Nanaluanna Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg løste iallefall ut en sjekk på posten for ikke så altfor lenge siden.
annelene Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Overskriften sier sitt. Det er vel og merke over 3 år siden nå, men da løste jeg dem inn i Sparebank 1. Trodde bankene var pliktige til å løse dem inn jeg...!?
Jane F. Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2009 (endret) okei da vet jeg at det er mulig men noen som vet hva det koster? om det er prosentvis eller pr sjekk? får gjevnlige utbetalinger og hvis det er pr sjekk må jeg be om å få sjekkene litt skjeldnere. Endret 18. januar 2009 av Jane F.
Nanaluanna Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 (endret) 75 kroner pr sjekk tror jeg.... Endret 18. januar 2009 av Nanaluanna
Rawien Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Ved å løse ut sjekker, mener du vel å få ut pengene regner jeg med. Det skal ikke koste noe, ikke når du bruker din egen bank.
Jane F. Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2009 mente " å løse ut en sjekk" var det rette begrepet når det gjaldt å få pengene utbetalt jeg Uansett godt å se at det er flere som er så gammeldags at de fortsatt bruker sjekk. Begynnte å bli litt redd når jeg lette rundt på bankenes hjemmesider og ikke fant det nevnt en gang. Det burde vel være ramset opp sammen med de andre tjenestene de har for kontokundene. Selv om det er gammeldags er det da fortsatt en tjeneste som kan bli aktuell.
LukaFrost Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Hva er fordelen med sjekk i forhold til bankkort?
Jane F. Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Greia er jo det at det ikke er så mange fordeler med sjekk. Og dessuten er de for enkle å forfalske. men i slike land som usa er de fortsatt i bruk og ettersom jeg får penger sendt derfra blir det som sjekk. De gikk ikke med på å overføre pengene på "normal" måte:p Endret 20. januar 2009 av Jane F.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå