Gjest LindaKristin Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hei! Lurer på om noen av dere kan hjelpe meg...Hvordan vet jeg hvor mange kalorier jeg skal spise om dagen? Alt ble baaare dritt da jeg sluttet å røyke,lagt på meg 6(!) kg,og det er faktisk uten å ha spist 1 gram mer enn før.. Har panikk her,og holder på å gå tilbake til tidligere veldig usunne slankemetoder. Teit,men har det IKKE bra når jeg veier mer enn jeg skal.Skal prøve Grete Roede som er en fin måte,men trenger å vite hvor mange kcal om dagen. Har du forresten et tips på hvordan jeg kan trene for å forbrenne en del,når jeg ikke er medlem av treningsstudio? På forhånd tusen takk! Endret 13. januar 2009 av LindaKristin
Gjest Bolledeig Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Hvor høy er du? Hvor mye veier du? Hvor mye trener du i uken? Har du en aktiv eller passiv hverdag/stillesittende jobb etc? Sånne ting er en fordel å vite om man skal mene noe
Gjest LindaKristin Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hvor høy er du? Hvor mye veier du? Hvor mye trener du i uken? Har du en aktiv eller passiv hverdag/stillesittende jobb etc? Sånne ting er en fordel å vite om man skal mene noe Veier 68 kg,er 1.70. Er lærer,så jeg er stående/gående hele dagen Så går jeg til og fra felleskjøring,halvtime rask gange til og fra.. Endret 13. januar 2009 av LindaKristin
Chanel.No5 Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 http://www.helsenett.no/index.php?option=c...8&Itemid=55 Les dette evt...
Gjest LindaKristin Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Og skal begynne med hjemmetrening,har pilates-dvd
Gjest Bolledeig Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Ok. Jeg gikk rimelig uproblematisk ned i vekt på å ligge på ca mellom 1600 kcal og 1700 kcal om dagen. Litt til og fra, men i det området i alle fall Går man alt for fort ned/føler seg slapp etc kan man oppgradere matmengden en smule, går man ikke ned kan man øke mosjonsnivået litt eller knipe inn på maten, så det er rimelig enkelt å justere, men man må ha et rimelig bevisst forhold på hva man putter i seg.
Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Jeg vil anbefale deg å melde deg inn i vg`s vektklubb. Der skriver du inn vekten din og hvor mye du vil gå ned. Videre noterer du hva du spiser (de har en slags bank med de fleste av de "normale" matvarene, de som du ikke finner kan du legge inn selv) og hvor mye du rører på deg. Jeg synes at 2 x 30 minutters rask gange hver dag er kjempebra jeg da . Så regner programmet ut hvor mye kalorier du kan innta for å nå målet ditt. Synes Grete Roede kanskje passer bedre for de som skal gå ned flere kilo, jeg gikk på det når jeg ville gå ned 15 kg, mens når jeg etter et nytt svangerskap hadde 5- 6 kilo for mye så passet vektklubben meg helt perfekt
Gjest LindaKristin Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 Tusen takk for tipset!Jeg er allerede medlem av Roedes vektklubb,er kjempebra gitt Tipser alle jeg kjenner om den siden
Cognizance Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Den nøyaktige metoden vil være å veie og skrive opp alt du spiser noen helt vanlige dager når du ikke går på diett. Og så slå opp i kaloritabell og regne ut kaloriinntak. Matvekt og kalkulator er det man trenger for å få til en diett Når det gjelder trening for å gå ned i vekt er det to ting som er suverent best: Intervalltrening (4x4 minutt for eksempel) og styrketrening med baseøvelser (markløft, benkpress osv) med tunge vekter. Intervalltrening er det skrevet mye om her før så det finner du endel om hvis du søker.
Chanel.No5 Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Tusen takk for gode tips! Anbefaler deg også å søke deg litt rundt på nettet, det er gratis og en kan bli ganske klok om en leser seg til god kunnskap. Prøv f.eks. iform.no.
Gjest LindaKristin Skrevet 17. januar 2009 #12 Skrevet 17. januar 2009 Hei igjen folkens! Jeg bare lurer på en ting til...Etter mine beregninger,skal jeg spise 1800 kcal om dagen.Er det noen som kan dobbelregne på det for meg? Jeg er 68 kg,170 høy. Er 27 år. Går mye på jobb,og eneste trening jeg har utenom er en times rask gange om dagen. Vil ikke gå å planlegge og være flink,og ikke få resultater fordi jeg spiser for mange/for få... Ha en fin dag!
The Kitten Skrevet 17. januar 2009 #13 Skrevet 17. januar 2009 Generelt sett skal kvinner ha 1 500 - 2 000 kalorier om dagen.
Gjest Lovise22 Skrevet 17. januar 2009 #14 Skrevet 17. januar 2009 Vil bare tipse deg om å ta resultatet fra sånne kalkulatorer med en klype salt. Jeg fikk vel at jeg brukte ca 1700 kcal om dagen, og så går jeg faktisk ned med et inntak på 1800 kcal. Mitt tips er at du prøver deg fram selv. PS: Før var jeg oppsatt på å spise så lite som mulig. Ja, jeg gikk ned, men så stoppet det opp. Så begynte jeg å spise rundt 1600 - 1700 - 1800 kcal, og vekta gikk nedover igjen.
Gjest LindaKristin Skrevet 17. januar 2009 #15 Skrevet 17. januar 2009 Så bra!Sist jeg gikk på Grete Roede,beregnet jeg 1200 kcal,men spiste ikke DET engang.Nå har jeg 1800,og tror egentlig det er mer riktig.Pg nå passer jeg på å faktisk spise alle kcal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå