Gå til innhold

Deprimert og liten matlyst-hvordan få i seg nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er ei jente i slutten av 20 åra som har depresjon(får behandlig altså), og derfor lite matlyst. Er det noen som hart noen gode råd for hva jeg kan spise(som inneholder nok kalorier men samtidig er sunt)?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei :)

Jeg er ei jente i slutten av 20 åra som har depresjon(får behandlig altså), og derfor lite matlyst. Er det noen som hart noen gode råd for hva jeg kan spise(som inneholder nok kalorier men samtidig er sunt)?

På forhånd takk :)

Jeg ville fokusert som du sier på kaloririk, men sunn mat. Eksempler på dette er nøtter, advokado, olje (da en sunn type fett) Få i deg grove karbohydrater, som havregryn, brød, pasta, ris. Samtidig er noen fisker litt kaloririke, men som kilde til protein kan kylling, rødt kjøtt og fisk brukes. Mix og triks litt, søk på matvareportalen.no for å se litt mer spesifik hva de ulike matvarene inneholder av kalorier.

Om du ikke klarer spise mange små måltider, prøv ett par litt større enn du pleier istedenfor.

Masse lykke til =) Sender deg varme tanker og håper det ordner seg for deg m.t.p. alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...