snixy Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Hva spiser du til frokost når du prøver å gå ned i vekt?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Hva spiser du til frokost når du prøver å gå ned i vekt? -Havregrøt (ferdigposer med enten eple eller blåbær) ELLER -rugbrød med magerost og mye grønt -salat med litt olje og fetaost, evt.med et kokt egg -stekt egg og bacon med evt. en grovt rugbrødskive -Kornblanding (grov type uten søte tilsetninger) Av og til en yoghurt eller en frukt til, men er ikke så sulten så gjemmer det gjerne til et mellommåltid før lunchen. Spiser ofte, har gått ned 10 kg på 4-5 mnd.
Essie_ Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Går på grete roede-kurs og der anbefales det å spise noe med minst 10% kostfiber til frokost så jeg prøver å følge det. Ofte blir det Tau Mølle med melk og cultura eller grovt brød med pålegg. Frukt tar jeg ofte med på skolen og spiser i løpet av første forlesning. I dag spiste jeg lompe-wrap til frokost, nam!
hysteria Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har erfart at det er lurt å spise masse til frokost! Da trenger man ikke så store mengder resten av dagen og man fungerer uansett hva som skjer. Poenget når man slanker seg, mener jeg, er at aktivitetsnivået må opp. Hvis det går opp, spiller det ikke så stor rolle hva man spiser. Jeg mener, så lenge man har et sunt kosthold, har det ikke noe å si om man spiser litt sjokolade og drikker litt brus og sånt. Er ingen vits i å bli fanatiker. Det går så fint. I alle fall for meg har det gjort det... Jeg har aldri drukket så mye brus som det siste halve året, og allikevel har jeg gått ned mange kilo. Det er pga at aktivitetsnivået mitt har gått opp. Og da snakker vi ikke trening, så tenk hva som vil skje når jeg nå begynner å trene, da. Hehe...kommer jo til å forsvinne
Jane F. Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Ofte er det slik med meg at når jeg er på slankern begynner jeg å spise frokost:p bruker somregel ikke det til vanlig ettersom jeg ofte er kvalm om morgenen. Da går det i: Havregrøt m/rosiner el syltetøy(hj.lagd rørte bær) hjemmebakt brød med div pålegg. men en brødskive med kjøttpålegg. Frokostblanding og yogurt/melk
hysteria Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Glemte å skrive hva jeg spiser, da... jeg prøver jo ikke å gå ned i vekt, da...men jeg har jo gjort det, så da så. Kokt egg, havregrøt, grovt brød, agurk, majones, syltetøy, frukt, kaffe, juice, vann
lovenemo Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Havregrøt, har i oppskjært eple og litt kanel over. Grovt brød med pålegg som makrell i tomat, egg, leverpostei, kalkunskinke, ost og skinke, banan ++ Kornblanding + skummet melk eller yoghurt. Har også alltid en frukt eller grønnsak i tillegg, og drikker minst 5 dl vann til frokosten
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Det eneste jeg egentlig ikke endrer når jeg er litt på slanker'n, er frokosten. Jeg pleier som regel å spise to grove skiver, gjerne med avocado, peanøttsmør eller (vegansk) ost, og jeg drikker alltid soyamelk med sjokoladepulver. Dessuten liker jeg å maule paprika ved siden av maten.
Suzy Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Cottage cheese med kesam, eggerøre, stekt egg eller evt middagsrester
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Spiser egg, ost, avocado, pølse/skinke og noen ganger litt frukt eller grønnsaker. Også drikker jeg sjokomelk. Spiser ikke alt samtidig da, men spiser så jeg føler meg mett. Avslutter med mine daglige vitaminer.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Jeg spiser stort sett det samme til hvardagsfrokost uansett om jeg skal ned i vekt eller ikke. Det går stort sett i enten kornblanding pluss solsikkefrø og soyaflak med melk, eller havregrøt med cottage cheese i. Eventuelt kan jeg spise omelett med salat til om jeg kjører mer lavkarbo. I helgene spiser jeg nesten alltid to speilegg til frokost. Skal jeg ned i vekt kutter jeg bacon og skjærer ned på brødet, til vanlig blir det fort to ingers rugbrød med ost, bacon og speilegg. Nam!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Jeg spiser stort sett knekkebrød. Ikke brød. Rent visuelt så SER det ut som mer mat når jeg spiser f.eks. 3 Fiberrik med pålegg, enn en skive brød. Det hjelper for min del. Jeg lager noen knekkebrød med cottage cheese og krydder, kalkunskinke, makrell i tomat, vita ost etc. Også har jeg masse grønt ved siden av. Så det fyller tallerkenen. Paprika i skiver, agurk i skiver, litt ruccola som man kan knaske på. Et eple i skiver. Så jeg kan spise med hendene selvsagt. Ellers går det i havregrøt eller kornblandinger med skummet melk eller søtet soyamelk. Blir fortere mett av soyamelk, og er den litt søtet så trenger jeg ikke noe mer søtt på. Cottage cheese med lett-syltetøy En stor smoothie med god frukt + kesam + noen dråper olje f.eks. Jeg er et frokostmenneske og kan spise hva det måtte være om morgenen, da. Noen mennesker klarer bare søte ting, andre vil ha salte. Jeg kan spise alt.
venus_ Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 -Havregrøt (ferdigposer med enten eple eller blåbær) ELLER -rugbrød med magerost og mye grønt -salat med litt olje og fetaost, evt.med et kokt egg -stekt egg og bacon med evt. en grovt rugbrødskive -Kornblanding (grov type uten søte tilsetninger) Av og til en yoghurt eller en frukt til, men er ikke så sulten så gjemmer det gjerne til et mellommåltid før lunchen. Spiser ofte, har gått ned 10 kg på 4-5 mnd. Anbefaler ikke disse da de inneholder unødvendig mye sukker. Havregrøt kan man lage i microen på 1 min selv. Like raskt som ferdigposer.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Jeg spiser stort sett knekkebrød. Ikke brød. Rent visuelt så SER det ut som mer mat når jeg spiser f.eks. 3 Fiberrik med pålegg, enn en skive brød. Det hjelper for min del. Jeg lager noen knekkebrød med cottage cheese og krydder, kalkunskinke, makrell i tomat, vita ost etc. Også har jeg masse grønt ved siden av. Så det fyller tallerkenen. Paprika i skiver, agurk i skiver, litt ruccola som man kan knaske på. Et eple i skiver. Så jeg kan spise med hendene selvsagt. Ellers går det i havregrøt eller kornblandinger med skummet melk eller søtet soyamelk. Blir fortere mett av soyamelk, og er den litt søtet så trenger jeg ikke noe mer søtt på. Cottage cheese med lett-syltetøy En stor smoothie med god frukt + kesam + noen dråper olje f.eks. Jeg er et frokostmenneske og kan spise hva det måtte være om morgenen, da. Noen mennesker klarer bare søte ting, andre vil ha salte. Jeg kan spise alt. Hvilket krydder er godt med cottage cheese?
Chanel.No5 Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 -Havregrøt (ferdigposer med enten eple eller blåbær) ELLER -rugbrød med magerost og mye grønt -salat med litt olje og fetaost, evt.med et kokt egg -stekt egg og bacon med evt. en grovt rugbrødskive -Kornblanding (grov type uten søte tilsetninger) Av og til en yoghurt eller en frukt til, men er ikke så sulten så gjemmer det gjerne til et mellommåltid før lunchen. Spiser ofte, har gått ned 10 kg på 4-5 mnd. Mmmm.. Mange gode tips jeg kommer til å bruke ihvertfall =)
Gjest fragment Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 Jeg prøver ikke å gå ned i vekt, men spiser stort sett én skive rugbrød med italiensk salat og kokt skinke, to Ryvita-knekkebrød med makrell i tomat, og av og til en liten yoghurt til slutt. Drikker kun vann til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå