Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #1 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg er student, lever på studielån/ stipend.Jobber for tiden ikke.Samboeren min er student og jobber litt ved siden av.Han har et barn på 6 år som bor hos oss. Samboeren min eier leiligheta vi bor i. Jeg betaler leie. Han har mye å gjøre m jobb og studier.I tillegg trener han og holder på med andre jobbprosjekter. Frivillige ting, fordi han har lyst å utvikle noe selv. Jeg gjør det meste hjemme, og tar meg vel så mye av ungen som han. I tillegg har han et barn som er her et par helger i md., + at vi passer hans niese av og til.Jeg gjør mitt beste for å stille opp.Men jeg føler av og til at det blir mye "gratisarbeid" og merarbeid på meg.Føler at jeg må neglisjere egne behov og stille opp for andre, og gjøre livet lettere for han.Føler liksom at det er han som "profitterer" på samboerfoholdet vårt, for å si det slik. Det er han som får de fleste fordelene, liksom. Han sier at jeg er heldig som kan bo i en fin leilighet, og det er jeg enig i.Jeg savner ikke hybeltilværelsen på den måten.Han får barnetrygd, stønad som enslig forsørger, omsorgspoeng etc etc. Han tjener penger. Uansett hvor mye JEG gjør i huset, og med barna, får jeg ingen økonomisk godtgjørelse for det.Jeg synes jeg sliter og strever "for ingenting". Savner nesten hybeltilværelsen på den måten; da hadde jeg like bra (dårlig) økonomi, men slapp alt "gratisarbeidet" jeg gjør nå.Og hadde større frihet. Vi har separat økonomi. Han utvikler seg og sine prosjekter, og tjener penger på det, har større fritid og frihet fordi jeg stiller opp. Han sier at det ikke er noen som tvinger meg til å bo her, at jeg ikke trenger å rydde så mye og ta meg så mye av unger, men hvis jeg lar hybelkaninene flyte tar jo ikke HAN dem, og jeg vil gjerne ha det noenlunde rent og ryddig, for det er hyggeligere synes jeg.(Jeg er ikke overhysterisk!) Hvis det flyter tar jeg gjerne å rydder, eller spør (en sjelden gang)om han kan gjøre det. Men da har han ikke tid, o