Gå til innhold

Enig eller uenig om pris....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det sånn at vi har bestemt å gifte oss i kirken. Han ville det men eg var ikke helt enig fordi eg er ikke veldig tradisjonel.

Da eg sa at det var greit med kirke, så ville eg få lov å bruke annen type musikk en orgel. Er ikke så begeistret for det :snurt:

Nu er det sånn at vi har fått en islandsk kor fra oslo(vi er islendinger) som skal synge i kirka. Fordi vi har vielsen og mestpart av musikk på islandsk så er ikke det mange å velge ifra.

Det eg lurer på er om hva dere syns om en pris på 4000kr. for 5-7 kormedlemer og "styrer"?????

Eller om vi skulle sett på billigere alternativer, men da blir låtene/salmer på norsk/engelsk????? :sukk:

Evt. noen som har anbefalinger???(bryllup opp i Norefjell)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres umiddelbart litt dyrt ut, men når jeg tenker på hva kor her i byen tar, for små oppdrag, så tilsvarer det vel ca en tusenlapp per medlem. De skal jo øve inn stykkene, og slikt.

Hvis dere absolutt vil ha kor, så er det vel bare å betale. Vi hadde kor (samboeren min synger i kor) og fikk det gratis, pga at de pleier å synge i hverandres bryllup. Det ble fint og stemningsfylt, men under vielsen var i allefall jeg litt "borte vekk", og det hadde ikke gjort noen stor forskjell om vi hadde hatt en instrumentalsolist eller noe annet.

Skrevet

4000 høres kanskje ut som mye penger, man man må ikke tenke bare på at dette er en stor samlet sum for dere, men hva kormedlemmene faktisk skal få betalt for å øve inn sang og stille opp på en lørdag. Er de 5-7 person + leder, så tar de jo faktisk endel under 1000 kr per pers og det synes ikke jeg høres urimelig ut. Det er klart mange kan få gratis kor hvis de kjenner noen, men hvis man leier inn profesjonelle synes ikke jeg dette var dyrt.

Vi skal selv ha profesjonelle strykere til å spille istedenfor orgel hos oss og de betaler vi 1500 kr per musiker for. Så når la oss si 7 stk tar 4000, som er bare i overkant av 500 per pers, så synes jeg det er en helt grei pris for et profesjonelt kor fra Oslo. (andre steder i landet kjenner jeg ikke priser)

Skrevet
Det høres umiddelbart litt dyrt ut, men når jeg tenker på hva kor her i byen tar, for små oppdrag, så tilsvarer det vel ca en tusenlapp per medlem. De skal jo øve inn stykkene, og slikt.

Hvis dere absolutt vil ha kor, så er det vel bare å betale. Vi hadde kor (samboeren min synger i kor) og fikk det gratis, pga at de pleier å synge i hverandres bryllup. Det ble fint og stemningsfylt, men under vielsen var i allefall jeg litt "borte vekk", og det hadde ikke gjort noen stor forskjell om vi hadde hatt en instrumentalsolist eller noe annet.

Ja "borte vekk" kan eg bli tror eg :fnise:

Jo når eg tenker på det så er ikke dette sååå mye som eg først innså. Tenkte jo ikke på at dette må dem øve på på forhånd....såå :gjeiper:

takk for hjelpen...tror eg går for det og sparer penger andre steder! :jepp:

Skrevet

Ja "borte vekk" kan eg bli tror eg :fnise:

Jo når eg tenker på det så er ikke dette sååå mye som eg først innså. Tenkte jo ikke på at dette må dem øve på på forhånd....såå :gjeiper:

takk for hjelpen...tror eg går for det og sparer penger andre steder! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...