Jinx Skrevet 25. juni 2003 #1 Skrevet 25. juni 2003 Når jeg handler så handler jeg alltid det samme.. Dvs.. Jeg holder meg trofast til de samme merkene.. Kjøper selvsagt det jeg liker best.. Å da må det være : Kaffe : Evergood Te : Earl Grey Dressing : Idun Party dressing Ketchup og Sennep : Idun Toalettpapir : Lambi Tørkerull : Lambi og Torky Bind : Always Ultra Normal Plus Brus : Coca Cola Kylling : Nygrillet og fra Prior Vaskepulver : Omo Tøymykner : Softlan Ultra Kaviar og Majones : Mills (noe av det jeg kom på i farta) Er det flere som har det sånn ?? Eller er dere ikke så nøye på det.. ?
tuji Skrevet 25. juni 2003 #2 Skrevet 25. juni 2003 Bind: Libresse invisible Tamponger: OB Vaskepulver: Omo Gulost: Norvegia Majones: Mills Ketchup: Idun Kommer ikke på mer i farten
Suzy Skrevet 25. juni 2003 #3 Skrevet 25. juni 2003 Jepp - deler din oppfatning, men kommer ikke på noe akkurat nå... Suz
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. juni 2003 #4 Skrevet 25. juni 2003 Når det gjelder basisvarer nå er jeg en skikkelig etikett-nazi ja. Minnie
Fakse Skrevet 25. juni 2003 #5 Skrevet 25. juni 2003 Jupp, samme her! Lista blir for lang, så jeg gidder ikke starte engang. Men jeg drar heller til en annen butikk enn å handle ting av "feil" merke. Earl Gray er forresten ikke et merke, bare et navn på en blanding. Det finnes feile og riktige te-merker som fører Earl Gray.
Jinx Skrevet 25. juni 2003 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2003 OST ja... Brunost : Fløtemysost Hvitost : Norwegia og Meierienes Appelsinjuice..
Gjest Milah Skrevet 25. juni 2003 #7 Skrevet 25. juni 2003 Jeg kjøper også de samme merkene... Mye fordi jeg kjenner de og vet hva jeg får... Nok et bevis på at mennesker er vanedyr.. :D
Gjest Vanessa Skrevet 25. juni 2003 #8 Skrevet 25. juni 2003 Tannkrem: Colgate Toalettpapir: Lambi Pasta: Sopps Brus: Coca Cola Vaskepulver: OMO og Milo Såpe: Dr.Greve Salt potetchips: Sørlandschips Iskrem (på boks): Mövenpick, i mangel av Haägen-Dazs i tillegg er jeg veldig kresen på sjokolade, og spiser bare noen få typer.
Nala Skrevet 25. juni 2003 #9 Skrevet 25. juni 2003 Gjett om jeg har det sånn ja. Feks MÅ det være: hvitost: Norvegia brunost: Synnøves fløtemysost tannkrem: Colgate (sånn rød dere vet, for det er vel flere Colgate eller?) kjøttdeig: Gilde (ikke Spis, usj!) kylling: Prior potetgull: Maarud Ketchup: Idun Taco: Santa Maria Og masse masse mer, med det var dette jeg kom på nå :-)
Fakse Skrevet 25. juni 2003 #11 Skrevet 25. juni 2003 Vanedyr Ja, det kan du jo tro, men saken er at jeg er veldig bevisst på kvalitet/smak/lukt osv. Prøver alltid nye merker og produkter som kommer, og bytter gladelig dersom de nye er bedre. Men jeg har gjennom mange år funnet ut hvilke produkter som tilfredstiller mine krav, kjøper bare det jeg synes er best.
Gjest Lea Skrevet 25. juni 2003 #12 Skrevet 25. juni 2003 Jeg styrer som regel unna enkelte merker (som Gilde: lite smak og høy pris). Men ellers kjøper jeg det som faller meg inn. Sambo krever Idun ketchup og Norvegia, mens jeg synes at det er et fett om vi kjøper Synnøve eller en annen ost i stedet. Av kjøttvarer går det som regel i Spis, ettersom ingen av oss synes noe særlig om Gilde.
Kittykat Skrevet 25. juni 2003 #13 Skrevet 25. juni 2003 Te: Nypete Dressing: Idun Thousand Island Ketchup og Sennep: Idun Toalettpapir: Serla Tørkerull: Lambi og Torky Bind: Libresse goodnight Brus: Coca Cola Kylling: Nygrillet og fra Prior Vaskepulver: Omo Tøymykner: Softlan Ultra Sjokolade: Crisp, Kvikklunsj, farget M, Bamsemums...... Potetgull: Salt chips fra Kims Hvitost: Norvegia Kjøttdeig: Gilde eller Go`man Tannkrem: Golgate 2 in 1 Deodoran: Sterilan fresh spray Shampoo/balsam: Herbel Essence Listen er mye lenger, men jeg tror jeg stopper her :D
Fakse Skrevet 25. juni 2003 #14 Skrevet 25. juni 2003 Beklager å måtte skuffe dere som har noe for/mot Gilde og Spis. Det er nemlig samme produktene med forskjellig navn. Spis er laget av gilde for Coop.
Gjest uavhengig Skrevet 25. juni 2003 #15 Skrevet 25. juni 2003 Jeg skifter merke stadig vekk jeg. Synes det er kjempespennende å prøve nye ting. Forøvrig er jeg ikke avhengig av noe..skifter klesstil stadig vekk, både urban og friluftsmenneske..
Nanella Skrevet 25. juni 2003 #16 Skrevet 25. juni 2003 Jeg er nok heller ikke så trofast, bytter og prøver noe nytt stadig vekk jeg..
Jinx Skrevet 25. juni 2003 Forfatter #17 Skrevet 25. juni 2003 Tannkremen glemte jeg.. Det MÅ være Sensodyne Gentle Whitening Nemlig !!!
VesleBråka Skrevet 25. juni 2003 #18 Skrevet 25. juni 2003 Jeg er egentlig merkenazi, men jeg synes det er så irriterende når de høyere makter blir sure på meg, og kansellerer mine yndlingsprodukter en etter en!! Gjerne de jeg har brukt tid på å finne frem til, og skapt et langt og hengivent forhold til. Så en dag i butikken, så finnes det ikke lenger :cry: Skikkelig skikkelig kjipt. Derfor tror jeg at jeg kanskje må slutte, og bli merkeliberalist som shopper rundt og ikke bryr seg. Uansett, Eldorado styrer jeg unna hvis det ikke er frukt på boks el.l. for resten er stort sett vondt. Og det fordømte rimi-merket, Hakon, bare rip-off produkter med dårlig smak og kvalitet.. ALDRI.
Nala Skrevet 25. juni 2003 #19 Skrevet 25. juni 2003 Beklager å måtte skuffe dere som har noe for/mot Gilde og Spis. Det er nemlig samme produktene med forskjellig navn. Spis er laget av gilde for Coop. Hmmm, dette har jeg liten tro på. For jeg synes Spis sine produkter smaker pyton, mens Gilde sine produkter er yummie. Derfor måtte jeg faktisk måtte sjekke dette på de respektive kjøttprodusenters hjemmeside Og vips fant jeg ut at det at Spis og Gilde er samme produktene med forskjellig navn er bare tull. Spis er slett ikke noe Gilde produserer for Coop. Sjekk hjemmesidene til både Gilde og Spis, så ser du dette, Ragnhild. Der står det nemlig følgende om Gilde: Gilde Norge BA er et datterselskap i Norsk Kjøttsamvirke og er ansvarlig for varemerket Gilde og for produktutvikling, kvalitetsoppfølging, salgsledelse og markedsføring av Gilde-merkede produkter. Eneste koblinga jeg fant mellom Gilde og Coop er at Gildes produkter har erstattet Gomans produkter i Coop-butikkene. Om Spis står det følgende: SPIS Norge AS ble etablert i 1996 (da Norsk Kjøttindustri AS). Selskapet eies av Mørekjøttgruppen, Edla AS og Buffet AS. Ergo ingen kobling såvidt jeg kan se i alle fall. Sorry at jeg pirker, men jeg syntes bare dette hørtes veldig merkelig ut. Bare MÅTTE sjekke
myagi Skrevet 25. juni 2003 #20 Skrevet 25. juni 2003 Jeg trodde Spis var Stabburets produkter jeg. Hvis man ser på merkelappen så er den helt lik. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå