Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Noen som vet om det finnes "danseskole" på nett? Altså som viser trinnene i f.eks vals, og kanskje tips til musikk man kan bruke når man skal øve? Er helt elendig på å danse, og jeg og sambo har lyst til å lære vals og sving i allefall... Kom gjerne med linker!
aline Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Aner ikke om det finnes noen nettkurs for dans, har ikke hørt om det ihvertfall. men hvorfor er dere ikke interessert i vanlige dansekurs? Det å danse er mye mer en bare hvor du setter foten. Lærer du kun stegene, lærer du å gå en vals, eller å gå en swing, for å lære å danse den, vil jeg faktisk tro at du trenger hjelp utover skjemaer som forteller akkurat hvor du skal sette bena. Dansekurs er også både sosialt og artig, eller dere kan ta en privattime eller to, om dere ikke ønsker å danse sammen med andre mennesker. På en eller to privattimer, kan dere lære masse. Det koster litt ja, men dere lærer mye mer en på vanlige kurs, fordi dere har fokus kun på dere og kan tilpasse lærekurven etter hvordan dere selv lærer.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 men hvorfor er dere ikke interessert i vanlige dansekurs? Jeg er ikke TS, men ville bare si at det er jo faktisk ikke alle som har danseskole/dansekurs i nærheten. Et tips til TS kan være å google vals dvd eller swing dvd, da kan du få opp treff på sider der du kan kjøpe dvd for "selvstudium" i vals.
aline Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er ikke TS, men ville bare si at det er jo faktisk ikke alle som har danseskole/dansekurs i nærheten. Et tips til TS kan være å google vals dvd eller swing dvd, da kan du få opp treff på sider der du kan kjøpe dvd for "selvstudium" i vals. Det er forsåvidt sant, men det ER endel kurser rundt om altså, uten at det nødvendigvis er egne skoler eller veldig synlig om man ikke vet hvor man skal kikke. Men som du sier, å google frem videoer etc kan nok være enklere og bedre en nettskole der det skriftlig forklares. Det ligger nok endel videoklipp ute, samtidig som det også går an å få kjøpet DVDer med instruktører og kursing.
Gjest TS Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Hei. Takk for svar begge to Skal søke og se om jeg finner en dvd jeg kan kjøpe. Bor på en litt "øde" plass, så er ikke så mange dansekurs å oppdrive uten å måtte kjøre et par timer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå