint når snøringen spriker skikkelig i ryggen. Hvis man passer på å snøre skikkelig stramt rundt brystet så går det nok bra skal du se. Og som salongen sier, så kan de jo gjøre små justeringer like før.

Skrevet

Jeg har gjort avtale med min brudesalg om at alle justeringer skal gjøres ca. 1-1/2 mnd før bryllupet. Men det kan hende at det avhenger av hvor mye pågang de har, og derfor vil gjøre "store" endringer nå og så sy det inn etterpå. Jeg vet ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...