Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Vi gifter oss i midten av juli, og er i den forbindelse på utkikk etter en bryllupsreise. Har vel sett for oss å betale rundt 30.000,- for begge to i to uker(gjerne tre uker også men prisen begrenser vel litt ) Ønsker å dra til et sted med sol og strand, og hvor vi kan være litt for oss selv. Det må være litt eksklusivt, ikke typsik charterhotell. Og det er viktig at været er stabilt i perioden vi skal reise, og at det er godt og varmt. Har sett litt på Maldivene, men det er ganske dyrt slik jeg ser det. Men ser veeldig fint ut da, helt perfekt! Har også tenkt litt på Mexico eller Costa Rica. Noen som har andre forslag, eller linker til steder vi kan reise innenfor vår prisklasse? Gard; du virker som en reisevant person, kanksje du har noen stalltips å komme med?
Gjest martini Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 (endret) ' Endret 17. januar 2009 av martini
Mayami Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Ikke romantisk i Europa?? Hva med Venezia? Det er vel det mest romantiske stedet i verden!
gard Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Hei Jeg er jo svak for sør-øst Asia og jeg kan godt anbefale Malaysia. Her kan dere begynne med noen dager i Kuala Lumpur (sightseeing, mat, shopping etc)...det flotte med Malaysia er at en får mye for pengene...det gjelder både mat, hotell etc. I Malaysia er det en rekke øyer å velge blant dersom dere vil ha sol og bading. Dersom dere vil dra til utenfor alfarvei kan dere dra til Perhentian men da blir det ikke så eksklusivt...men en kan snorkle rett fra stranden og det var noen av det flotteste jeg har vært med på. Ellers kan dere dra til Penang eller Langkawi som er mer mainstream. Men flybilletter til Malaysia kommer nok til å koste rundt 8000-10.000 per person tror jeg (med mindre dere kommer dere med AirAsia fra London). Her er et reisebrev fra KL, Perhentian og Langkawi http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm Ellers kan jeg anbefale Italia. Det er nærmere og flybilletten er billigere. Kona og jeg var i Firenze og Toscana sommeren 2007 og det var en av de beste feriene vi har hatt. Her begynte vi med sightseeing i Firenze og etter noen dager leide vi et rom ute i Chianti området og brukte dette som base for å utforske byene og vingårdene i området. Chianti var nydelig...flott landskap, deilig vær, god mat, deilig italiensk rødvin osv. Det anbefales på det varmeste :-) Her er vårt reisebrev: http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm Lykke til med planleggingen :-) Jeg er spent på hva det blir :-)
Frøken eple Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Vi var på bryllupsreise i juli. Dro 10 dager til Seychellene, deretter 1 uke i Sør-Afrika. Bestilte tur gjennom Magellan - var hjemme hos hun ene og planla tur. Det var genialt, vi ga henne budsjettet vårt og hun fant drømmeturen! Kom vel på ca. 30.000 per person. Ikke ille for alt det vi så og gjorde. Var deilig med Seychellene og tropevarme for så å oppleve masse i Sør-Afrika. Seychellene har perfekt temperatur og ikke alt for varmt som det kan blir andre steder i juli - mer stabilt hele året der. Veldig deilig med sol og varme, men jeg er også glad for at vi tok turen på safari etterpå - kjedelig uten å oppleve annet enn hvite strender og herlig vann he he. Anbefaler Magellan på det VARMESTE! Hun tilpasset det til oss, kom med forslag og har masse kunnskap!
netti77 Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 vi var på bryllupsreise til bali i 2007:) absolutt å anbefale.!! vi vil tilbake:)' vi betalte vel 23000 for oss to. da var vi også på lombok(styr unna!!) og to dager i singapore.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå