Gå til innhold

Lånte bort VISA kortet mitt så hun skulle få betalt taxi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg er idiot, men...

Stesønnen min skadet seg, jeg ringte mammaen hans og ba henne komme og følge gutten på legevakta (mannen min var bortreist).

Mammaen til gutten kommer hit, til guttens store glede. Men hun har ikke penger til taxi, og jeg har ikke kontanter, så jeg tilbyr henne å låne VISA kortet mitt. Hun ble kjempeglad og takknemlig og dro avgårde med guttungen og VISA kortet. Jeg fikk kortet tilbake dagen etterpå (uten penger for taxien, men det er ok, koster ikke mer enn en 100-lapp).

Nå har jeg vært inne på nettbanken og sjekket. Greit at hun tok taxi tur/retur (det fortalte hun ikke til meg), men i tillegg har hun vært og handlet mat for 500 kr. Hun har altså brukt 700 kr av mine penger. Uten å nevne det!

Jeg vet jeg er idiot som låner bort kortet med kode, men hun måtte jo på legevakta, og det var godt for meg å slippe å dra dit ettersom jeg har en liten baby.

Jaja, har bare meg selv å takke. Er altfor beskjeden til å be henne om å få de 700 tilbake. Synes mest det er inmari flaut, på hennes vegne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må jo være helt blåst!

Skrevet
Hun må jo være helt blåst!

Hun som lånte bort kortet ja? Uansett grovt uaktsomt, så pengene får hun nok ikke tilbake med mindre "venninnen" får dårlig samvittighet.

Skrevet
Hun som lånte bort kortet ja? Uansett grovt uaktsomt, så pengene får hun nok ikke tilbake med mindre "venninnen" får dårlig samvittighet.

Vet ikke hvorfor trådstarter skriver dette. Hun vil kanskje bekrefte hva for et "papphode" hun har vært?

Så jeg henger meg også på....

Dette gjør man bare ikke. (låner bort kortet med kode)

Skrevet

TS

Jo takk, vet jeg er idiot! Men hva kunne jeg egentlig gjort da? Hun hadde ikke penger, jeg hadde ikke kontanter, bare kort...

Hun kunne selvfølgelig ringt og skaffet penger, hun har søsken, venner og foreldre i byen. Hun kunne ringt og bedt noen av dem skysse seg. Men når hun ikke foreslår det selv, hva kunne jeg ha sagt/gjort da?

TS

Skrevet

Kunne du fulgt ham selv? Kan du be mannen din kreve pengene tilbake fra henne? Men det er jo egentlig noe du bør gjøre selv, da. Lurer på hva slags unnskyldning hun kan ha å komme med...

Skrevet
Kunne du fulgt ham selv? Kan du be mannen din kreve pengene tilbake fra henne? Men det er jo egentlig noe du bør gjøre selv, da. Lurer på hva slags unnskyldning hun kan ha å komme med...

Jeg kunne ha fulgt gutten selv, men tror han satte pris på at jeg kontaktet moren hans, syntes jeg var forpliktet til det. Dessuten har jeg en liten baby som jeg ikke ønsket å ta med ned på legevakta.

Jeg har ikke fortalt dette til mannen min. Han kommer bare til å kverne på hvilken idiot jeg har vært.

Pengene får jeg nok ikke tilbake. Nå må jeg vel gå rundt og være sur på henne og ikke stole mer på henne osv., da blir jeg jo nødt til å fortelle det til mannen min uansett. Synes det er så teit.

Hva skjer hvis jeg konfronterer henne? Hun kommer nok til å beklage seg over hvor dårlig råd hun har, og påpeke at jeg er så heldig som har utdannelse og jobb, og at hun beundrer meg slik, og at jeg er en kjempefin stemor osv. Så blir jeg flau og skifter tema.

Skrevet
Hva skjer hvis jeg konfronterer henne? Hun kommer nok til å beklage seg over hvor dårlig råd hun har, og påpeke at jeg er så heldig som har utdannelse og jobb, og at hun beundrer meg slik, og at jeg er en kjempefin stemor osv. Så blir jeg flau og skifter tema.

Selvsagt skal du konfrontere henne og be om pengene tilbake. Man stjeler ikke penger selv om man er misunnelig på de som har dem.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Hvis du ikke har mot til aa gjoere noe med det faar du bare slutte aa klage.

Det er ingen her som kan hjelpe deg aa ordne opp, det maa du gjoere selv.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Det er ikke videre smart å låne bort kortet med kode og det hele. Jeg har ingen problemer med å se det.

