Gjest Lille Bie Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Jeg og min kjære skal gifte oss 7. august 2010, men vi sliter enda med å finne lokale. Jeg er nok litt kresen. Vi skal heller ikke ha middag, men heller typen "stående" buffet, med fingermat, Tapas nærmere sagt. Vi har heller ikke tidenes største budsjett, ca 50 000. Og bryllup på hoteller er ikke akkurat kjent for å være av den billige sorten. Men! Jeg er forholdsvis nyansatt på et Rica hotell i byen, og dermed lurer jeg på om det er noen av dere som jobber innen samme kjeden og som vet hvilke rabatter ansatte får i forbindelse med bryllup? Jeg føler det blir for tidig å bgynne å forhøre meg rundt om etter rabatter såppas tidlig etter ansettelsen. Jeg ka jo alltids slenge på at det ikke er en stor stilling og at jeg hovedsaklig jobber i enten 1 av de 2 hotellbarene, eller som servitør. Så, er det noen som har peiling på dette?
Neytiri Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg og min kjære skal gifte oss 7. august 2010, men vi sliter enda med å finne lokale. Jeg er nok litt kresen. Vi skal heller ikke ha middag, men heller typen "stående" buffet, med fingermat, Tapas nærmere sagt. Vi har heller ikke tidenes største budsjett, ca 50 000. Og bryllup på hoteller er ikke akkurat kjent for å være av den billige sorten. Men! Jeg er forholdsvis nyansatt på et Rica hotell i byen, og dermed lurer jeg på om det er noen av dere som jobber innen samme kjeden og som vet hvilke rabatter ansatte får i forbindelse med bryllup? Jeg føler det blir for tidig å bgynne å forhøre meg rundt om etter rabatter såppas tidlig etter ansettelsen. Jeg ka jo alltids slenge på at det ikke er en stor stilling og at jeg hovedsaklig jobber i enten 1 av de 2 hotellbarene, eller som servitør. Så, er det noen som har peiling på dette? Tror ikke det hadde gjort noe om å høre med de på Rica, men hadde kanskje ikke spurt om rabatt med det første...er litt tid til å spørre senere evt. Men ellers spørs det kosn bryllup dere har tenkt...kirke/borgelig??? Eg vet at Sørbråten gård opp i Maridalen har en flott låve lignende lokale...koster tror eg 4000kr. for leie og dere kan da bestille mat selv fra catering(evt. noen i familien som hjelper) og ta med dere drikke! på sommern er det plass til 100 stykker fordi døm åpner opp dørene og har halv parten ute i telt...kjempefint uansett vær! Kjenner en som jobber for Briani Selskapsmat og dom er drit flinke på tapas(fingermat) se på briani.no ellers kor mange har dere tenkt å invitere?? det avjør også budjettet
Gjest Lille Bie Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har planer om å spørre de på Rica.. etter hvert. Men som sagt, det blir litt tidlig å spørre enda. Så er det noen som vet noe om ordninger for ansatte på Rica?
line_thor Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har planer om å spørre de på Rica.. etter hvert. Men som sagt, det blir litt tidlig å spørre enda. Så er det noen som vet noe om ordninger for ansatte på Rica? Kan du ikke bare spørre et par av de du jobber sammen med om de vet noe da? Også slenge på at "jeg vil jo ikke høres ut som en bare er ute etter rabatter når jeg jobber her.. men siden det nå faktisk er sånn at jeg skal gifte meg, så bare lurte jeg" .... jeg hadde lett kunnet si noe sånt Kanskje derfor jeg bytter jobb så ofte :D
Gjest Lille Bie Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Kanskje derfor jeg bytter jobb så ofte :D Hahaha! Joda, jeg kan vel kanskje hinte litt til barskjefen eller noe, hun vet jo at jeg skal gifte meg, så kanskje jeg kan "snike inn" et spørsmål eller noe i den duren. Selv om jeg må innrømme at jeg hadde nok følt meg litt dum..
Phaedra Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Kan du ikke bare ta en prat med sjefen din og spørre hvem du skal snakke med for å forhøre deg om å ha bryllupet på hotellet, eller liknende? Ikke nevn noe om rabatter og sånt, det skjønner de av seg selv Bare si at du gjerne vil forhøre deg eller noe i den duren (Det er ikke frekt så lenge du ikke spør direkte om rabatter, og det kan godt hende at sjefen din vil synes det er gøy at du spør)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå