Gjest Elastica Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Vi har Unoform-kjøkken i heltre eik på hytta. Komfyr, kjøkkenhette og kjøleskap er sort. Vi har overtatt en brukt, og helt ok, oppvaskmaskin som er hvit. Er det noe vi kan gjøre for å få den til å gli litt mer inn i resten av miljøet, eller må jeg rett og slett bare ta frem magnetordene mine og dekorere?
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Vi har Unoform-kjøkken i heltre eik på hytta. Komfyr, kjøkkenhette og kjøleskap er sort. Vi har overtatt en brukt, og helt ok, oppvaskmaskin som er hvit. Er det noe vi kan gjøre for å få den til å gli litt mer inn i resten av miljøet, eller må jeg rett og slett bare ta frem magnetordene mine og dekorere? Få en blikkenslager til å lage en plate du limer på med kontaktlim? Gjerne en sort plate og som dekker både front og rundt på siden. evt få lakkert om fronten. Jeg hadde klart å leve med at feltet hvor kontrollpanelet er (heter det det på en oppvaskmaskin tro :fnise) hadde vært hvitt og resten sort - i hvert fall på hytta, antar at knappefeltet ikke er særlig praktisk å ha malt / dekket til. Kjøleskap kan males, så da bør jo en oppvaskmaskin kunne males også.., men jeg tror jeg ville gått for sortplate-blikkenslager varianten. Om det tåler varme og denslags må du jo sjekke da..
Gjest Elastica Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Få en blikkenslager til å lage en plate du limer på med kontaktlim? Gjerne en sort plate og som dekker både front og rundt på siden. evt få lakkert om fronten. Jeg hadde klart å leve med at feltet hvor kontrollpanelet er (heter det det på en oppvaskmaskin tro :fnise) hadde vært hvitt og resten sort - i hvert fall på hytta, antar at knappefeltet ikke er særlig praktisk å ha malt / dekket til. Kjøleskap kan males, så da bør jo en oppvaskmaskin kunne males også.., men jeg tror jeg ville gått for sortplate-blikkenslager varianten. Om det tåler varme og denslags må du jo sjekke da.. Kjempetips, tusen takk. Selv tenkte jeg også at noe kanskje kunne limes på, men jeg så ikke helt for meg hva det skulle være. Helt enig i at kontrollpanelet fremdeles kan være hvitt.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Kjempetips, tusen takk. Hyggelig. Alternativt tar du frem penselen sjøl
Gjest Elastica Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Hyggelig. Alternativt tar du frem penselen sjøl Øh, det hadde blitt midt i fjellhytteklisjeblinken.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Ja og Unoform-kjøkken og rosemaling må da passe som hånd i hanske. *knegg*
ashera Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Sort spraylakk?? Det må da være en eller annen lakkvant råner i nærheten som kan være behjelpelig med påføringen? Du kan jo få den flammelakkert så den står til peiskosen.
Gjest Elastica Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har spraylakkert en rødoransj ph-lampe før, jeg, så hvorfor ikke flammelakkert oppvaskmaskin. Nei, jeg tror blikkenslagertipsegjesten har det beste tipset hittil. Jeg ser for meg at det blir mye søl med spraylakkering, dersom jeg skal gjøre det selv.
Gjest Arran Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Jeg tror at blikkenslager er det beste tipset hvis du ikke vil ta sjansen på å hekte av døra og spraylakkere den. Så en gang et kjøleskap som var malt med svart tavlemaling, noe som var kjempekult, men neppe like velegnet på en oppvaskmaskin.
Gjest Arran Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Har forresten også sett hvitevarer tapetsert med voksduk, noe som høres corny ut, men faktisk var tøft.
Gjest Elastica Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Jeg tror at blikkenslager er det beste tipset hvis du ikke vil ta sjansen på å hekte av døra og spraylakkere den. Så en gang et kjøleskap som var malt med svart tavlemaling, noe som var kjempekult, men neppe like velegnet på en oppvaskmaskin. Jeg har sjekket opp mulighetene for å lime på en plate. Det ser ut som det er en enkel sak, og det er visst heller ikke så kostbart. Så det blir nok det.
Gjest Elastica Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Har forresten også sett hvitevarer tapetsert med voksduk, noe som høres corny ut, men faktisk var tøft. Jeg tenkte også på tapet, eller noe i den duren. Som sagt så tror jeg at det ender opp med plate, jeg vil bare se først om det blir for mye med både sort kjøleskap, kjøkkenvifte og oppvaskemaskin. Kjøkkenet er jo i eik, og deler av kjøkkenbenken er i skifer, resten i eik, så det tåler nok litt farge også.
Gjest Elastica Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har sjekket med en blikkenslager, og de antok at det ikke kom til å koste mer enn noen hundrelapper å lage en sort plate. Så det blir det! Døra var enkel å måle også, uten ekstra kant nede. Så tusen takk for tips, gjest. Eilan, jeg skal forsøke å få plass til flammelakkeringen et annet sted. På sengegavlen, kanskje?
ashera Skrevet 16. januar 2009 #15 Skrevet 16. januar 2009 Eilan, jeg skal forsøke å få plass til flammelakkeringen et annet sted. På sengegavlen, kanskje? Hm. Soverommet er privatsone, så da blir det ikke så mange som får se den. Men det kan jo festlig å style senga slik, terninger og wunderbaum kommer til å danse rundt i takt med humpingen.
Gjest Elastica Skrevet 16. januar 2009 #16 Skrevet 16. januar 2009 Eilan, dette skulle være en seriøs tråd. *streng stemme* Pass deg, snart ber jeg om at innleggene dine blir lagt på snikksnakk.
Gjest Blikkenslagertipsegjesten Skrevet 16. januar 2009 #17 Skrevet 16. januar 2009 Så tusen takk for tips, gjest. Bare hyggelig. Håper resultatet blir bra.
ashera Skrevet 16. januar 2009 #18 Skrevet 16. januar 2009 Eilan, dette skulle være en seriøs tråd. *streng stemme* Pass deg, snart ber jeg om at innleggene dine blir lagt på snikksnakk. Håhå, du ba om det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå