Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 20 aar gammel jente, som er i en veldig vanskelig situasjon. Jeg jobbet med en mann i litt over et aar, og vi har faatt en utrolig god kontakt. Jeg synes alltid han var koselig aa prate med, og vi hadde alltid en god tone. Jeg ble ganske interessert i han, men med en aldersforskjell paa 10 aar, tenkte jeg at dette ville vaert umulig. Jeg fant derretter ut at han ogsaa var forlovet med to barn. Dette satte en oyeblikkelig brems paa florten for meg, og jeg tok litt avstand. Men jeg kunne ikke noe for aa fortsatt merke interessen. Jeg merket ogsaa at han fortsatte aa florte like mye med meg. Vi dro paa firma fester, og vi danset sammen. Det var aapenbart for vaare kollegaer at vi hadde noe spesielt. Jeg satt paa hjem fra jobben med han, og vi tullet mye paa jobben. Det var lett for meg aa "glemme" at han var forlovet med barn. En kveld var vi ute med jobben igjen, og vi drakk litt for mye begge to, og endte opp med aa gaa bort og prate. Det var da vi begge innsaa alvoret. Vi var begge utrolig tiltrukket til hverandre, men hadde ingen mulighet til aa vaere sammen. Jeg fikk veldig daarlig samvittighet for denne kjaeresten, og spesielt barna. Vi tok avstand etter dette, men hver gang han var ute paa byen, sendte han meldinger til meg, og vi mottes. Det skjedde aldri noe mer enn et kyss.

Naa jobber ikke jeg i dette firmaet lenger, for jeg har dratt til England for aa studere. Jeg la alt bak meg, og bestemte meg for at dette var for dumt. Hva om jeg er paa vei til aa odelegge en familie??? Problemet var at jeg fikk stadig mailer, og jeg var jo fortsatt svak for han. Jeg var hjemme paa ferie naa, og var med paa enda en firmafest. Han var akkurat lik som han var for jeg dro, og folelsene mine drar meg med hver gang. Han sier han onsker aa vaere sammen, men at barna er et hinder. Jeg tor ikke aa si noe saant tilbake, for jeg vil ikke ha noe paavirkning. Problemet er at jeg onsker saa gjerne aa vaere med han. Han er alt jeg tenker paa.

Sporsmaalet mitt er, hva gjor man i en saann situasjon. Jeg vet det aldri kan bli oss to, men hvordan kommer jeg meg videre? Hvordan skal jeg klare aa manne meg opp til aa fortelle han at vi ikke kan holde paa slik? Og hvordan skal jeg si dette?

Haaper ingen dommer meg for dette. Jeg vet det er feil, og det er nettopp derfor jeg har vaert saa redd for aa gaa over streken. Vi har aldri vaert i naerheten av aa ha sex, selv om han flere ganger har nevnt dette.

Er det noen som har vaert i en liknende situasjon, saa horer jeg gjerne om den...

Mvh en ung, dum, men betatt kvinne

Videoannonse
Annonse
Gjest den andre enden
Skrevet (endret)

jeg har vært i den andre enden,,, som den forlovede kvinnen

og derfor ligger jeg våken i natt....

min verden er rast sammen... den trygge basen i livet mitt er rasert under meg

og "den andre" kvinnen vil ikke engang be om unnskyldning for det hun har gjort mot meg

Innlegget er endret iht til reglene. Hvis du sliter med selvmordstanker, ta kontakt med legen din eller ring anonymt til Mental Helse.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Skrevet

Hei

føler du at du trenger å "kvinne" deg opp for å sende en mail? Hvis ikke syns jeg du skal gjøre det og komme deg videre. Du virker reflektert og moden nok til å tenke at du bør glemme han her. Beste måten å gjøre det på er å få ham på avstand og be ham ikke kontakte deg mer. Man kan forelske seg selv om man er forlovet/gift, men vil du være sammen med en som forlater sin tilkommende for en flørt? Og på en annen side så skal du uansett ikke være sikker på at han ikke er ute etter noe mer enn ett eventyr. Han har jo familie, jeg tror ikke du bør legge for stor vekt på ev. uttrykk for følelser som han skulle ha.

Lykke til og selv om det ikke er opp til deg, la vær å ødelegg familien. Men ikke ha dårlig samvittighet, heller motsatt fordi ved å trekke deg unna så hjelper du både familien og deg selv.

Gjest i samme båt
Skrevet
Sporsmaalet mitt er, hva gjor man i en saann situasjon. Jeg vet det aldri kan bli oss to, men hvordan kommer jeg meg videre? Hvordan skal jeg klare aa manne meg opp til aa fortelle han at vi ikke kan holde paa slik? Og hvordan skal jeg si dette?

Jeg er på mange måter i en lignende situasjon. Og det er på ingen måter en lett situasjon å befinne seg i. Hva gjøre og hvordan gjøre det...

Jeg vet nå, at å bare la ting fare, håpe at det forsvinner av seg selv, vil avta med tiden, ikke virker. Jo mer jeg liksom skulle la ting roe seg selv, jo mer rotet jeg meg inn i det...

Det er vel to måter å komme ut av det på. Enten treffer man en annen, som tar bort fokuset, eller så må man bare være bestemt og kutte kontakten. Så lenge kontakten er der, så vil man og pleie følelsene. Ikke vent på at han skal klare å gjøre det, du risikerer å vente i det evige. Det beste og mest effektive er nok å selv sette strek.

For å sette strek, så må du selv ville det, selv føle deg klar. Du må bare bestemme deg for at nok er nok. Vont vil det nok være.

Hvordan si, vel det beste er å være ærlig, si som du sier her, det går ikke lengre. At dere begge får det best om ting får gå over...

Det er lett å si, men som du kanskje forstår av førete setning, jeg har selv ikke klart å gjøre nettopp dette. Det er mange årsaker til det, men slik ting nå er, gjør vi ikke skade på andre.

Gjest Venelite
Skrevet

mitt råd er hold deg unna mannfolk i forhold hvis du føler for å flørte osv. Finner dama ut om deg hvis du gjør det så ikke klag når du får kjeftet huden full, du nedverdiger tross alt en annen kvinnes følelser på det groveste. Jeg har oppelvd å bli "svikta" på den måten, og når jeg tok det opp med henne så begynte hun bare å gjøre narr av meg, så jeg ba ham aldri prate med henne igjen, og ba ham si det selv til henne at han ikke vil ha noe med hu å gjøre, også presterer hu å sende meldinger til ham senere etter dette der hu skriver at hu tenker på ham og savner ham osv, forestill hvordan du hadde følt deg etter noe sånt... Jeg hadde lyst til å slå inn trynet på a bokstavelig talt, og jeg følte meg så alene, krenket og nedvurdert at det gikk ikke an...gråt hver dag...

hvis han prøver på noe så si at før han driver med andre damer så må han legge andre forhold bak seg, noe annet er idioti, særlig når man har unger.

Skrevet

Stakkars, 20 år og enaste som viser interesse for deg er en 10 år eldre 2 barnsfar.

Skrevet

Fortell han at han kan ta kontakt igjen naar han har gaatt fra forloveden og flyttet for seg selv, og er du da fremdeles ledig saa kan dere finne ut av det da.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Venelite Lagt til I går, 20:47

mitt råd er hold deg unna mannfolk i forhold hvis du føler for å flørte osv. Finner dama ut om deg hvis du gjør det så ikke klag når du får kjeftet huden full, du nedverdiger tross alt en annen kvinnes følelser på det groveste. Jeg har oppelvd å bli "svikta" på den måten, og når jeg tok det opp med henne så begynte hun bare å gjøre narr av meg, så jeg ba ham aldri prate med henne igjen, og ba ham si det selv til henne at han ikke vil ha noe med hu å gjøre, også presterer hu å sende meldinger til ham senere etter dette der hu skriver at hu tenker på ham og savner ham osv, forestill hvordan du hadde følt deg etter noe sånt... Jeg hadde lyst til å slå inn trynet på a bokstavelig talt, og jeg følte meg så alene, krenket og nedvurdert at det gikk ikke an...gråt hver dag...

hvis han prøver på noe så si at før han driver med andre damer så må han legge andre forhold bak seg, noe annet er idioti, særlig når man har unger.

Har det noensinne falt deg inn at om mannen din har vært utro med ei annen dame, så er det faktisk HAN som var utro mot deg? Mener ikke å si at jenta er totalt uten skyld her, men det er tross alt den som er i et forhold som må ta hovedansvaret i en slik situasjon. Jenta har ingen å stå til ansvar overfor (viss ikke hun er i et forhold også da), hun er kanskje håpløst forelsket i mannen og det er ikke alltid lett å handle like fornuftig da. Det gjelder jo for mannen også, man blir litt tussete i hodet når man er forelsket, men som sagt, det er HAN som burde tatt ansvar og enten gå ut av forholdet viss han mener hun nye er noe å satse på, eller ta avstand fra denne jenta og forbli i forholdet.

Skrevet (endret)

TS, Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål.

Han er 10 år eldre og befinner seg i en livsituasjon langt fra din.

du er ung og studerer i utlandet, uten mulighet til et avstandsforhold med all den bagasjen dette vil ha med seg. skulle dette mot all formodnig bli noe så må du forholde deg til eksen og barna han har. vil du virkelig inn i en sånn situasjon??!!!??

La det være med en uskyldig flørt, hvis han vil gå fra familien får det være noe han gjør uten at det er knyttet til deg. han må gjøre det for seg selv.

mitt råd er å fokuser på studiene og vær åpen for de mulighetene du har der. La han finne ut av dette på egenhånd

Endret av DAJMI
Skrevet

Hei, jeg er enig med de fleste her. Også på at du selv svarer på det du lurer på.

Sett deg ned, skriv at det aldri vil fungere, og be han også om å ikke kontakte deg. Det at han ikke kontakter deg gjør det faktisk litt lettere. Da er det ikke noe som gir næring til følelsene.

Jeg skjønner at det kommer til å gjøre vondt, men det vil gi seg. Etterhvert vil du finne noe eller noen som erstatter savnet.

Og gir han deg ikke fred, så ville jeg har byttet mail adr.

Skrevet

Ligg unna mannen. Jeg ble sammen med en mann som var gift, og han separerte seg. Han har vært utro mot meg, og jeg har virkelig fått lære at en gang utro, alltid utro. Så ikke vær like dum som meg.

Gjest Venelite
Skrevet (endret)
Har det noensinne falt deg inn at om mannen din har vært utro med ei annen dame, så er det faktisk HAN som var utro mot deg? Mener ikke å si at jenta er totalt uten skyld her, men det er tross alt den som er i et forhold som må ta hovedansvaret i en slik situasjon. Jenta har ingen å stå til ansvar overfor (viss ikke hun er i et forhold også da), hun er kanskje håpløst forelsket i mannen og det er ikke alltid lett å handle like fornuftig da. Det gjelder jo for mannen også, man blir litt tussete i hodet når man er forelsket, men som sagt, det er HAN som burde tatt ansvar og enten gå ut av forholdet viss han mener hun nye er noe å satse på, eller ta avstand fra denne jenta og forbli i forholdet.

Såklart jeg tok det opp med han og var sint på ham, det var minst like mye hans skyld. Men jeg mener da at jenta har noe å stå til ansvar for fordi hun VISSTE at han var i et forhold og hun visste hvem jeg var! Og jeg visste at de var venner og prata med hverandre som forsåvidt ikke plagde meg helt til jeg merka at hu begynte å sende "erotiske" bilder av seg selv til kjæresten min, jeg syntes jeg hadde all grunn til å kontakte hu og be hu pent om å slutte med det, jeg var ikke spesielt "slem" heller, såklart jeg hørtes en smule sint ut men det er vel ganske åpenbart hvorfor, også bare begynner hun å gjøre narr av meg, så hvorfor skal jeg "usskuldigjøre" henne, jeg hadde aldri gjort henne noe, og hu kunne virkelig ikke få det inn i nøtta at det hu gjorde var veldig galt, uansett hvordan jeg formulerte det. Nei jeg synes ikke hu har noen unnskyldninger å komme med, jeg ga a tilogmed sjansen til å forklare seg ordentlig.

Kjæresten min var veldig klar på uansett at det var meg han ville være med og at det han gjorde var idiotisk og at han angret veldig, med en gang jeg fikk vite om det så holdt han meg fast og begynte å gråte. Og han har sagt mange ganger at han synes denne jenta er en idiot og at han egentlig ikke fant henne attraktiv at det bare var et forsøk på oppmerksomhet fordi vi var i en liten forholds"krise" akkurat da (vi var mye borte fra hverandre og følte at den andre ikke viste nok oppmerksomhet osv...men så var det en del misforståelser inni bildet)

Så jeg synes ikke jeg har noen grunn til å føle noe "bedre" for hu og hva hu har gjort, hun nedverdiget meg og prøvde å få kjæresten min til å ikke like meg, og blant annet å få oss til å slå opp ved å fortelle løgner.... nei et sted går grensa... og når hu da presterer å sende ham meldinger om at hun savner ham osv etter dette synes jeg det er veldig respektløst. Ba a dra til helvete denne gangen, nok er nok. Det føltes veldig godt.

men er nå ikke meg denna tråden handler om <_< følte bare jeg måtte lesse ut en forklaring

Endret av Venelite
Gjest Avskåret
Skrevet
Mvh en ung, dum, men betatt kvinne

Du må lære deg å leve med avstandsforelskelsen, og ligge langt unna.

Det er det eneste voksne, ansvarlige å gjøre.

Skrevet
Kjæresten min var veldig klar på uansett at det var meg han ville være med og at det han gjorde var idiotisk og at han angret veldig, med en gang jeg fikk vite om det så holdt han meg fast og begynte å gråte. Og han har sagt mange ganger at han synes denne jenta er en idiot og at han egentlig ikke fant henne attraktiv at det bare var et forsøk på oppmerksomhet fordi vi var i en liten forholds"krise" akkurat da (vi var mye borte fra hverandre og følte at den andre ikke viste nok oppmerksomhet osv...men så var det en del misforståelser inni bildet)

HAHAHAHAHA!

Når du går på det han sier, hvorfor skulle ikke hun gjøre det? Han har jo garantert matet henne med det ene og det andre til å begynne med, selv om han får det til å fremstå ovenfor deg som om at det var hun som var den pågående parten.

Selvfølgelig vil en mann som har blitt ferska krype og angre, det er mer som et instinkt det, og forsvarsmekanismene tar over, hvor han legger alle de positive følelsene på kona og alle de negative følelsene på elskerinna, fordi han er en umoden, egoistisk dust og fordi han er så redd for å bli alene. Forsvarsmekanismene hos kona er : se ned på elskerinna, finn feil på henne, minimer det mannen har gjort, "vi hadde jo tross alt problemer/krise/whatever", livredd for å bli alene, "han elsker jo tross alt meg".

Jeg vet om flere slike tilfeller, har opplevd det selv til og med, og grunnen til at mange slike menn går tilbake til kona er rett og slett fordi hun er tryggere og lettere å manipulere enn den nye jenta.

Gjest Venelite
Skrevet (endret)
HAHAHAHAHA!

Når du går på det han sier, hvorfor skulle ikke hun gjøre det? Han har jo garantert matet henne med det ene og det andre til å begynne med, selv om han får det til å fremstå ovenfor deg som om at det var hun som var den pågående parten.

Selvfølgelig vil en mann som har blitt ferska krype og angre, det er mer som et instinkt det, og forsvarsmekanismene tar over, hvor han legger alle de positive følelsene på kona og alle de negative følelsene på elskerinna, fordi han er en umoden, egoistisk dust og fordi han er så redd for å bli alene. Forsvarsmekanismene hos kona er : se ned på elskerinna, finn feil på henne, minimer det mannen har gjort, "vi hadde jo tross alt problemer/krise/whatever", livredd for å bli alene, "han elsker jo tross alt meg".

Jeg vet om flere slike tilfeller, har opplevd det selv til og med, og grunnen til at mange slike menn går tilbake til kona er rett og slett fordi hun er tryggere og lettere å manipulere enn den nye jenta.

Nå har jeg ikke akkurat sagt at han hadde noen elskerinne, det var mer nærmere flørting og at hu sendte disse bildene. Og hvorfor jeg tror han er ærlig er nettopp det at han har aldri gjort noe sånt før untatt når vi hadde denne "krisa" , pluss at han er ikke typen som gråter, før dette hadde jeg sett han grine kanskje to ganger i løpet av 3 og et halvt år, og det var ikke akkurat storgrining, denne gangen gråt han så han hulka, spesielt når han så at jeg ble veldig lei meg, pluss at vi har et avstandsforhold, det vil si det kreves litt penger til å få se hverandre, hvorfor fortsetter han i et forhold bare fordi jeg eventuelt er lettere å "manipulere", og jeg vil ikke si jeg bare ble lei meg en gang og kom over det, nei han veit godt at noe sånt skjer så kan jeg gå ganske langt for å føle at ting blir mer "oppveid", alså jeg tar ikke lett på det, jeg liker ikke å bli lekt med for å si det sånn, og jeg mener at når noen har gjort noe galt, særlig når det kommer til tillitt i et forhold så fortjener det sin straff, og jeg tror på det han sier om bildene, jeg har ivertfall godtatt forklaringa, såklart tilliten min til ham er svekket men jeg har ikke tenkt å la det "felle" meg. Han har sagt før dette skjedde at han ikke likte utseendet hennes, og at hu virka litt dum, dessuten er ho litt av en sjøldigger, og en som duller med gutter litt for mye og tar seg selv jævlig høytidelig egentlig, har liksom ikke helt skjønt hvorfor noen gidder å legge ut over 200 bilder man har tatt av seg selv på en profil... så og si minimerer jeg ikke det han har gjort men jeg det er ikke bare det denne jenta har gjort som gjør meg ganske oppgitt, men henne som person i seg selv, jeg ser som regel noe godt i de fleste mennesker men hu har jeg ikke noen andre inntrykk enn at hu er stokk dum, gått bort i sitt eget "sjøldiggeri".

Jeg kunne forklart så mye mer, men det eneste jeg kan si mer er at jeg vet åssen han er, og når han er ærlig, og jeg veit at han ikke hadde prøvd mer på et forhold hvis han var mer interrisert i å ligge med/se på andre jenter. Da jeg bare hadde blitt en "byrde" som han måtte bruke penger på. Og han prøvde ikke å legge mer skyld på henne, han har sagt mange ganger at han ser på seg selv som minst like dum for det han gjorde, men det han synes er mest idiotisk med hu er at hu hånte meg når jeg konforonterte henne og begynte å spre løgner.

også synes jeg ikke du skal begynne et svar til et sånt inlegg med "hahahahaha" det er litt sårende i og med at jeg faktisk bare ga en forklaring på min personlige opplevelse.

Endret av Venelite
Skrevet

Han får egentlig i pose og sekk han. kone og barn, og en elskerinne som "forstår" at han ikke han gå fra kona..

du burde bryte for alle parters skyld..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...