Rosenrød Skrevet 13. januar 2009 #1 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg har hatt en Kitchenaid blender i ca fem-seks år. I dag røyk den. Det som er skjedd, er at selve dingsen (men en slags tagger) som en setter selve glassbeholderen oppå, er røket. Altså, disse taggene, som jeg antar er der for å få knivene til å gå rundt, er "knust" av. Og jeg skjønner ikke hva jeg har gjort feil.... Har brukt den til å lage smoothies, og har derfor hatt oppi frosset frukt, men den skal da vel tåle dette? Vet at KA har lang reklameringstid, men jeg kjøpte min i London, og kan derfor ikke reise tilbake med den der. I tillegg er jeg altså usikker på om det er jeg som har gjort noe galt.... Noen der ute som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 13. januar 2009 #2 Del Skrevet 13. januar 2009 Tja, skal blenderen kunne knuse is og frossen frukt? Det skal jo egentlig stå på pakken, som jeg antar du kanskje ikke har etter så mange år, men kanskje du kan finne det med litt googling på aktuell modell? Der finner du kanskje også info om garantien? Det er jo litt vanskelig å si noe uten å vite akkurat hvilken modell det er snakk om. Ikke alle blendere som er laget for å håndtere ting som er frossent, men det er jo rart at ting knuser likevel, du har ikke vasket den med veldig varmt vann kort tid etter du har hatt noe iskaldt i den eller noe slikt? Jeg har drept en del kjøkkenutstyr på litt heftige temperaturomslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. januar 2009 Det stod på den at den kunne knuse is, mener jeg.... Denne er det: http://www.kitchenaid.no/app.cnt/ka/no_NO/...d/7/subcatid/33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 13. januar 2009 #4 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, da ville jeg ikke bekymret meg for om du kunne knuse is med den nei. Men du kan jo ta kontakt med leverandør... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #5 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg jobber i en butikk som selger KitchenAid og det er ikke noe problem å fikse det :-) Den sorte dingsen med tagger som sitter oppå blenderen kan mange butikker bytte mens du venter, og det koster maks 100 kr. Det er en slitasjedel, så det går ikke på garantien, det har jeg i alle fall ikke opplevd i løpet av seks år i bransjen. Synes din har vart lenge om du har hatt blenderen i fem-seks år og den har vært brukt en del. Det er vanligvis en av to ting som forårsaker det som du beskriver: -At man løfter av kolben før motoren har stoppet helt. -At du overbelaster blenderen så motoren ikke klarer å få kniven rundt. Da ryker taggene på det lille drivhjulet. Dette er en sikkerhet for å hindre at motoren ryker om den blir overbelastet. Om du fortsatt ønsker å reklamere så får du kontakte den norske leverandøren, Howard (23 08 41 30), men jeg tviler sterkt på at de godkjenner dette som noe reklamasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 14. januar 2009 Å, tuuuuusen takk for svar!!! Da kan jeg jo bare skifte den dingsen! Jeg var redd jeg måtte kjøpe helt ny blender:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 13. februar 2011 #7 Del Skrevet 13. februar 2011 Samme har skjedd min! Bruker den etter alle kunstens regler og er superforsiktig, men i dag oppdaget jeg altså at to tagger hadde brukket av. Jeg som rett før bruk tenkte hvor fantastisk KitchenAid var i forhold til andre blendere, heldigvis ser det ikke ut til å være et stort problem å få det fikset. Ser også at det finnes reservedeler på eBay og instruksjonsvideor for hvordan man skifter ut på YouTube :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå