Gjest first dog Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har lyst på en pinscher, men har hørt noen som advarer mot at de er veldig vanskelige å dressere og at de ofte kan være aggressive... Hva med pinscher sammen med barn? Noen..?
lovenemo Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Har aldri hørt noe slikt om pinscheren jeg da. Så lenge hunden blir vant med barn fra den er valp, så tror jeg ikke det vil bli noe problem, slik er det vel for de fleste raser. Har heller aldri hørt noe om at de er vanskelige å dressere, heller omvendt. Selvfølgelig, venter man til hunden har lært seg uvaner så blir det verre å dressere den. Men begynner man når hunden er "ung og lærevillig" og legger et grunnlag, så går det nok greit. Sjekk forumet hos raseklubben
Gjest first dog Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Takk, skal lese litt der. Vet egentlig ikke så mye om pinschere, synes bare at de er så fine og av passe størrelse for meg. Men ei på jobben fortalt om en nabo som hadde blitt bitt hardt flere ganger og var blitt redd for sin egen hund. Skal ikke behøve å være redd sin egen hund. Da er det noe galt.
lovenemo Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Når det blir slik er det som regel eier sin feil mener jeg, det skal litt til for at en hund går til angrep på eieren. Er det forresten mellom, eller dvergpinscheren du ser på? Endret 13. januar 2009 av Aryia
Gjest Wind Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Mellompinscheren kan visst være en vanskelig familiehund, mens dvergpinscheren er "enklere" på et vis. Tror L_C her på forumet har to stykker, og det går sikkert an å sende pm for å høre litt mer om dem. Edit: Hun het visst ikke det. Skal prøve å finne henne og så legge ut nicket. Hun har litt peiling. Edit2: Jeg husket rett. Her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showuser=22920 Endret 13. januar 2009 av Wind
Gjest first dog Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Har forelsket meg litt i den som kalles german pinscher. Tror det er det samme som mellompinscher..? Har sett mest bilder på utenlandske nettsider, skjønner du... Ja, en hund skal ikke angripe eieren sin! Hun på jobben mente at pinshere hadde et veldig vanskelig lynne, men vet ikke hvor mye peiling hun har. Selv har hun en golden retriever.
lovenemo Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Det er nok det som blir mellompinscheren ja. Vanskelig lynne, vel.. Jobber man ikke med hunden sin, så får man en vanskelig hund Vet ikke noe om situasjonen til hun som du jobber med kjenner, men får litt lett for å tro at det har vært mangel på div. når hunden angriper eieren.
Gjest Pinscherjente Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hei! Jeg har to pinschere og de angriper hverken meg eller postmannen : ) Alle hunder krever trening og mosjon, og pinscheren krever hverken mer eller mindre enn noen annen hund. Så lenge du husker at hund ikke er et ferdigprodukt, men stadig må jobbes med for å få en fin hund, går alt fint. Det er forøvrig en allergivennlig rase. Anbefaler forøvrig kurs med xxx adferdsspesialist på hunder. Har vært på teorikurs med henne og lærte masse. Det er bare tullinger som tror de kan alt. Endret 22. februar 2009 av Pasha
Gjest Gjest_tine_* Skrevet 21. februar 2009 #9 Skrevet 21. februar 2009 Heisann! som alle raser kommer det litt ann på linjene som hunden er avlet på. gemytt kan variere veldig. har selv en tysk pinscher hanne. de er en krevende hunderase som jeg ikke anbefaler nybegynnere fordi dette er en rase som krever myndighet fra sin eier. grense testing er i en hann hunds natur og det er da viktig å vite hva man skal gjøre for å unngå triste ting som unødvendig avlivning. denne hunderasen krever mye mosjon og mental trening. kan man ikke gi den det så anbefaler jeg en annen rase. forøvrig gjelder det å ikke elte hunder alene med små barn uansett rase. og ja, alle valper biter til de er avlært dette. det er hundenes måte å lære gjennom lek. lykke til med valgt
Gjest L_C Skrevet 21. februar 2009 #10 Skrevet 21. februar 2009 (endret) Jeg har ikke pinschere, men dvergpinschere anbefaler forumet for pinscherrasene jeg da, hvis du har lyst å lære mer om denne herlige rasen www.pinscher.no/forum Og at naboen til ei venninne har en pinscher som har bitt henne... det kunne like gjerne vært en schæfer, en chihuahua, en collie eller .. ja.. hvilken som helst rase. Hunder av alle raser behøver rammer, og dersom en hund biter er det like mye eiers skyld som hundens skyld- i de aller fleste tilfeller. Det jeg kan si for sikkert er at pinscheren er en livlig og lærevillig rase. Dette er ikke noen hund for sofaslitere. (finnes det egentlig hunder for sofaslitere?? ) :gjeiper: Jeg foreslår at du leser om rasen på forumet. Sett deg godt inn i hva det vil si å ha pinscher gjennom andre som har rasen. Avtal å møte noen for å få hilst på hunden. Les masse om pinscher og hundehold generelt dersom du ikke har hatt hund før Pinscheren er aldeles nydelig, og dersom jeg hadde hatt bedre plass og mer tid skulle jeg skaffet meg en pinscher den dag i dag EDIT: Det heter ikke mellompinscher lengre, men pinscher. Og pinscher og german pinscher er samme rase Endret 21. februar 2009 av L_C
Pasha Skrevet 22. februar 2009 #11 Skrevet 22. februar 2009 Tråden er ryddet etter kvinneguidens regler. Pasha mod
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 En venn av meg har en pincher, den har bitt datteren min to ganger. Den siste gangen begynte hun å blø. Datteren min var da 7 år gammel, og hun satt på huk ved den for å klappe den. Hunden hadde da møtt datteren min mange ganger tidligere. Jeg synes pinchere virker som nervøse hunder.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 Nabobikkja hos oss, som er en mellompinscher på 1 år, fløy rett på min hund og bet den så kraftig at vi måtte til veterinæren! Den er ikke sosialisert og møter de sjelden på tur. Man skal vite hva man kjøper og ikke bare kjøpe etter utseende!
Gjest L_C Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 Nabobikkja hos oss, som er en mellompinscher på 1 år, fløy rett på min hund og bet den så kraftig at vi måtte til veterinæren! Den er ikke sosialisert og møter de sjelden på tur. Man skal vite hva man kjøper og ikke bare kjøpe etter utseende! Dette bør fortelle deg mer om eierne av hunden enn om selve rasen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Nå har ikke jeg så veldig greie på Pinshschere men jeg vet at man bør skaffe seg informasjon om den hunderasen man har tenkt å anskaffe seg. Noen raser er enklere å ha med å gjøre enn andre! Selv har jeg bl.a. en sheltie og makan til grei og enkel hunderase skal man lete lenge etter! Pinschere er ingen enkel hund de trenger både sosialisering og lydighetstrening fra tidlig av! Det sier meg at eieren har skaffet seg en hunderase de ikke vet noe om eller mestrer!
Gjest L_C Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Det er jo grunn nr 1 til alle "allergiene" som dukker opp etterhvert . Folk skaffer seg en hund fordi de synes den ser fin/tøff/kul/søt ut, og så var det ikke så lett som de trodde. Det siste var en bekjent som sa han skulle skaffe seg en rase som jeg kjenner veldig godt. Å, sier jeg- jeg kjenner en oppdretter av rasen. Så bladde jeg frem noen bilder av noen fine eksemplarer av rasen, hvorpå min bekjent sier at "nei , den jeg skal ha hadde kortere pels" . Å , mener du slik sier jeg, og blar frem et bilde av en 8 uker gammel valp, som av naturlige årsaker ikke ser ut slik som en ferdig utvokst representant av raen. Ja - der ja! En sånn var det... Da har man ikke tenkt nøye gjennom sitt valg av rase , når man ikke engang vet hvordan rasen blir seende ut som voksen.
Gjest matte Skrevet 20. juli 2009 #17 Skrevet 20. juli 2009 Hei vet ikke om du har kjøpt deg hund enda, men ejg velger å svare alikevel:) Jeg har en pinscher på litt over 4 år, han er fantastisk snill. Hele sitt lit har han vært utrolig kosete og glad i mennesker , ikke like flink med andre hann hunder men det er vel ganske vanlig.... Når han er i nærheten av barn (vi har ingen selv) legger han seg i nærheten av barnet med utsikt mot utgangene så han kan passe på, dette så jeg onklen hans gjøre også da vi hilste på familien vi kjøpte han fra. Han er en ordentlig knehund, som tror han er en 2 kg liten sak:) Alle hundene fra vår oppdretter er utrolig sosiale og kosete, de tar til seg nye mennesker fort og viser oppriktig glede ved å se igjen folk. Pinscheren er ikke spesiellt vannskelig å trene, det er en hund som tar ting veldig kjappt og som liker å stimulerers. Min krever veldig lite av meg og jeg trenger aldri høye stemmen til han. Alle hunder reagerer på eier og oppdragelse, jeg har valgt å oppdra min hund med kjørlighet og positiv forsterkning og det har fungert veldig bra, resultatet er en stille og rolig hund som er veldig kjærlig:) Lykke til!
Mleko Skrevet 20. juli 2009 #18 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har også Pinscher, herlige hunder:) Min er snill som dagen er lang, elsker lange turer i skog og fjell, og sofakos. Unger er intet problem, siden han ble sosialisert med både mennesker og andre dyr som liten! Det finnes faktisk ingen sinte hunder, farlige hunder eller dårlige hunder. Bare sinte eiere, farlige eiere og dårlige eiere. Les og lær, gå på kurs. Det du må tenke mest på er hvor mye tid du har til mosjon og oppdragelse
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 21. juli 2009 #19 Skrevet 21. juli 2009 Alle pincherne er holdt for å være strie og litt tøffe ja. Uansett størrelse. Terriergemytt ++ Da tenker jeg ikke på holdninger til barn, men mer til det å innordne seg i tilværelsen generelt. Hannhundaggresjon, matforsvar, lydighet, tålmodighet etc. Sammenlikner man med mange andre raser havner de klart på minussiden når det gjelder slike ting. Men selvfølgelig er de spreke og flotte turhunder som knytter seg veldig til familien sin, det gjør de aller fleste raser det.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 21. juli 2009 #20 Skrevet 21. juli 2009 Hehehe... Må le litt av enkelte av de svarene som blir skrevet her.. Har dere i det heletatt peiling på pinscheren?? Sefølgelig finnes det nervøse utgaver av pinscheren også.. som med alle andre raser, men dette er ikke et kjennetegn på pinscheren, absolutt ikke! Flesteparten av pinscherene jeg kjenner til (jeg er distriktskontakt for Norsk Pinscherklubb i Buskerud), er sosiale, glade, familievennlige hunder. Man må være nøye med å sette seg inn i rasen, for å gi hunden det den trenger, ellers kan man gjerne ende opp med en problemhund.. Sier seg selv egentlig! Finner man gode oppdrettere, så får man gode hunder også. De beste oppdretterene har ventelister, men det lønner seg! Dvergpinscheren er litt tøffere i trynet, og har mer nervøsitet de egentlig (har selv 1, og kjenner MANGE!) . Hva med å oppsøke valpeformidler i raseklubben? Det er folk med god kjennskap til rasen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå