Jane F. Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Ja HVA? Har fire fulle slike poser fra fruktavd med appelsiner har også 2 kilo med epler men skjønner ikke hva jeg kan lage av de. Tenkte jeg skulle lage juice av appelsinene men de var ikke SÅ gode. Hater å kaste mat så håper jeg får noen gode forslag.
Mixelite Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Ja HVA? Har fire fulle slike poser fra fruktavd med appelsiner har også 2 kilo med epler men skjønner ikke hva jeg kan lage av de. Tenkte jeg skulle lage juice av appelsinene men de var ikke SÅ gode. Hater å kaste mat så håper jeg får noen gode forslag. Appelsinmarmelade. Appelsinlikør. Appelsinris(en slags riskrem med appelsin i). Sjokoladekake med appelsin. Middagsretter med appelsin. Appelsiniskrem.... Eplekake, eplemos(tilslørte bondepiker mmmmm)
stjernekyss Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Du kan fordele de mellom oss på kg? Tar gjerne både epler og appelsiner
LilleBille Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville presset juice av appelsinene - det er ikke noe som er så godt som nypresset appelsinjuice - og den står seg et par dager i kjøleskapet. Bak eplekake av eplene - og frys ned - alltid kjekt å ha på lur.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville presset juice av appelsinene - det er ikke noe som er så godt som nypresset appelsinjuice - og den står seg et par dager i kjøleskapet. Bak eplekake av eplene - og frys ned - alltid kjekt å ha på lur. Amen! Nypresset appelsinjuice er en smaksbombe, helt fantastisk godt. Ha gjerne en dæsj sitronsaft i også, jeg lover deg at du aldri kommer til å drikke billig juice etter dette. Jeg har presset med en sånn liten håndsak (aner ikke hva de heter, men de selger på Ikea, Traktøren etc, i både tre og metall). Har også silt juicen delvis, fordi jeg ikke orket ta hensyn til stener etc. Men litt fruktkjøtt puttet jeg i. Det finnes også mage fancy pressemaskiner, du har sikkert sett det på Kaffebrenneriet, Baker Hansen eller liknende. Husk å røre i juicen før du drikker den - "godsakene" samler seg ofte i bunnen om den står i kjøleskapet et døgn.
Jane F. Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2009 takk for mange gode forslag:) Lagde meg juice til frokost i dag og skal bake kake av eplene når jeg er ferdig på jobb i morgen.
Solstorm Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Eplene kan du også koke eplemos av - det er kjempegodt synes jeg! Og blir du lei av å drikke appelsinjus - kok appelsinmarmelade!
Gjest _Leela_ Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Jeg synes det er veldig godt med litt sitronjuice i appelsinjuicen hvis man lager av litt "tamme" appelsiner. Frisker den opp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå