Gjest Psykopaten Petter Skrevet 16. januar 2009 #21 Skrevet 16. januar 2009 Det er kanskje greit at ikke alle slike småtyverier straffes med fengsel. Gjengangerne må likevel fengsles. Muligens burde vi innført en triple fellony-regel som i USA, slik at den som dømmes for lovbrudd 3 ganger, uansett for hvilken forbrytelse (selv tyveri av en sjokolade til 10 kr er nok) får livstidsstraff uten mulighet for benådning. Når en slipper fengsel, bør imidlertid boten svi atskillig mer en 5000 kr som ble skissert som et snansynlig beløp over. Boten bør i det minste være på 500 ganger det stjålne beløp, således 750.000 kr i dette tilfellet. En minstebot etter tyveri bør være 50-100.000 kr etter min mening. Da syns jeg det er bedre med dødsstraff, jeg vil ikke betale for større offentlig sektor/ mer fengsler. Jeg ville nok selv da sluttet å naske, men på den annen side, om jeg skulle nasket, ville jeg hatt våpen, og vært beredt til å begå vold.
Gjest Gjesten Nathalie* Skrevet 17. januar 2009 #22 Skrevet 17. januar 2009 OI da! Dere har ikke noen litt mere "normale" svar å komme med til meg da? Blir jo helt skremt av å lese på dette..
Gjest Gjesten Nathalie* Skrevet 19. januar 2009 #23 Skrevet 19. januar 2009 Merker at det ikke er så mange som gidder å svare og det forstår jeg egentlig. Men er det noen som har lignende erfaringer eller vet svar på hva som kommer til å skje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå