Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 21. juli 2009 #21 Skrevet 21. juli 2009 Alle pincherne er holdt for å være strie og litt tøffe ja. Uansett størrelse. Terriergemytt ++ Da tenker jeg ikke på holdninger til barn, men mer til det å innordne seg i tilværelsen generelt. Hannhundaggresjon, matforsvar, lydighet, tålmodighet etc. Sammenlikner man med mange andre raser havner de klart på minussiden når det gjelder slike ting. Men selvfølgelig er de spreke og flotte turhunder som knytter seg veldig til familien sin, det gjør de aller fleste raser det. Har du peiling på rasen egentlig? Høres ikke slik ut nei..
Gjest Gjest_* Skrevet 24. juli 2009 #22 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har ikke pinscher selv, men var på nippet til å gå til anskaffelse av en for noen år siden. Som deg, falt jeg veldig for rasens yttere. Form, hendig størrelse og vakkert hode med våkne øyne, og jeg hadde fått høre at den var veldig allsidig! Jeg var på noen besøk hos et par oppdrettere, som jeg også holdt kontakten med en tid og følte jeg fikk et veldig godt inntrykk av rasen. Begge oppdretterene var aktive med hundene i tillegg til at de drev oppdrett. De drev konkurranse i både lydighet og agility, hadde med hundene på ski om vinteren, trente spor +++ Jeg sitter idag med en oppfatning av at pinscheren er en veldig godmodig og allsidig rase. Som alle andre hunderaser, finnes det ulike individer og lynne også her, men generelt virket det til å være en sterk (antydning til kanskje litt stri) men lettlært, vennlig og like trygg hund som andre raser jeg har møtt. Både imøte med fremmede mennesker, miljøer og barn. Alle var kontaktsøkende, rolige og med loggrede hale den tiden jeg fikk tilbringe med de. Både hannhundene som tisper med og uten valper. Man skal ikke glemme at hunden langt på vei blir som eieren former den.
Gjest Pincherdama Skrevet 24. juli 2009 #23 Skrevet 24. juli 2009 Har du peiling på rasen egentlig? Høres ikke slik ut nei.. Syns du ikke? Spørs om det ikke er du som er litt hårsår? Sjøl om jeg er veldig glad i rasen og har hatt både tysk pincher og dverg så må jeg si meg enig i den karakteristikken der altså. Er vel ikke noe ukjent det. Pinchern er rimelig strong willed og finner seg ikke i hva som helst, og det gir ofte utslag i stahet, tøff mot andre hunder, matforsvar osv. Kan gjøre det ja. De er liksom det motsatte av myke hunder. Likevel vil det alltid finnes en pincher i mitt hus... :rødme:
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 26. juli 2009 #24 Skrevet 26. juli 2009 Syns du ikke? Spørs om det ikke er du som er litt hårsår? Sjøl om jeg er veldig glad i rasen og har hatt både tysk pincher og dverg så må jeg si meg enig i den karakteristikken der altså. Er vel ikke noe ukjent det. Pinchern er rimelig strong willed og finner seg ikke i hva som helst, og det gir ofte utslag i stahet, tøff mot andre hunder, matforsvar osv. Kan gjøre det ja. De er liksom det motsatte av myke hunder. Likevel vil det alltid finnes en pincher i mitt hus... :rødme: Faktisk kjenner jeg flere pinschere som er helt motsatt av det du beskriver her.. Men ang dvergpinscheren, DER har du ganske rett! Men som sagt over her, så er det hva eieren gjør det til selv..
Gjest annasyr Skrevet 29. juli 2009 #25 Skrevet 29. juli 2009 Heisann. Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Min samboer og jeg tenker å anskaffe oss en pinscher neste sommer. Men vi har aldri hatt hund før og vi vet i gunn lite om både hundehold og om pinschere. Jeg prøvde å gå inn på www.pinscher.no/forum, men ble spurt om brukernavn og passord. Finnes det andre pinscherklubber el.l. hvor vi lese mer? Jeg så det var en dame her fra Norsk Pinscherklubb i Buskerud. Finnes det en slik i Trondheim som vi kan kontakte?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #26 Skrevet 29. juli 2009 Siden folk snakker om både dverg og vanlig Pinscher her, så kan jo jeg dele min erfaring med dvergene. Har en selv og kjenner mange. Gemyttet på alle jeg har vært borti er ganske rasetypisk. De er tøffe i trynet (litt terrier ja), ivrige, hengivene og lærevillige. Selv om jeg forguder han vi har, så må jeg si at jeg er i tvil om jeg ville valgt samme rase igjen. Han roet seg noe etter kastrasjon, men han er fortsatt en tøffing og ikke på noen god måte. Han skal hele tiden få med seg alt som skjer og være sjefen. Han skal dominere over alt og alle og tenderer til å være litt "grinete". På enkelte områder skal han herse med oss også. Vi føler at vi har prøvd alle mulige teknikker, men når han først får noe for seg så er han vond å vende. Disse trekkene ser jeg også veldig mye hos andre dvergpinschere og jeg vet at vi ikke er alene om å slite med dette. Når det gjelder de gode sidene, så er de som sagt veldig lærevillige. Har ikke prøvd aguility, men han vi har lærer utrolig lett og forstår veldig mye. Jeg synes hunden vår naturlig nok er verdens nydeligste. Han er veldig uttrykksfull og gir mye av seg selv. Han trives både med å slappe av hjemme og laaange turer. Selv om han ikke er spesielt glad i vinteren, så blir han med på skiturer og koser seg med det. Tror dette er typisk for rasen. De er alltid klare for det som skjer, har utholdenhet og "stå på vilje". Vet ikke om det er vanlig for rasen, men hunden vår har et utrolig beskytterinnstinkt. Hvis sambo f.eks. later som han skal "ta" meg, så klikker den helt for bikkja.
Gjest FRk Skrevet 29. juli 2009 #27 Skrevet 29. juli 2009 Forumet har fått ny side http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/ Vil råde deg til å forhørre deg der, mangen flinke! Lykke til
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 7. august 2009 #28 Skrevet 7. august 2009 (endret) Her er hjemmesideadressen til norsk pinscherklubb: http://norskpinscherklubb.no/ Distrikstkontakten for Sør-Trøndelag er Sylvia Granlund Tlf: 99778203 E-post: fjernet Trampe -mod- De har regelmessige treff og treninger i Trondheim, så det er bare å slenge seg med eller uten hund . Sylvia er veldig behjelpelig med informasjon osv også. Hilsen Linda Endret 7. august 2009 av Trampe
Gjest Gjest_eva_* Skrevet 7. august 2009 #29 Skrevet 7. august 2009 Underholdning jo! Vel, er tydligvis noen som ikke har møtt veldig mange pinschere.... Gå gjerne på forumet som Linda har linket til.
Gjest Gjest_eva_* Skrevet 7. august 2009 #30 Skrevet 7. august 2009 Underholdning jo! Vel, er tydligvis noen som ikke har møtt veldig mange pinschere.... Gå gjerne på forumet og hjemmesiden som er linket til over.
Teriyaki Skrevet 8. august 2009 #31 Skrevet 8. august 2009 Hei! Jeg har to pinschere og de angriper hverken meg eller postmannen : ) Alle hunder krever trening og mosjon, og pinscheren krever hverken mer eller mindre enn noen annen hund. Så lenge du husker at hund ikke er et ferdigprodukt, men stadig må jobbes med for å få en fin hund, går alt fint. Det er forøvrig en allergivennlig rase. Anbefaler forøvrig kurs med xxx adferdsspesialist på hunder. Har vært på teorikurs med henne og lærte masse. Det er bare tullinger som tror de kan alt. Tviler på at den er særlig allergivennlig, i og med at pinscheren vi har her hjemme som er en av to hunder i husholdningen, plus at jeg har vært mye i kontakt med andre hunder, så er den den eneste jeg har kjent en konkret reaksjon på. Jeg har fått påvist allergi, så særlig allergivennlig er den nok ikke. Ellers må jeg nok si at det er en flott rase. Vår kar er veldig glad i klemmer og kos. Han kommer ofte og gir oss klemmer, eller sitter inntil oss. Skikkelig sjarmør. Men han er vanskeligere å dressere enn den fire år gamle blandingen (pappilon og yorkshire terrier) var da han var liten.
Gjest Pinscher fan Skrevet 12. august 2009 #32 Skrevet 12. august 2009 Kommer ikke inn på pinscher forum lengre jeg. Har vært der bare å sniklest tidligere, for å lese meg litt opp på rasen. Noen som vet hvorfor det nå ser ut til å være stengt? Andre forum man kan gå på?
lovenemo Skrevet 13. august 2009 #33 Skrevet 13. august 2009 Kommer ikke inn på pinscher forum lengre jeg. Har vært der bare å sniklest tidligere, for å lese meg litt opp på rasen. Noen som vet hvorfor det nå ser ut til å være stengt? Andre forum man kan gå på? Se linken lenger opp i debatten til Norsk Pinscherklubb
Gjest hjelp Skrevet 18. september 2009 #34 Skrevet 18. september 2009 Alle pincherne er holdt for å være strie og litt tøffe ja. Uansett størrelse. Terriergemytt ++ Da tenker jeg ikke på holdninger til barn, men mer til det å innordne seg i tilværelsen generelt. Hannhundaggresjon, matforsvar, lydighet, tålmodighet etc. Sammenlikner man med mange andre raser havner de klart på minussiden når det gjelder slike ting. Men selvfølgelig er de spreke og flotte turhunder som knytter seg veldig til familien sin, det gjør de aller fleste raser det. terrier??? har pinscher i huset og undrer på hvordan en del av dere kan gi råd om ting dere tydeligvis ikke vet!? ikke rart mange ender opp med feil rase gitt!! her finnes riktig info! http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=372
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #35 Skrevet 18. september 2009 terrier??? har pinscher i huset og undrer på hvordan en del av dere kan gi råd om ting dere tydeligvis ikke vet!? ikke rart mange ender opp med feil rase gitt!! her finnes riktig info! http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=372 Hold an a. Tror ikke det var det vedkommende mente akkurat, at pinchern er en terrier og må lese seg opp på canis liksom. Vet ikke hvor mye peil du har på raser, men der jeg kommer fra er "terriertype" liksom en samlebetegnelse på noen egenskaper som er typisk for terrier. Skarphet, energinivå, stahet osv, som noen andre raser deler. Capish?
Gjest Torkil Skrevet 13. februar 2010 #36 Skrevet 13. februar 2010 Hold an a. Tror ikke det var det vedkommende mente akkurat, at pinchern er en terrier og må lese seg opp på canis liksom. Vet ikke hvor mye peil du har på raser, men der jeg kommer fra er "terriertype" liksom en samlebetegnelse på noen egenskaper som er typisk for terrier. Skarphet, energinivå, stahet osv, som noen andre raser deler. Capish?
Gjest Torkil Skrevet 13. februar 2010 #37 Skrevet 13. februar 2010 Ok,her er det mye tull og uvitenhet.Er enig med Linda og har selv en Pinschergutt på 2 år.Har 2 barn selv og han er en hærlig familiehund.Aldri vært antydning til aggressivitet til verken hunder eller barn.Han demper andre hunder med sitt språk.Stri? Nei,men sytete til tider pga tisper på løper`n... :gjeiper:Vanlig...Rolig inne og turbo ute er kjennetegnene til rasen.Han er hjemme om dagene til min sønn på 10 år kommer fra skolen og lufter han. Vår hjemmeside:http://www.123hjemmeside.no/Nefertem-Bono
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå