Gå til innhold

Palestinaskjerf

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det der er falskt. Jeg mer at de ekte er hvit og med en farge til - eventuelt rød/svart/blå med hvitt mønster.

Alle andre farger er fake.

De ekte skjerfene har også et mønster som man kan føle fordi det er vevd inn i stoffet - det er ikke bare et lett og greit rutemønster. Det blir en struktur om du skjønner.

Det finnes mange forskjellige mønstre, men hovedfargene er sort, hvitt og rødt.

Her kan du se mer.

Skrevet

Tror du heller får tak i "mer ekte" palestinaskjerf nede på bodene her i byen i Oslo enn på nettet i det hele tatt. I hvertfall vanskelig å finne ut hvem som er ekte og ikke der.

Selv tror jeg man må til palestina for å få et ekte et. De skal jo være laaange, skal de ikke?

Og fargen er ikke det orginale skjerfets farger som gjest skriver.

Skrevet

Man kan kjøpe ekte av Palestinakomiteen, de er i allefall ekte. Laget av palestinere, til og med ;)

Skrevet (endret)
Man kan kjøpe ekte av Palestinakomiteen, de er i allefall ekte. Laget av palestinere, til og med ;)

Tusen takk for den opplysningen:)

For øvrig takk for alle svar.

Endret av Rachel1968
Skrevet
Som kjent så finnes det både falske og ekte palestianksjerf. Og i og emd at jeg ikke kan nevneverdig mye om hvordan de skal se ut for å være ekte, spørr derfor, i håp om at noen her kan dette bedre enn meg: Er dette et ekte eller falsk et?

http://www.superkul.no/caps-hodeplagg-211/...rf-9008826.html

Jeg er ganske sikker på at det er falsk! det skjerfet jeg har er derimot ekte siden det er fra Saudi Arabia, ettersom noen venner av familien kjøpte det som suvenir /gave til meg! og det er akuratt som det har blitt beskrevet ovenfor, STORT!, mønster er vevd inn i stoffe etc!

Skrevet

superkul.no høres jo ikke akkurat ut som et sted som selger "ekte" skjerf! ;)

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Palestina skjerfene ser ikke slik ut som de selger på Superkul, de er dessuten ikke i lilla men sort og hvis.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Palestinaskjerf finnes i ganske mange farger. Jeg har et ekte et som er lilla og svart, bl.a., men som tidligere nevnt, de skal være vevd, og de skal være minst 100*100 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...