Gå til innhold

Kollega glemte byttet skift.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber fast hver tirsdag, men akkurat i dag kunne jeg ikke jobbe. Så jeg spurte min kollega et par dager tilbake i tid (som jobber fast hver onsdag) om vi kunne bytte skift.

H*n sa at dette gikk helt fint. Og alt var fryd og glede.

Helt til i dag hvor jeg (tidlig) på dagen sendte h*n en sms hvor jeg skrev "Hei :) Husk at du jobber for meg i dag. Klem"

Flere timer senere fikk jeg som svar: "Du skulle sagt ifra før, fordi jeg er der og der og er ikke hjemme før klokken 18:00" (skiftet varte fra 16:00 - 20:00)

Da fikk jeg jo litt panikk kan man si, da jeg fikk meldingen fra vedkommende så var det 15 min til skiftet begynte, og det tar i alle fall 35 min å komme meg til jobb med buss.

Gode råd var dyre, så jeg ringte til sjefen og forklarte situasjonen, h*n foreslo at jeg skulle ringe en annen fra jobben som hadde fri idag.

Det gjorde jeg, og heldigvis så sa vedkommende at det var greit.

Satt igjen og var litt paff, og ikke minst irritert.

Jeg regner med at folk selv passer på når de skal jobbe, h*n sa det var greit at vi byttet skift, og sjefen var også klar over dette. Og når jeg i tillegg hadde sendt melding 5-6 timer i forveien for å minne vedkommende på at h*n skulle jobbe så...

Og nå sitter jeg igjen og er ikke sikker på om jeg skal jobbe skiftet i morgen som jeg hadde byttet til meg.. H*n tar ikke telefonen.......

Er det riktig at jeg fortsatt skal jobbe vedkommendes skift selv etter at h*n har brutt sin del av avtalen?

Jeg vet at dette virker helt uinteressant, men jeg måtte bare få ut litt damp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville jo da gått utifra at vedkommende som glemte at h*n skulle jobbe i dag, også glemte at h*n skulle ha fri i morgen. H*n har brutt avtalen, og jeg ville ikke jobbet vakten hans/hennes. Det er jo heller den som faktisk jobbet vakten din i dag som du nå har en bytteavtale med, jobb vakten hans/hennes i steden.

Skrevet

Jeg er enig med gjest over. Jeg hadde regnet med at hadde han glemt jobbingen din så hadde han glemt byttet sitt..

Skrevet
Det er jo heller den som faktisk jobbet vakten din i dag som du nå har en bytteavtale med, jobb vakten hans/hennes i steden.

Yup, og det ble vi faktisk enig om, at jeg skulle jobbe når h*n trengte det.

Så det er greit, men jeg får fortsatt ikke tak i vedkommende som faktisk skulle jobbe for meg i dag, så hva som skjer i morgen er et mysterium.

Skrevet
Jeg er enig med gjest over. Jeg hadde regnet med at hadde han glemt jobbingen din så hadde han glemt byttet sitt..

Det er det jeg ikke er så sikker på.

Siden jeg sendte h*n melding så ble h*n minnet på det.

Men igjen da, så blir det kanskje logisk å tro at h*n tenker at siden h*n ikke jobbet som avtalt i dag, så går vedkommende på jobb i morgen som vanlig.

Tar fortsatt ikke telefonen. ARG

Skrevet
Yup, og det ble vi faktisk enig om, at jeg skulle jobbe når h*n trengte det.

Så det er greit, men jeg får fortsatt ikke tak i vedkommende som faktisk skulle jobbe for meg i dag, så hva som skjer i morgen er et mysterium.

Ikke noe mysterium med det. Avtalen er brutt og vedkommende må jobbe vakten sin selv i morgen. Det ville jo vært rimelig frekt av h*n om h*n går rundt og tror h*n har fri i morgen når h*n ikke husket vakten i dag. Var jeg i din situasjon ville jeg lent meg tilbake i sofaen og gleder meg til fridag i morgen, vakten i morgen ville ikke vært noen problemstilling for meg engang. Den får h*n løse selv.

Skrevet
Det er det jeg ikke er så sikker på.

Siden jeg sendte h*n melding så ble h*n minnet på det.

Hva så? Skal du liksom jobbe vakten til vedkommende, når vedkommende ikke jobbet din. Må innrømme jeg ikke skjønner hva som er problemet her? Hva som skjer i morgen blir jo hans problem, blir det ikke?

Skrevet
Hva så? Skal du liksom jobbe vakten til vedkommende, når vedkommende ikke jobbet din. Må innrømme jeg ikke skjønner hva som er problemet her? Hva som skjer i morgen blir jo hans problem, blir det ikke?

Jo, men kanskje han forventer at jeg kommer til å jobbe vakten hans likevel. jeg får jo ikke tak i han.

Det blir vel kanskje hans problem :sjenert:

Jeg er bare så utrolig irritert...

Skrevet
Jo, men kanskje han forventer at jeg kommer til å jobbe vakten hans likevel. jeg får jo ikke tak i han.

Det blir vel kanskje hans problem :sjenert:

Jeg er bare så utrolig irritert...

Skjønner godt at du er irritert, det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor du gjør vakten i morgen til ditt problem. Du forventet at h*n stilte opp i dag, men h*n uteble. H'n må jo begripe at h*n må jobbe selv i morgen når han glemte avtalen?

Skrevet

Jeg foreslår at du tar kontakt med sjefen din igjen og prater med han/henne. H*n kjenner jo allerede til situasjonen, og så kan dere jo komme frem til en passende ordning dere imellom. Du skal ikke se bort ifra at sjefen din er like oppgitt som deg over denne typen oppførsel fra h*n som egentlig skulle ha jobbet for deg. Jeg synes du skulle foreslå å ta en av vaktene til personen som faktisk jobbet for deg istedet.

Skrevet

Yep, jeg har ringt flere ganger nå, uten å få svar, så jeg prøver igjen i morgen, og hvis jeg fortsatt ikke får svar så ringer jeg sjefen og spør hva h*n synes.

Jeg mener også at personen som skulle jobbet skiftet mitt i dag skal jobbe sitt skift som vanlig i morgen. Men jeg vil ikke risikere at han ikke gjør det, og jeg tror at han kommer til å være der, så dukker ingen opp. Blir ikke spesielt gøy for sjefen...

Skrevet

Eller du kan være sem nok til å prate med sjefen, stille opp i morgen og hvis h*n som skulle ha jobbet dukker opp enkelt og greit si at men vi hadde byttet og sjefen regnet med at jeg kom på jobb i dag...

Skrevet

Godt poeng Aniria! Det er jo tross alt penger som vedkommende vil tape. ;)

Skrevet

Jeg må si det høres ut som han har veldig dårlig arbeidsmoral og og ikke er til å lite på og dette vil jo sjefen etterhvert se.

Jeg skjønner at du er bekymret for om han tar vakten.

Jeg ville ikke brydd meg mer med det i dag og tatt kontakt med sjefen i morgen. Litt kjipt hvis det går over dem.

jeg ville ha møtt opp på vakten og sagt at du skulle ha penger for vakten, om han eventuelt kommer. En avtale er en avtale.

I min jobb er det ofte vaktbytte innad, men nå må vi fylle ut vaktbytte skjema slik at sjefen får det med seg.

Men nå vet du ihvertfall til neste gang at det ikke er lurt å bytte vakt med den upålitelige fyren :jepp:

Skrevet (endret)
Endelig noen som skrev han i stedet for h*n.

Ja, når TS først har skrevet "han" selv, så er det vel kanskje like greit. :)

Endret av Beast
Skrevet

Så, jeg sendte han melding i dag, og skrev "regner med at du jobber i dag, som du pleier siden du ikke jobeet for meg i går"

Og det sa han at han skulle.

Det ordna seg :sjenert: men ingen unnskyldning for at han satt meg i kjempeknipe i går... velvel, ordnet seg i alle fall.

Skal tenke meg om før jeg bytter med han igjen..

Skrevet

Irriterende med folk som ikke en gang kan be om unnskyldning. Du bør aldri prøve å bytte med han igjen.

Skrevet
Yep, jeg har ringt flere ganger nå, uten å få svar, så jeg prøver igjen i morgen, og hvis jeg fortsatt ikke får svar så ringer jeg sjefen og spør hva h*n synes.

Jeg mener også at personen som skulle jobbet skiftet mitt i dag skal jobbe sitt skift som vanlig i morgen. Men jeg vil ikke risikere at han ikke gjør det, og jeg tror at han kommer til å være der, så dukker ingen opp. Blir ikke spesielt gøy for sjefen...

Nei, det er sånne ting som gjør at det ikke alltid er gøy å være sjef. Men noen liker sånne utfordringer, dessuten får sjefene kompensasjon i form av lønn. Så du skal ikke synes synd på sjefen som selv har valgt å ta på seg ansvaret, og sikkert tjener mye mer enn deg.

Skrevet

Må si at slike tråder gjør meg glad for systemet vi har på jobben.

Et regneark holder styr på alles vakter mange måneder frem i tid. Skal man bytte så SKAL det føres opp der. Er man ikke på jobb selv så ringer man jobben og ber noen andre skrive det opp.

Hvis den personen jeg har byttet med ikke stiller på jobb så blir det dermed han/hennes problem og ikke mitt. Heldigvis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...