Gå til innhold

Kakeoppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest Birthdaygirl
Skrevet

Jeg har snart bursdag og vil ha med kake på jobben. Jeg er ikke særlig flink til å bake, og har et par jeg pleier å holde meg til. Det ene er oreo dream cake, men den syns jeg blir litt mektig til lunsjen på jobben. Den andre er en bær-kake som smaker best på sommeren. ;)

Noen som har noen gode forslag? Hva pleier dere å ha med?

Vi er en ganske stor avdeling, ca.30stk, så det bør kanskje være en type langpannekake?

Takknemlig for alle svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Populære kaker på jobben min:

- Gulrotkake

- Pai

- Brownies

- Kringle

- Verdens beste

Gjest Birthdaygirl
Skrevet

Takk :)

Gulrotkake og brownie burde jeg vel klare i hvert fall... :fnise:

Populære oppskrifter? Har sett litt på det søte liv, men vil helst få anbefalt noen oppskrifter.... :sjenert:

Skrevet

Ostekake? Enkel å lage, grei og lage dagen før.

Skrevet

Eplekake! Finnes mange lette oppskrifter- kan lages i langpanne, og er like god varm som kald.

Skrevet

Dette har jeg stjålet fra kg for mange herrens år siden. Det er absolutt de beste brownies jeg noensinne har laget!

"Nå har jeg lest om så mange som har problemer med å bake Brownies så her skal dere få litt proffhjelp. Dette er oppskriften fra City Bakery i New York som vant en pris for Best Brownie 2003. Hvis dere følger mine anvisninger og har en ovn som fungerer slik den skal så kan dere ikke mislykkes.

250 gr smør

250 gr mørk sjokolade

5 dl sukker

5 egg

3 dl hvetemel

2 ts bakepulver

2 ss mørk kakao (bakekakao)

Sett ovnen på 150 grader. Smelt smør i en kjele og rør inn biter av sjokolade til alt er smeltet og rør godt, det er viktig at det ikke ligger biter igjen som ikke er smeltet. Pisk egg og sukker til eggedosis, den trenger ikke være helt pinnestiv, bare nok til at sukkeret er oppløst.

Sikt sammen mel, kakao og bakepulver.

Hell all sjokolade/smør blandingen i eggedosisen på en gang og vend forsiktig inn ved å bruke en slikkepott, hell i mel/kakao/bakepulver blandingen (alt på en gang) og vend inn til du har fått en glatt masse. Ikke rør for mye, det er viktig.

Tilsett gjerne hakkede valnøtter, peanøtter, pecan eller hasselnøtter.

Kle en liten langpanne (20x30 cm) med bakepapir og spray godt med Formfett. For dere som ikke har dette så sett det på handlelisten til neste gang.

Spre røren jevnt i langpannen med en spatel og stek kaken i 55-60 min. Feilen mange gjør med Brownies er at de steker kaken for mye, mange synes at kaken ser rå ut men dette er ikke tilfelle, så ikke stek kaken i 10 min ekstra bare for å være på den sikre siden. Da blir den tørr.

La kaken avkjøles helt i langpannen før du hvelver den på rist.

Viktig: Hvis du bare har en stor langpanne og vil lage denne kaken så må du legge til en ekstra halv oppskrift. Hvis ikke blir kaken for tynn og tørr.

Lykke til!"

ellers kan jeg anbefale denne gulrotkaka:

KINES GULROTKAKE!

• 2 kopper sukker

• 1 1/4 kopp soyaolje

(blandes godt)

• 4 egg

• 2 kopper mel

• 3 kopper finraspet gulrot

• 1 ts salt

• 2 ts natron

• 2 ts kanel

Glasur:

• 1 pk Philadelphia naturell

• 125 g smør

• 1 3/4 kopp melis

• 1 ts vaniljesukker

Stekes i ca 40 minutter på 180 grader nest nederst i ovnen. Jeg pleier å bruke en liten langpanne som er ca 25 x 35 cm

:)

Om du våger deg på gjærbakst, er denne oppskriften genial:

HVETEBOLLER

Denne gir 20-25 boller

100 g margarin

3,5 dl melk

50 g gjær

1 dl sukker

1 ts kardemomme

500-600 g hvetemel (1 liter)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

Smelt margarinen, og varm melken til den er fingervarm. Bland alt sammen, og det blir veldig godt. Jeg pleier å fordoble deigen, og bruke halvparten til boller, halvparten til kanelboller. Blir skikkelig godt

220 grader, 8 minutter

Lykke til!

Gjest Birthdaygirl
Skrevet

TUSEN TAKK gjest, og tusen takk for gode forslag Trudeluttan og Lune. :klemmer:

Nå fikk jeg jammen litt å gruble på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...