Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er en ung jente som bor for meg selv i en leilighet. Da jeg flyttet inn begynte jeg å mota tv lisens fra nrk.. Dårlig råd har man fra før av, så skal man måtte betale på denne skiten? Hva skjer om jeg sier til de at jeg ikke har tv lenger pga at den er ødelagt, så dukker det opp en kontrollør å finner ut at jeg lyver? hvilke konsekvenser kan dette få? Noen som vet?

Blir irritert, ser jo ikke på nrk engang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler ikke tv-lisens for å kunne se på NRK, men for å kunne se på tv. Det vil si at du betaler lisensen for å ha tv.

Du kan risikere å få en bot, om de finner det ut.

Skrevet

Eller du kan kvitte deg med tven og være lisensfri helt ærlig og redelig.

Skrevet

Om du sier fra at du ikke har TV, vil du i første omgang slippe lisens. Imidlertid kommer de garantert og banker på døren din for å sjekke ganske snart, og da blir det bot og krav om betaling av lisens fremover. Da de gjør hjemmebesøk går de etter lister over adresser som ikke betaler lisens.

Jeg må si meg ganske lei av folk som skal snylte på denne måten. Lisensen er prisen på å ha TV i Norge. Har myndighetene innført et slikt gebyr, bør man betale dersom man velger å benytte produktet. Dersom man er så hissig på lisensen får man bare la være å ha TV, eller flytte til et land som ikke krever lisenspenger.

Skrevet

Kommer de på døra og ser at du har tv og ikke betalt lisensen vil jeg tro at om du ikke betaler ganske raskt, så vil dette gå til statens innkrevingssentral. Da blir dette sendt til din arbeidsgiver og du får trekk på lønna. Da vil også beløpet bli en god del høyere enn lisensen er på.

Skrevet

Nok en tråd om dette.

Jeg er så møkk lei av alle som sluntrer unna og snylter på andre.

Er ikke alle lover og regler jeg liker jeg heller. Men må jo følge dem.

Tenk om alle skulle være sin egen "lykkes smed".

Etter å ha bodd halve livet i utlandet, så får jeg bare anbefale å flytte, om dere ikke liker avg.nivået her.

Se om det er noe bedre ute.

Sutre Norge, kaller jeg det.

Skrevet

Jeg er også mot tv-lisensen, men reglene er nå engang slik. Man kan ikke la være å betale skatt heller, selv om man synes den er for høy og pengene brukes feil. Når det er sagt tror jeg ikke kontrolløren kan kreve å slippe inn i leiligheten din for å sjekke.

Gjest Infralove
Skrevet
Om du sier fra at du ikke har TV, vil du i første omgang slippe lisens. Imidlertid kommer de garantert og banker på døren din for å sjekke ganske snart, og da blir det bot og krav om betaling av lisens fremover. Da de gjør hjemmebesøk går de etter lister over adresser som ikke betaler lisens.

Var ingen som banka på mi dør då eg sa opp lisensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...