Men den som har blitt vist denne tilliten er den som er den store synderen her. Hun må jo ha vært bortreist den dagen folkeskikk, sosiale antenner og oppdragelse ble delt ut. Takk for hjelpen, ja det får'n si.

Jeg ville ikke latt dette gli over nei. Det var et barn inne i bildet som var dårlig, hvordan løse problem - jo vi viser noen tillit og besørger dem vel avsted. Hva er takken.

Ikke bare skal du ha de pengene tilbake trådstarter, du må også ta dette opp med mannen din. Det går ikke an å leve med dette uten at det blir luftet og det går heller ikke an for deg å ha tillit til henne igjen.

Forbannede tulling av en mor altså.

Skrevet

Nå må du skaffe deg litt ryggrad, ts! Joda, det er rimelig tett å låne bort visakort med kode, rent idiotisk, men det betyr ikke at det er greit å bruke det på nor som ikke var avtalen når man er vist tillit. Det at hun har brukt det på mer enn hun skulle og ikke sagt noe om det, tar jeg som et forsøk på stjeling.

Nei, si i fra til henne. Om ikke annet skal du i alle fall ha igjen pengene hun brukte på mat! Du kan ikke gå rundt og være sur på henne, når du ikke har guts til å ta det opp med henne.

Skrevet
Nå må du skaffe deg litt ryggrad, ts! Joda, det er rimelig tett å låne bort visakort med kode, rent idiotisk, men det betyr ikke at det er greit å bruke det på nor som ikke var avtalen når man er vist tillit. Det at hun har brukt det på mer enn hun skulle og ikke sagt noe om det, tar jeg som et forsøk på stjeling.

Nei, si i fra til henne. Om ikke annet skal du i alle fall ha igjen pengene hun brukte på mat! Du kan ikke gå rundt og være sur på henne, når du ikke har guts til å ta det opp med henne.

TS

Ok ok, tar hintet, jeg skal snakke med henne (eller sende en sms/mail?)...og etterlyse de pengene hun "lånte"...

Får ta det som en øvelse i selvhevdelse:)

Skrevet
Men den som har blitt vist denne tilliten er den som er den store synderen her. Hun må jo ha vært bortreist den dagen folkeskikk, sosiale antenner og oppdragelse ble delt ut. Takk for hjelpen, ja det får'n si.

Takk for støttende ord:)

TS

Skrevet

Hadde det ikke gått å spurt taxikjøreren om du kunne betalt på forskudd i bilen hans?

Skrevet

Dette er jo innprentet på alle hold.

INGEN, absolutt ingen, skal ha, eller kan kreve å få koden din.

Ikke banken som har gitt deg kortet.

Ikke politiet.

Ikke mannen din heller. (Selv om det kanskje i praksis vil være litt forskjellig med det)

Altså absolutt ingen.

Men når du har gjort denne fadesen og du virker som du har forstått det.

Da må du jo bare ta en alvorsprat med personen og forklare at her er det også litt av en tillit, som er misbrukt.

I tillegg til at det altså er tyveri.

Ta kontakt og si hva du mener og ta det derfra.

Skrevet

Du bør konfontere henne med det! Bare husk at noen ganger blir pengene du handler for trukket på et senere tidspunkt, og vær nøye med å sjekke at det ikke er du som har handlet.

La oss vite hvordan det går! Du MÅ si det! Herregud, for et nek hun kjerringen er hvis det er hun som har tatt dem.

Skrevet
Hadde det ikke gått å spurt taxikjøreren om du kunne betalt på forskudd i bilen hans?

Typisk feil hos menneskene, man skal alltid være etterpåklok. Det hjelper jo ikke noe for TS nå!

Skrevet

Hun tenkte vel ikke akkurat rent i øyeblikket når det er et dårlig barn involvert, og man tenker at man kan stole på sin manns tidligere kone, det hadde hvertfall jeg tenkt.

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det samme som ts, det er jo tross alt moren til stesønnen. Skikkelig kjedelig situasjon uansett, så ville tatt det opp om noen dager - latt henne få mulighet til å fortelle at hun har "lånt" penger. Hvis det ikke skjer, så ville jeg absolutt konfrontert henne.

Lykke til, ts!

Skrevet

Jeg ville også ha lånt bort kortet i denne situasjonen, og dersom jeg hadde vært 'låneren' ville jeg ha sett på det som hysterisk å nekte, gutten hadde jo skadet seg! Men: Jeg ville jo selvsagt ikke brukt det til noe annet, det er jo helt sykt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...