Kizzy Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Hei, Jeg vet frisørene gjør dette, men hvor riskikabelt er det å forsøke seg på dette på egenhånd? Jeg ønsker å blande butikkjøpt hårfarge med butikkjøpt bleking. Og jeg vil gjøre det ved å kun ha fargen oppi blekingen. Ikke hele blandingen. Noen som vet om det lar seg gjøre uten katastroferesultater?
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hei, Jeg vet frisørene gjør dette, men hvor riskikabelt er det å forsøke seg på dette på egenhånd? Jeg ønsker å blande butikkjøpt hårfarge med butikkjøpt bleking. Og jeg vil gjøre det ved å kun ha fargen oppi blekingen. Ikke hele blandingen. Noen som vet om det lar seg gjøre uten katastroferesultater? Det hørtes risikabelt ut.. man bør aldri blande hårfarger! jeg har en fantastisk hårfarge og anbefale. Depend bleking.. den er virkelig bra og gir ikke gult hår (spørs hvilken nyanse du vil ha og hvor lenge man vil sitte) Du får så lyst hår du bare vil! Den er også anbefalt av frisører og har masse næringsstoffer i seg og en herlig og veldig bra hårmaske medfølger;) blandingen er lilla/blå- slik som frisørene bruker. Dette er for og forhindre mislykket resultat/orange hår. Så håper du prøver den! den er billig også! men vanskelig og finne prøv cubus eller parfymelle.. hvis ikke se overalt;)
Kizzy Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 Det hørtes risikabelt ut.. man bør aldri blande hårfarger! jeg har en fantastisk hårfarge og anbefale. Depend bleking.. den er virkelig bra og gir ikke gult hår (spørs hvilken nyanse du vil ha og hvor lenge man vil sitte) Du får så lyst hår du bare vil! Den er også anbefalt av frisører og har masse næringsstoffer i seg og en herlig og veldig bra hårmaske medfølger;) blandingen er lilla/blå- slik som frisørene bruker. Dette er for og forhindre mislykket resultat/orange hår. Så håper du prøver den! den er billig også! men vanskelig og finne prøv cubus eller parfymelle.. hvis ikke se overalt;) Åh, glimrende!! Takk for tips! Da skal jeg heller smøre meg med tolmodighet når jeg må bleke og farge etterveksten :-) Kanskje jeg tilogmed ikke trenger å farge den med dette blekemiddelet? Gleder meg til å prøve !!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Åh, glimrende!! Takk for tips! Da skal jeg heller smøre meg med tolmodighet når jeg må bleke og farge etterveksten :-) Kanskje jeg tilogmed ikke trenger å farge den med dette blekemiddelet? Gleder meg til å prøve !! Åssen hårfarge har du foresten? Jeg har egentlig vært sånn som aldri har tørt og prøve bleking/blondering hjemme.. men så tok jeg sjansen etter anbefaling fordi jeg ikke vil gå til frisøren og ta etterveksten. Men du må regne med at det klør/svir litt.. klødde mest på meg.. får bare holde ut;) grunnen til at jeg spør om hårfargen din er fordi det fins to depend blekinger... Her kan du se de men jeg har kun prøvd den for lyseblondt hår, men regner med at begge er like;) men den ene er for brunt/mørkt hår og den andre for lysere nyanser;) Har du en plastkopp hjemme? eller ta den qtipsene ligger oppi, for det følger ikke med skål til og blande produktet i;) men god hårkur og leave in spray bør du også ha når bleking gjør håret veldig tørt;) Kan anbefale John frieda blond serien.. hårkuren er en gul/orange krukke.. gir utrolig glans og mykt hår. Og leave in spray for blondiner;) Lykke til og håper det går bra =))
Kizzy Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2009 Åssen hårfarge har du foresten? Jeg har egentlig vært sånn som aldri har tørt og prøve bleking/blondering hjemme.. men så tok jeg sjansen etter anbefaling fordi jeg ikke vil gå til frisøren og ta etterveksten. Men du må regne med at det klør/svir litt.. klødde mest på meg.. får bare holde ut;) grunnen til at jeg spør om hårfargen din er fordi det fins to depend blekinger... Her kan du se de men jeg har kun prøvd den for lyseblondt hår, men regner med at begge er like;) men den ene er for brunt/mørkt hår og den andre for lysere nyanser;) Har du en plastkopp hjemme? eller ta den qtipsene ligger oppi, for det følger ikke med skål til og blande produktet i;) men god hårkur og leave in spray bør du også ha når bleking gjør håret veldig tørt;) Kan anbefale John frieda blond serien.. hårkuren er en gul/orange krukke.. gir utrolig glans og mykt hår. Og leave in spray for blondiner;) Lykke til og håper det går bra =)) Jeg har type kommunefarget/blondt hår Og takk for enda flere tips! Idag skal jeg ut å lete :D
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har type kommunefarget/blondt hår Og takk for enda flere tips! Idag skal jeg ut å lete :D Håper du finner =)) jeg venter spent på resultat! husk jo lenger du sitter, jo blondere får du;)
Gjest Gjest_Starkitten_* Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Til deg som bruker Depend hårfarge, bruker du begge posene som er i pakken? Jeg prøvde den forrige gang jeg farget håret og ble litt i stuss, men jeg tok nå begge.. Vanligvis har jeg brukt ett annet hårfarge merke, men syntes håret ikke ble så lyst lenger.. Må si jeg var veldig fornøyd med Depend fargen
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Til deg som bruker Depend hårfarge, bruker du begge posene som er i pakken? Jeg prøvde den forrige gang jeg farget håret og ble litt i stuss, men jeg tok nå begge.. Vanligvis har jeg brukt ett annet hårfarge merke, men syntes håret ikke ble så lyst lenger.. Må si jeg var veldig fornøyd med Depend fargen Jeg er ny selv, så første gang brukte jeg kun halve flasken og en pose. Og det ble masse nok så nå slipper jeg og kjøpe neste gang jeg farger etterveksten =))
DDuck Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Du må ikke finne på å blande bleiking rett oppi farga... Da blir håret bare bleika, men ikke fint bleika... mer orange...
Kizzy Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2009 Jeg fant depend på første forsøk :D Cubus!! Min hårhistorie de siste ukene. Skulle stripe etterveksten litt, men var dum og kjøpte sånn "stripebørste" sett. Og jeg lot fargen være for kort i... Resultat gule prikker. Så kjøpte jeg enda en blekedings. Bleket hele håret, det ble gulaktig... så tonet jeg det for å få vekk litt gulfarge... (dette iløpet av 4 dager..) Det er fremdeles for gult og jeg har lyst til å bleke det mer med depend nå. Men jeg føler kanskje jeg burde vente til det er litt ettervekst og la håret få hvile litt? Noen meninger? Vil ikke at det skal falle av heller :D
DDuck Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Prøv heller med en heftig omgang med lillasjampo... ikke noe mer bleiking før du har kuret håret en god del... Det er mitt tips iallefall...
Kizzy Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2009 Selvfølgelig :D Det tenkte jeg ikke på Takk!
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Hei! Jeg farget håret mitt brunt med Lòreal den 10 mai. Jeg tenker jeg skal farge håret i juni med Depend blekingsmiddel. Jeg har sett att den finnes i fra brun til lysbrun, og en fra blond til lys blond. jeg vill ha den som blir hvitaktig, alltså den fra blond til lysblond. Men jeg vet ikke , vilken annbefaller dere meg til og bruke? blir den fra brun til lysbrun blond? eller blir den bare sånn lysebrun? Er det noen skader for håret mitt om jeg kjøper den fra blond til lysblond? - Nora
Gjest SmallTalk Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Du mener altså at du vil bleke brunfarget hår? Vel, det er så vidt jeg har skjønt ikke et prosjekt som anbefales å prøve hjemme. Sannsynligheten for at du ender opp med enten grønnt eller rødt/oransje hår er stor. Så mitt svar: Ingen av dem. Skal du bleke farget hår, så bør du dra til frisøren.
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 22. mai 2009 #15 Skrevet 22. mai 2009 Okei takk.. Har kjempelyst. men det koster så mye hos frisøren? jeg har tenkt på og farge med depend blekemiddel, utenatt panneluggen, så farger jeg panneluggen brunsvart. men vill heller ikke ha grønnt hår..
Gjest SmallTalk Skrevet 22. mai 2009 #16 Skrevet 22. mai 2009 Fortsatt dårlig idè. For det første: Bleiking er ikke det samme som farging. Bleiking trekker ut alle pigmentene fra håret, imens farge tilfører pigmenter. Bleiking sliter vesentlig mer på håret, enn det farging gjør. For det andre: Det er fortsatt stor sannsynlighet for at håret ditt blir grønnt eller oransje. For å få lyst hår er det mulig at du må ha vesentlig mer enn en runde med bleiking. Og for å være ærlig, grønnt eller oransje super slitt hår er veldig lite pent.
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 22. mai 2009 #17 Skrevet 22. mai 2009 Ja skjönner hva du mener.. :/ Men har utrolig lyst .. men jeg vet ikke, tror jo på hva du sier.. men hva skal jeg gjöre synes du? det gikk ikke helt i hue mitt.. - nora
Gjest SmallTalk Skrevet 22. mai 2009 #18 Skrevet 22. mai 2009 En gang til: Ikke prøv å bleke hår som er farget mørkt selv! Resultatet kan bli katastrofalt (oransje eller grønnt hår), og du kan risikere å måtte dra til frisøren uansett. Og da er det ikke sikkert at frisøren vil prøve på å bleke håret ditt enda mer, og du kan risikere å måtte farge det mørkt alikevel. Men sånn som jeg ser det så har du er par valg: 1. Dra til frisøren for å bleke håret 2. Ikke gjøre noe med håret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå